Twee nieuwe aanstellingen bij Hotel Okura Amsterdam

17 november 2016 | Jorien Slager

Hotel Okura Amsterdam heeft sinds september een nieuwe Food & Beverage Director aangesteld en per oktober een nieuwe Manager Marketing & Communications benoemd. 

Nick van Duijn is aangesteld als Food & Beverage Director. Van Duijn is sinds 1 september verantwoordelijk voor de vier door Michelin bekroonde restaurants van het hotel, die samen vier Michelinsterren en een Bib Gourmand behelzen. Daarnaast vallen de twee bars, het ontbijtrestaurant, de grootschalige banquetkeuken inclusief patisserie-afdeling en Okura’s kookstudio onder zijn eindverantwoordelijkheid en is hij lid van het managementteam van Hotel Okura Amsterdam. Nick van Duijn deed voor zijn komst naar Amsterdam ruim tien jaar buitenlandse ervaring op bij diverse hotelketens in onder andere het Midden-Oosten, Afrika en Azië. Van Duijn: “Ik ben verheugd dat ik mijn ervaring kan inzetten om de ingeslagen weg te continueren en het hoogstaande culinaire karakter verder uit te dragen. Hotel Okura Amsterdam biedt een bijzondere culinaire mix en ik ben trots daar aan bij te mogen dragen.” 

Per 1 oktober vervult Saskia van de Sanden de functie van Manager Marketing & Communications. Van de Sanden startte haar carrière bij Hotel Okura Amsterdam in 2010 als stagiaire van de Hoge Hotelschool Maastricht, waarna ze verschillende functies binnen het Marketing & Communications team vervulde. Eerder dit jaar rondde ze succesvol het Young Professionals Program af, een door het hotel aangeboden trainingsprogramma dat jonge talentvolle medewerkers de kans biedt zich te ontwikkelen op het gebied van leiderschap. 

Over Hotel Okura Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam is onderdeel van een internationale keten met wereldwijd meer dan 80 luxe hotels, bestaande uit Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City. Hotel Okura Amsterdam is het enige hotel van de Okura groep in Europa en beschikt over 300 kamers. Het hotel biedt haar gasten hoogstaande hotelaccommodatie, culinaire verwennerij met keuze uit vier restaurants met een Michelin-onderscheiding en ultramoderne spa-faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van belangrijke toeristische attracties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: