Wildgroei aan hotelmerken

16 april 2015 |
Wildgroei aan hotelmerken<

De reizigers van nu hebben te maken met een wildgroei aan namen van hotelmerken. Verwarrende en opvallend vaak gelijluidende namen zoals
Hyatt Regency, Park Hyatt, Grand Hyatt, Hyatt House, Hyatt Place en binnenkort ook nog eens Hyatt Centric.

Geruststellend
In het verleden konden reizigers nog vertrouwen op een 'brand' - een naam - die uitstraalde wat men ervan kon verwachten. Holiday Inn, Hilton, Marriott... Men wist meteen waar men aan toe was. Een geruststellende gedachte voor velen.

De wereldwijd grootste tien hotelketens hebben nu samen 113 'brands' met verschillende prijsstellingen. 31 van deze brands bestonden tien jaar geleden nog niet en het einde is nog niet in zicht. Is dit nu echt wat de gast verlangt?

Millennials
Niet gek dat de hotellerie nieuwe concepten ontwikkelt overigens: een nieuwe, jonge doelgroep wordt bereikt door hippe en 'unieke' hotels neer te zetten. Zij willen overnachten in een bruisend en 'off-the-map' hotel, en niet in een hotel dat uit de standaard mal komt, net als honderden andere hotels. Deze nieuwe lifestyle hotels zijn een nieuw gebied voor hotelexpansie en specifiek toegerust op millennials die geen marmeren bad, maar een beanbag willen.

Wildgroei
Wat gebeurt er nu? Grote hotelketens pretenderen geen grote hotelketens te zijn. Vandaar de wildgroei van hotel(sub)merken. Een goede manier om je te verstoppen, aangezien de meeste gasten de ontwikkelingen toch niet bij kunnen houden.

In het afgelopen jaar lanceerde Marriott International Inc. Moxy, Hilton Worldwide Holdings Inc. creëerde Canopy, Best Western International Inc. verzon Vib en InterContinental Hotels Group PLC kocht Kimpton, om deze boetiekhotels aan de keten toe te voegen.

In de komende vier jaar zal een kwart van de groei van Marriott bestaan uit brands die vijf jaar geleden nog niet bestonden.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: