Van der Valk bezorgt maaltijden thuis met Valk Vers

6 juni 2018 | David Bakker

De markt voor buitenshuis eten en drinken groeit gestaag en het bezorgen van eten en drinken bij de consument thuis is al lang geen uitzondering meer. Vanaf 6 juni kunnen bewoners van Apeldoorn en de regio genieten van maaltijden die Valk Vers, onderdeel van Van der Valk Hotel Apeldoorn-de Cantharel, bij hen thuisbezorgt. Iedere dag vers gemaakt en gekoeld bezorgd.

Valk Vers is een initiatief van Van der Valk-ondernemer Bob Zeeuw van der Laan. Hij miste variatie in het aanbod van bezorgmaaltijden en besloot daar zelf mee aan de slag te gaan. “Als Van der Valk Hotel Apeldoorn-de Cantharel zijn we al jarenlang bewust bezig met voeding. In 2013 startten we met een groentetuin achter ons hotel. De producten uit de tuin verwerken we in onze keukens”. In 2017 zette de ondernemer een nieuwe stap en startte een eigen verswinkel in het nabijgelegen dorp, waar onder de naam Valk Vers dagelijks verse maaltijden worden bereid en verkocht, ook hier met producten uit de groentetuin en van lokale leveranciers.

Iedere dag vers en gekoeld aan huis bezorgd

Nu zet de ondernemer een volgende stap, door het bezorgen van verse gekoelde maaltijden aan huis. Daarmee speelt hij in op de drukke agenda’s van consumenten die op zoek zijn naar een maaltijdoplossing die niet zoveel tijd kost. “Bij Valk Vers houden we van lekker eten en we zien dat lekker en gezond heel goed samengaan. We staan iedere dag in de keuken en zijn altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe recepten. We hebben de afgelopen maanden een lijn ontwikkeld waar we trots op zijn. De stap om onze verse maaltijden nu ook te gaan bezorgen was niet eens zo groot. We bezorgen bewust gekoeld, zodat mensen voor meerdere dagen een maaltijd in huis kunnen halen. We starten klein met een pilot, dat geeft ons tijd om te leren.”

‘Sterker’ en ‘Lichter’: lekker en gezond

Zeeuw van der Laan heeft ook een persoonlijke drijfveer om zijn maaltijden nu te gaan bezorgen. “We leren steeds meer hoe voeding en gezondheid elkaar beïnvloeden. Met onze Valk Vers-maaltijden willen we actief een steentje bijdragen aan de gezonde levensstijl van mensen. Omdat ik geloof dat het anders kan en anders moet.” Valk Vers werkt met twee labels voor de maaltijden: ‘Sterker’ en ‘Lichter’. “Die eerste lijn is gebaseerd op de maaltijden die sporters eten voordat ze een grote prestatie moeten leveren. Ze zitten vol verse ingrediënten en zijn ontwikkeld om net wat meer energie te geven dan een gewone maaltijd. Onze ‘Lichter’-maaltijden bevatten wat minder koolhydraten en meer groenten en passen prima in een gezonde levensstijl. Met beide willen we onze gasten een lekker en gezond alternatief aanbieden. Het verwennen van onze gasten is het mooiste dat er is, daar zijn we in groot geworden. Ook onze Valk Vers-maaltijden moeten als het ware een cadeautje zijn. Een goede oplossing voor iedere dag, of je nu thuis of op je werk bent en of je nu wilt lunchen of dineren.”

 

Bezorgpilot

 

Vanaf 6 juni worden de maaltijden van Valk Vers thuisbezorgd. Vooralsnog in Apeldoorn en de regio, de thuisbasis. Ook bezorgen doet Valk Vers zelf. Met een bakfiets en een elektrische auto. Voor de regio wordt samengewerkt met een logistiek partner. “Natuurlijk is er ambitie om te groeien. Maar we starten eerst met deze pilot en gunnen onszelf de tijd om te leren”, vertelt Zeeuw van der Laan. Valk Vers richt zich overigens niet alleen op particuliere gasten. Ook bedrijven kunnen maaltijden bestellen. “We gaan komende maanden ontdekken wat wel en niet werkt. We gaan alles testen.”.

Via www.valkvers.nl zijn alle maaltijden te bestellen. Er staat een aantal vaste gerechten op het menu, maar er zijn ook wekelijks wisselende gerechten. Zowel gerechten die warm gegeten worden als maaltijdsalades behoren tot het assortiment. Gasten kunnen bovendien kiezen uit een aantal

bijgerechten bij hun maaltijd en ook aan kinderen is gedacht. De prijs van een maaltijd varieert van €3,50 (kids maaltijd) tot €9,50. Valk Vers bezorgt 7 dagen per week en maaltijden kunnen ook worden afgehaald bij de verswinkel in Ugchelen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: