Twee nieuwe aanstellingen bij Hotel Okura Amsterdam

17 november 2016 | Jorien Slager

Hotel Okura Amsterdam heeft sinds september een nieuwe Food & Beverage Director aangesteld en per oktober een nieuwe Manager Marketing & Communications benoemd. 

Nick van Duijn is aangesteld als Food & Beverage Director. Van Duijn is sinds 1 september verantwoordelijk voor de vier door Michelin bekroonde restaurants van het hotel, die samen vier Michelinsterren en een Bib Gourmand behelzen. Daarnaast vallen de twee bars, het ontbijtrestaurant, de grootschalige banquetkeuken inclusief patisserie-afdeling en Okura’s kookstudio onder zijn eindverantwoordelijkheid en is hij lid van het managementteam van Hotel Okura Amsterdam. Nick van Duijn deed voor zijn komst naar Amsterdam ruim tien jaar buitenlandse ervaring op bij diverse hotelketens in onder andere het Midden-Oosten, Afrika en Azië. Van Duijn: “Ik ben verheugd dat ik mijn ervaring kan inzetten om de ingeslagen weg te continueren en het hoogstaande culinaire karakter verder uit te dragen. Hotel Okura Amsterdam biedt een bijzondere culinaire mix en ik ben trots daar aan bij te mogen dragen.” 

Per 1 oktober vervult Saskia van de Sanden de functie van Manager Marketing & Communications. Van de Sanden startte haar carrière bij Hotel Okura Amsterdam in 2010 als stagiaire van de Hoge Hotelschool Maastricht, waarna ze verschillende functies binnen het Marketing & Communications team vervulde. Eerder dit jaar rondde ze succesvol het Young Professionals Program af, een door het hotel aangeboden trainingsprogramma dat jonge talentvolle medewerkers de kans biedt zich te ontwikkelen op het gebied van leiderschap. 

Over Hotel Okura Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam is onderdeel van een internationale keten met wereldwijd meer dan 80 luxe hotels, bestaande uit Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City. Hotel Okura Amsterdam is het enige hotel van de Okura groep in Europa en beschikt over 300 kamers. Het hotel biedt haar gasten hoogstaande hotelaccommodatie, culinaire verwennerij met keuze uit vier restaurants met een Michelin-onderscheiding en ultramoderne spa-faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van belangrijke toeristische attracties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: