Veiligheid bepaalt vakantiekeuze

23 juni 2016 | Christel Tuin
Veiligheid bepaalt vakantiekeuze<

Voor de meerderheid van de Nederlandse reizigers is de veiligheid in een land de doorslaggevende factor bij het kiezen van een vakantiebestemming. Driekwart van de mensen vindt een onstabiele politieke situatie een belemmering. Bij geweld gerelateerd aan religie geldt dit voor bijna 70 procent.

Foto: Mooie natuur is voor 48 procent van de ondervraagden het belangrijkste bij de keuze van een vakantiebestemming. 

Noord-Afrika
Vooral Noord-Afrika is niet populair vanwege politieke instabiliteit, blijkt uit panelonderzoek van GfK onder ruim duizend Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Webloyalty. Ook gezondheidsrisico's spelen een rol bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ruim zes op de tien Nederlanders kijkt naar de kans op besmettingen in het buitenland.

Reisadvies
De meerderheid van de reizigers (52 procent) verandert van mening over een land door het reisadvies dat het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft. Een positief reisadvies speelt bij deze respondenten een belangrijke rol in de keuze om wel of niet af te reizen naar een land. Mooi weer is voor 51 procent van de deelnemers doorslaggevend, 48 procent vindt mooie natuur het belangrijkst.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: