The Grand is Schoonste Hotel

14 maart 2013 |
The Grand is Schoonste Hotel<

Sofitel Legend The Grand mag zich de komende twee jaar Het Schoonste Hotel Van Nederland noemen. “Dit is een bekroning voor ons werk”, aldus Liselotte Walta, assistent executive housekeeper van The Grand.

De finalisten
De jury maakte dit bekend tijdens een spetterende awardshow op 14 maart in de Royal Tulip Hotel ‘Heerlickheijd van Ermelo’.
Hilton Rotterdam Hotel, Park Plaza Amsterdam Airport, Novotel Eindhoven, Bilderberg Hotel Lauswolt en Hotel The Toren Amsterdam, waren de overige finalisten die kans maakten op de titel. Uiteindelijk heeft Sofitel Legend The Grand Amsterdam de prijs gewonnen.

Verwenmiddag
De zes finalisten genoten op 14 maart van een complete verwenmiddag waar de housekeeping medewerkers in het zonnetje zijn gezet. Tijdens de awardshow was het de beurt aan de general managers om de jury te overtuigen waarom zij de titel van Het Schoonste Hotel Van Nederland mogen dragen.

Jurycommentaar
Tijdens de 5de editie van Het Schoonste Hotel van Nederland werd duidelijk dat Sofitel Legend The Grand het verdient om de titel te dragen. Uit het jurycommentaar bleek dat ‘oog voor detail’ de doorslag was om het hotel te laten winnen. Jury over de wedstrijd: “Zonder de housekeeping, draait een hotel geen omzet. Zij zijn het hart van het hotel. De zes finalisten lagen erg dicht bij elkaar, maar uiteindelijk zijn het de kleine details geworden waardoor we de winnaar hebben gekozen.” Het winnende team heeft een cheque ter waarde van 1.500 euro gewonnen.

Reactie winnaar
Liselotte Walta, executive housekeeper bij Sofitel Legend The Grand is dolgelukkig met het winnen van deze wedstrijd. “Dit is echt een bekroning op ons werk. Wij streven perfectie na en hebben allen passie voor ons werk. Dat je daardoor waardering van buitenaf krijgt, is ontzettend leuk. Wij hebben oog voor detail en doen meer dan schoonmaken. Wij willen een verhaal overbrengen”, aldus Walta. “Met de 1.500 euro gaan we een groot feest geven. Alleen voor de housekeeping”, grapt de winnares.

De juryleden
De jury van de wedstrijd van Het Schoonste Hotel Van Nederland bestond uit Haaije de Vries (Mystery Guest), Caro van Eekelen (Accor Hotels) en Joost van Beek (NH Hoteles). Van Eekelen over de wedstrijd: “Erkenning en respect, dat verdient de housekeeping van een hotel. Het personeel werkt achter de schermen en moet eens in het zonnetje worden gezet. Deze medewerkers zorgen voor een groot gedeelte van de totale gastervaring.”

De wedstrijd
Hotels konden zich tot 11 januari 2013 inschrijven voor de verkiezing. In totaal werden er 25 hotels genomineerd. Naast de bevindingen van de jury, zijn de genomineerden ook geselecteerd op basis van online reviews uit 2012, gepubliceerd op de boekingssites booking.com, expedia en tripadvisor. Uit de genomineerde hotels, zijn uiteindelijk zes finalisten gekozen. De winnaar is op 14 maart 2013 bekendgemaakt. Met het winnen van de wedstrijd mag het hotel zich twee jaar lang Het Schoonste Hotel van Nederland noemen. Hiermee geeft de hotelier een positief signaal af aan de hotelgast en aan de medewerkers van de housekeeping. Hard werken wordt schoon beloond!

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: