Vijf Ontwikkelingen onder tech-savvy zakenreizigers

12 september 2017 | Roy Spijker

Als vakantiereizigers zijn we gewend geraakt aan apps en tools die het reizen zo snel, soepel en gesmeerd mogelijk laten verlopen. Tegelijkertijd zijn gemak, snelheid en gepersonaliseerde diensten een topprioriteit geworden voor zakelijke reizigers. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat wereldwijd 97% van de reizigers vindt dat technologie het boeken van reizen makkelijker heeft gemaakt en 18% van de zakelijke reizigers geeft aan dat gratis wifi topprioriteit is.

Om de tech-savvy zakenreizigers te helpen, heeft Booking.com Business een top 5 samengesteld van technologische innovaties die de manier waarop mensen zakelijk reizen hebben veranderd - van boekingstools tot geïntegreerde oplossingen voor uitgavenbeheer, stressverlichting tijdens het reizen en hightech hotels met kunstmatige intelligentie.

1. Zakenreizen met mobiele apparaten
Net als vakantiereizigers zijn zakenreizigers in toenemende mate afhankelijk van mobiele technologie om hun reizen te vergemakkelijken: ze vertrouwen op hun smartphones voor updates over files of vertraagde vluchten, of om eenvoudig een taxi te boeken of een pinautomaat te vinden. De onmiddellijke toegang tot informatie en de mogelijkheid om onderweg aanpassingen te maken stroomlijnt de reis, verlicht onnodige stress en (nog belangrijker) bespaart tijd wanneer dit het meest kostbaar is.

De snelle introductie van nieuwe mobile-first tools vereenvoudigt ook de manier waarop zakenreizigers hun reizen boeken en beheren. Zolang je een mobiele verbinding hebt, geven sites als Booking.com je de flexibliteit om met een druk op de knop accommodatie- of reisplannen onderweg te zoeken, boeken, wijzigen of annuleren.

2. Draagbare gadgets voor elke behoefte
Licht reizen is cruciaal tijdens een zakenreis omdat je vaak alleen handbagage mee kunt nemen. Hier is de top 3 draagbare onmisbare gadgets voor onderweg:

  • Een powerbank met een hoge capaciteit, zodat je nooit met een lege batterij komt te zitten
  • Een lichtgewicht GPS-tracker zodat je niet bang hoeft te zijn je bagage kwijt te raken wanneer je toch een tas moet inchecken
  • Een VPN-app om je eigen beveiligde draadloze verbinding te maken - ideaal voor onderweg.

3. Hightech accommodatie
In toenemende mate innoveren accommodaties om de nieuwste technologieën te integreren in alle aspecten van je verblijf. Check bijvoorbeeld The Yotel in New York City, waar je bij binnenkomst wordt geholpen door YOBOT, een bagage-opslagrobot.
 
Bij veel hightech hotels draait de ervaring van gastvrijheid om het gebruik van smartphones: zo kan de gast veel zelf bepalen. Bij City Hub in Amsterdam kunnen gasten bijvoorbeeld met een mobiele app de voorzieningen in hun kamer bedienen en met andere gasten communiceren. Maar bij CitizenM-hotels (in Amsterdam, New York en Londen) gaan ze nog een stapje verder: je kunt er in alle kamers met een tablet de tv, gordijnen, temperatuur, verlichting en zelfs de wekker mee bedienen.

4. Beheer van zakelijke reisuitgaven en -facturen
Het bijhouden van je zakelijke uitgaven kan een tijdrovend klusje zijn. Maar met apps als Expensify hoef je alleen maar een rapport te creëren en vervolgens met de camera van je telefoon je bonnetjes te scannen. De app doet de rest van het werk. Zodra je reis voorbij is, kun je het volledige rapport met prijsopbouw naar je financiële contactpersoon sturen. Geavanceerde Booking.com-tools voor het beheren van budgetten laten je ook je uitgaven in het oog houden zodat je er te allen tijde voor kunt zorgen dat je het bedrijfsbudget niet overschrijdt.

5. Ontspannen en onthaasten met tech
Tijd om te ontspannen is cruciaal tijdens een hectische zakenreis: het helpt je om zo productief mogelijk te zijn en die pitch of meeting perfect te doen. Vergeet niet je Roku-stick in te pakken zodat je je favoriete show van je telefoon naar je tv kunt streamen of download Headspace voor rustige meditatie-oefeningen aan het eind van een lange dag.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Video Achtergronden F&B
Video: Hotel & F&B Patrick Aarsman en Sido de Brabander van Crowne Plaza Den Haag - Promenade

Voor de special Hotel & Food & Beverage (deze verschijnt aanstaande dinsdag) van Hospitality Management gingen we op bezoek in Den Haag, bij Crowne Plaza Den Haag - Promenade. General Manager Patrick Aarsman en chef-kok Sido de Brabander leidde ons rond in het vijfsterrenhotel tussen dui...

Visa gaat samenwerken met Bidroom

Visa kondigt een driejarige samenwerking aan met hotelboeking service, Bidroom. In de EU boekte bijna de helft (49%) van de internetgebruikers een vakantie en/of hotelaccommodatie via internet (Eurostat). In het Verenigd Koningkrijk gebruikte 83% van de mensen het internet voor het boeken van hun ho...

Hotel Restaurant
Amrâth Grand Hotel de l’Empereur geeft restaurant hippe moderne make-over

Goed, puur eten voor een vriendelijke prijs in een informele sfeer. Dat is de weg die Amrâth Grand Hotel de l’Empereur inslaat na heropening van haar vernieuwde Grand restaurant begin april. Een hip en modern interieur, een veelzijdige kaart met een combinatie van streek- en internationa...

Regelgeving Airbnb
Amsterdam wil Airbnb verbieden

Het aanstaande college van Amsterdam wil Airbnb in bepaalde wijken van de stad gaan verbieden. Dit om het massatoerisme tegen te gaan. Naar schatting bezoeken jaarlijks 20 miljoen toeristen de hoofdstad. Verwacht wordt dat dit in rap tempo op zal lopen tot 30 miljoen, zo lezen we op nrc.nl. Om de...

Events
Training e-mailmarketing

Niet alleen op het gebied van privacy, maar ook op het gebied van e-mailmarketing helpt de kennis van de HM Academy u als hotelier verder. E-mailmarketing is een uitstekend instrument om via de juiste campagnes uw gasten gericht en persoonlijk aan te spreken en terug te laten komen. Succesvolle e-ma...

Events
AVG-training HM Academy zeer hoog gewaardeerd

De afgelopen tijd heeft de HM Academy met veel succes de training AVG voor de hotellerie georganiseerd. De training wordt door deelnemers gewaardeerd met een 8.8 Vanaf 25 mei 2018 bent u als hotelier verplicht om in kaart te hebben welke gegevens u verwerkt, waarom u deze verwerkt en hoe lang u d...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: