Vijftig inspiratiemomenten tijdens Horecava

2 januari 2011 |
Vijftig inspiratiemomenten tijdens Horecava<

De wereld om ons heen verandert continu. Nieuwe trends zien het licht, consumenten gaan massaal digitaal en ondernemers zoeken steeds nieuwe omzetkansen. Horecava biedt bezoekers volgende week daarom een bruisend programma vol praktische tips. Naast ruim 500 exposanten en 5 themawerelden zijn er 50 momenten waar zij zich kunnen laten verrassen.
Overal trends
Denk daarbij aan de Trendpresentatie van Frank Lindner met aansluitend de Nationale Horeca Quiz, een WERELD-trendreis, de Social Media dokter, het Peper & Zout-debat en de Horecava Innovation Award. Voor leden van Koninklijke Horeca Nederland komt daar nog een scala van activiteiten bij, zoals het jaarcongres en trendtours over de beursvloer. Horecava 2011, de nationale toonaangevende horecabeurs, is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari in Amsterdam RAI.

Programma op INNOVEER!
Bezoekers geven aan dat zij naast alle producten en diensten ook de Horecava bezoeken om zich te oriënteren op trends, innovaties en marktontwikkelingen. Meer dan ooit gaat de themawereld INNOVEER! daarom over trends. Van internationaal tot lokaal, van consument tot business, van inspiratie tot praktische tips: drie dagelijkse sessies zetten ondernemers op scherp. De dag start om 12.15 uur met '1e Hulp bij Social Media'. Social Media expert Cor Hospes geeft praktische tips en geslaagde praktijkvoorbeelden. Bezoekers gaan 's middags van 13.30 tot 14.30 uur op wereldreis. Ze worden door Hans Steenbergen verrast met foodserviceconcepten geïnspireerd door de thema's Vintage Chique, Fast Fresh, Local Hero en New Dutch. Zes trends gebaseerd op het consumentengevoel vormen de kern van de trendpresentatie van Frank Lindner, van 15.00 tot 15.30 uur. Ondernemers krijgen tips hoe ze beter kunnen ondernemen. Aansluitend is er de Nationale Horeca Quiz.

Awards
Op INNOVEER! zijn de nominaties te zien voor de Horecava Innovation Award, de prijs voor de beste innovatie in de branche. De winnaars, in de categorieën Food & Beverage, Interior & Design, Equipment en Concepts & Co-Creation, zijn op de eerste dag bekend.

Social Media als rode draad
Uit Horecava-onderzoek onder ondernemers blijkt dat ruim driekwart volop kansen ziet om met Social Media zowel bestaande als nieuwe klanten aan zich te binden. Meer dan de helft geeft echter ook aan op zoek te zijn naar praktische tips. Horecava geeft hier volop gehoor aan. Naast de Social Media sessie op INNOVEER! organiseert HotelloTOP het congres 'Social Media Toy or Tool'. Koninklijke Horeca Nederland organiseert voor het eerst haar jaarcongres tijdens Horecava met de titel 'Wie de gast heeft, heeft uw toekomst'. Ook hier is er veel aandacht voor de nieuwe mediavormen. Op het paviljoen XpertPlaza is er een Social Media sessie met geslaagde praktijkvoorbeelden, handige tips én de presentatie van een online social media gids. Voor wie dan nog vragen heeft, is er op INNOVEER! de Social Media Helpdesk.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: