Vijf Ontwikkelingen onder tech-savvy zakenreizigers

12 september 2017 | Roy Spijker

Als vakantiereizigers zijn we gewend geraakt aan apps en tools die het reizen zo snel, soepel en gesmeerd mogelijk laten verlopen. Tegelijkertijd zijn gemak, snelheid en gepersonaliseerde diensten een topprioriteit geworden voor zakelijke reizigers. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat wereldwijd 97% van de reizigers vindt dat technologie het boeken van reizen makkelijker heeft gemaakt en 18% van de zakelijke reizigers geeft aan dat gratis wifi topprioriteit is.

Om de tech-savvy zakenreizigers te helpen, heeft Booking.com Business een top 5 samengesteld van technologische innovaties die de manier waarop mensen zakelijk reizen hebben veranderd - van boekingstools tot geïntegreerde oplossingen voor uitgavenbeheer, stressverlichting tijdens het reizen en hightech hotels met kunstmatige intelligentie.

1. Zakenreizen met mobiele apparaten
Net als vakantiereizigers zijn zakenreizigers in toenemende mate afhankelijk van mobiele technologie om hun reizen te vergemakkelijken: ze vertrouwen op hun smartphones voor updates over files of vertraagde vluchten, of om eenvoudig een taxi te boeken of een pinautomaat te vinden. De onmiddellijke toegang tot informatie en de mogelijkheid om onderweg aanpassingen te maken stroomlijnt de reis, verlicht onnodige stress en (nog belangrijker) bespaart tijd wanneer dit het meest kostbaar is.

De snelle introductie van nieuwe mobile-first tools vereenvoudigt ook de manier waarop zakenreizigers hun reizen boeken en beheren. Zolang je een mobiele verbinding hebt, geven sites als Booking.com je de flexibliteit om met een druk op de knop accommodatie- of reisplannen onderweg te zoeken, boeken, wijzigen of annuleren.

2. Draagbare gadgets voor elke behoefte
Licht reizen is cruciaal tijdens een zakenreis omdat je vaak alleen handbagage mee kunt nemen. Hier is de top 3 draagbare onmisbare gadgets voor onderweg:

  • Een powerbank met een hoge capaciteit, zodat je nooit met een lege batterij komt te zitten
  • Een lichtgewicht GPS-tracker zodat je niet bang hoeft te zijn je bagage kwijt te raken wanneer je toch een tas moet inchecken
  • Een VPN-app om je eigen beveiligde draadloze verbinding te maken - ideaal voor onderweg.

3. Hightech accommodatie
In toenemende mate innoveren accommodaties om de nieuwste technologieën te integreren in alle aspecten van je verblijf. Check bijvoorbeeld The Yotel in New York City, waar je bij binnenkomst wordt geholpen door YOBOT, een bagage-opslagrobot.
 
Bij veel hightech hotels draait de ervaring van gastvrijheid om het gebruik van smartphones: zo kan de gast veel zelf bepalen. Bij City Hub in Amsterdam kunnen gasten bijvoorbeeld met een mobiele app de voorzieningen in hun kamer bedienen en met andere gasten communiceren. Maar bij CitizenM-hotels (in Amsterdam, New York en Londen) gaan ze nog een stapje verder: je kunt er in alle kamers met een tablet de tv, gordijnen, temperatuur, verlichting en zelfs de wekker mee bedienen.

4. Beheer van zakelijke reisuitgaven en -facturen
Het bijhouden van je zakelijke uitgaven kan een tijdrovend klusje zijn. Maar met apps als Expensify hoef je alleen maar een rapport te creëren en vervolgens met de camera van je telefoon je bonnetjes te scannen. De app doet de rest van het werk. Zodra je reis voorbij is, kun je het volledige rapport met prijsopbouw naar je financiële contactpersoon sturen. Geavanceerde Booking.com-tools voor het beheren van budgetten laten je ook je uitgaven in het oog houden zodat je er te allen tijde voor kunt zorgen dat je het bedrijfsbudget niet overschrijdt.

5. Ontspannen en onthaasten met tech
Tijd om te ontspannen is cruciaal tijdens een hectische zakenreis: het helpt je om zo productief mogelijk te zijn en die pitch of meeting perfect te doen. Vergeet niet je Roku-stick in te pakken zodat je je favoriete show van je telefoon naar je tv kunt streamen of download Headspace voor rustige meditatie-oefeningen aan het eind van een lange dag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Events Hoteltech
LiveBlog tijdens HotelTech 2019 - Het volledige programma

Maandag is het zover: HotelTech 2019. Nieuw dit jaar is de liveblog die de redactie van Hospitality Management tijdens het congres bij zal houden. Mocht u er niet bij kunnen zijn, hou dan de website scherp in de gaten om op de hoogte te blijven. Hieronder worden de hoofdrolspelers van HotelTech 2019...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: