Vakmanschap van boon tot kopje

2 oktober 2020 |

Melitta Professional Coffee Solutions is in Nederland en België (Vlaanderen) al bekend als aanbieder van innovatieve en krachtige koffiemachines voor commercieel gebruik met een eigen technische klantenservice.

Het familiebedrijf uit Minden breidt zijn totaalaanbod voor koffiegenot in de out-of home markt nu ook in deze twee buurlanden uit met een speciaal koffieassortiment.

Voortaan biedt Melitta Professional zijn klanten en partners in de horeca en bedrijven een uitgelezen assortiment koffie, dat precies op de wensen en eisen van deze markten is afgestemd. Het palet reikt van speciale café-crème-creaties en een fijne selectie filterkoffiesoorten tot krachtige espresso’s met een lichtbruine crème.

Voor wie een biologisch geteelde en eerlijk verhandelde koffie wil, is er het fairtrade- en bio-gecertificeerde assortiment Melitta® La Tazza Verde®. “Wij zijn blij dat wij nu ook onze vrienden, jarenlange partners en nieuwe klanten in deze belangrijke markten kunnen laten genieten van onze meer dan 100 jaar ervaring op het gebied van koffie”, zegt Stefan Wolters, Country Manager Melitta Professional in Nederland en Vlaanderen.

Melitta staat tenslotte synoniem voor een rijke koffietraditie, waarbij het bedrijf met grondstoffen uit de beste teeltgebieden ter wereld werkt en over een zeer bekwaam team van eigen koffiebranders en barista’s beschikt. Toch is het de koffiespecialisten van Melitta niet gewoon om de uitbreiding van een assortiment te doen. De achterliggende claim is anders:
“Bij Melitta Professional zien we onszelf als een complete systeempartner, die zich niet alleen verantwoordelijk voelt voor een koffiebeleving die een glimlach op het gezicht van de gasten tovert, maar ook voor de succesvolle zakelijke ontwikkeling van onze partners”, benadrukt Marco Gottschalk, wereldwijde CEO van Melitta Professional.

Daarom is het belangrijk elk onderdeel binnen de out-of-home markt grondig te analyseren en te optimaliseren. Want uiteindelijk komt het erop aan dat alle elementen perfect op elkaar aansluiten, aldus Marco Gottschalk. “Koffiebonen, machine en niet te vergeten een gemotiveerde en goed opgeleide technische service: in koffievoorziening zijn dit de voorwaarden om het volledige potentieel te benutten. En dit niet alleen voor de kwaliteit van het resultaat, maar ook voor de efficiëntie en rentabiliteit van de hele zaak.”

“Wij noemen dit Made2Match”, zegt Stefan Wolters. “Melitta koffiemachines halen het beste uit elke boon. Dankzij de fijnafstemming en nauwe samenwerking tussen onze koffiebranders, barista’s en ontwikkelaars zijn wij niet alleen in staat om onze producten optimaal op de vaak zeer uiteenlopende behoeften van onze partners af te stemmen, maar ook om de samenwerking tussen alle aspecten onderling te perfectioneren. Dit kan uiteindelijk het verschil maken. In de smaak en in de bedrijfsresultaten.”

Bovendien wordt het productaanbod ook nog eens aangevuld met een uitgebreid pakket aan services. “Het spreekt voor zich dat wij onze partners bijvoorbeeld op het gebied van financiering innovatieve producten willen aanbieden. In de nabije toekomst zullen steeds meer digitale services hun intrede doen. Ook wanneer klanten hierbij volledig op maat gemaakte, individuele oplossingen nodig hebben, zullen wij hen natuurlijk graag terzijde staan”, vat Stefan Wolters samen.

Zeker nu, in deze moeilijke tijden, wil Melitta zijn partners optimale antwoorden en oplossingen bieden om blijvend succesvol te kunnen zijn. Zowel in het hoofdkantoor in Minden als ter plaatse in Nederland en Vlaanderen: wij van Melitta Professional kijken ernaar uit om een nieuw, belangrijk hoofdstuk toe te voegen aan het succesverhaal van ons merk.

Melitta Professional Coffee Solutions

Uitgebreide expertise in één oogopslag:

– Van boon tot kopje: Het bestaande assortiment voor de out-of-home-markt in Nederland en België (Vlaanderen) wordt uitgebreid met geselecteerde koffiespecialiteiten.

– Veelzijdig koffieassortiment: Perfect op deze markten afgestemd koffieassortiment in de segmenten café crème, espresso en filterkoffie. Bijzonder: het fairtrade- en bio-gecertificeerde assortiment Melitta® La Tazza Verde®.

– Made2Match-principe: Alle componenten – machine, koffiebonen en diensten van de eigen technische klantenservice – zijn optimaal op elkaar en op de concrete behoeften van de klant afgestemd. Voor meer kwaliteit en meer efficiëntie.

– Rondom zorgeloos: Melitta klanten kunnen genieten van een ruim aanbod aan ondersteunende diensten – van flexibele financiering en snel beschikbare digitale services tot speciale oplossingen op maat.

Contact:

Melitta Professional Coffee Solutions Benelux BV
Stefan Wolters
Managing Director
Edisonweg 25
4207 HE Gorinchem
Telefoon: +31 (0) 184-671660
E-mail: professional@melitta.nl
Internet: www.melitta-professional.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: