Weet jij alles over privacywetgeving binnen de hotellerie? Volg de training van de HM Academy

22 maart 2019 | redactie
Weet jij alles over privacywetgeving binnen de hotellerie? Volg de training van de HM Academy<

Het zorgvuldig omgaan met persoonlijke gegevens is tegenwoordig voor iedere branche van groot belang, ook voor de hotellerie. Specifiek voor de hotellerie draait veel om het bieden van een goede service aan je gasten, en hieronder valt ook het zorgvuldig omgaan met hun persoonlijke gegevens.

Als hotelier heb je hiermee te maken. Denk bijvoorbeeld aan de gegevens die je registreert om een reservering mogelijk te maken, e-mailadressen die je gebruikt om (potentiële) gasten op de hoogte te houden van leuke aanbiedingen of eventuele dieetvoorkeuren die je noteert voor een optimale service. Alle handelingen die je met deze gegevens verricht vallen onder de privacywetgeving. Sinds 25 mei 2018 kennen we in Europa de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) als geldende privacywetgeving. De AVG is er ter bescherming van onder andere de persoonlijke gegevens van jouw gasten en legt bepaalde verplichtingen aan jou op over hoe je hier zorgvuldig mee moet omgaan.

De HM Academy organiseert op 25 juni 2019 in het Postillion hotel in Bunnik de ééndaagse training 'Privacy voor de hotellerie.' Twee uiterst vakbekwame trainers geven je de tools mee naar huis om je hotel volledig up-to-date te krijgen. Schrijf je snel in!

Toolkit

Bij de training krijg je een toolkit met daarin onder andere een inventarisatietool om persoonlijke gegevens te inventariseren en te ordenen. Daarnaast worden ook voorbeelddocumenten en referentiemateriaal beschikbaar gesteld om je ook na de training te ondersteunen als je zelf aan de slag gaat.

Dit gaat de training je opleveren

 - Je krijgt inzicht in de belangrijke aspecten uit privacywetgeving voor jouw hotel.

 - Je krijgt inzicht in hoe je aan de privacywetgeving kunt voldoen, o.a. middels het opstellen van documenten, sluiten van contracten en mogelijk aanpassen van je interne processen.

 - Je krijgt handvatten om persoonlijke gegevens te inventariseren en te ordenen en hiermee een overzicht te verkrijgen wat je allemaal met persoonlijke gegevens doet.

 - Je weet hoe je een (stappen)plan maakt om op praktische wijze je hotel in lijn met de privacywetgeving te laten opereren.

Klik hier voor meer informatie

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: