Vijf Ontwikkelingen onder tech-savvy zakenreizigers

12 september 2017 | Roy Spijker

Als vakantiereizigers zijn we gewend geraakt aan apps en tools die het reizen zo snel, soepel en gesmeerd mogelijk laten verlopen. Tegelijkertijd zijn gemak, snelheid en gepersonaliseerde diensten een topprioriteit geworden voor zakelijke reizigers. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat wereldwijd 97% van de reizigers vindt dat technologie het boeken van reizen makkelijker heeft gemaakt en 18% van de zakelijke reizigers geeft aan dat gratis wifi topprioriteit is.

Om de tech-savvy zakenreizigers te helpen, heeft Booking.com Business een top 5 samengesteld van technologische innovaties die de manier waarop mensen zakelijk reizen hebben veranderd - van boekingstools tot geïntegreerde oplossingen voor uitgavenbeheer, stressverlichting tijdens het reizen en hightech hotels met kunstmatige intelligentie.

1. Zakenreizen met mobiele apparaten
Net als vakantiereizigers zijn zakenreizigers in toenemende mate afhankelijk van mobiele technologie om hun reizen te vergemakkelijken: ze vertrouwen op hun smartphones voor updates over files of vertraagde vluchten, of om eenvoudig een taxi te boeken of een pinautomaat te vinden. De onmiddellijke toegang tot informatie en de mogelijkheid om onderweg aanpassingen te maken stroomlijnt de reis, verlicht onnodige stress en (nog belangrijker) bespaart tijd wanneer dit het meest kostbaar is.

De snelle introductie van nieuwe mobile-first tools vereenvoudigt ook de manier waarop zakenreizigers hun reizen boeken en beheren. Zolang je een mobiele verbinding hebt, geven sites als Booking.com je de flexibliteit om met een druk op de knop accommodatie- of reisplannen onderweg te zoeken, boeken, wijzigen of annuleren.

2. Draagbare gadgets voor elke behoefte
Licht reizen is cruciaal tijdens een zakenreis omdat je vaak alleen handbagage mee kunt nemen. Hier is de top 3 draagbare onmisbare gadgets voor onderweg:

  • Een powerbank met een hoge capaciteit, zodat je nooit met een lege batterij komt te zitten
  • Een lichtgewicht GPS-tracker zodat je niet bang hoeft te zijn je bagage kwijt te raken wanneer je toch een tas moet inchecken
  • Een VPN-app om je eigen beveiligde draadloze verbinding te maken - ideaal voor onderweg.

3. Hightech accommodatie
In toenemende mate innoveren accommodaties om de nieuwste technologieën te integreren in alle aspecten van je verblijf. Check bijvoorbeeld The Yotel in New York City, waar je bij binnenkomst wordt geholpen door YOBOT, een bagage-opslagrobot.
 
Bij veel hightech hotels draait de ervaring van gastvrijheid om het gebruik van smartphones: zo kan de gast veel zelf bepalen. Bij City Hub in Amsterdam kunnen gasten bijvoorbeeld met een mobiele app de voorzieningen in hun kamer bedienen en met andere gasten communiceren. Maar bij CitizenM-hotels (in Amsterdam, New York en Londen) gaan ze nog een stapje verder: je kunt er in alle kamers met een tablet de tv, gordijnen, temperatuur, verlichting en zelfs de wekker mee bedienen.

4. Beheer van zakelijke reisuitgaven en -facturen
Het bijhouden van je zakelijke uitgaven kan een tijdrovend klusje zijn. Maar met apps als Expensify hoef je alleen maar een rapport te creëren en vervolgens met de camera van je telefoon je bonnetjes te scannen. De app doet de rest van het werk. Zodra je reis voorbij is, kun je het volledige rapport met prijsopbouw naar je financiële contactpersoon sturen. Geavanceerde Booking.com-tools voor het beheren van budgetten laten je ook je uitgaven in het oog houden zodat je er te allen tijde voor kunt zorgen dat je het bedrijfsbudget niet overschrijdt.

5. Ontspannen en onthaasten met tech
Tijd om te ontspannen is cruciaal tijdens een hectische zakenreis: het helpt je om zo productief mogelijk te zijn en die pitch of meeting perfect te doen. Vergeet niet je Roku-stick in te pakken zodat je je favoriete show van je telefoon naar je tv kunt streamen of download Headspace voor rustige meditatie-oefeningen aan het eind van een lange dag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: