The Grand is Schoonste Hotel

14 maart 2013 |
The Grand is Schoonste Hotel

Sofitel Legend The Grand mag zich de komende twee jaar Het Schoonste Hotel Van Nederland noemen. “Dit is een bekroning voor ons werk”, aldus Liselotte Walta, assistent executive housekeeper van The Grand.

De finalisten
De jury maakte dit bekend tijdens een spetterende awardshow op 14 maart in de Royal Tulip Hotel ‘Heerlickheijd van Ermelo’.
Hilton Rotterdam Hotel, Park Plaza Amsterdam Airport, Novotel Eindhoven, Bilderberg Hotel Lauswolt en Hotel The Toren Amsterdam, waren de overige finalisten die kans maakten op de titel. Uiteindelijk heeft Sofitel Legend The Grand Amsterdam de prijs gewonnen.

Verwenmiddag
De zes finalisten genoten op 14 maart van een complete verwenmiddag waar de housekeeping medewerkers in het zonnetje zijn gezet. Tijdens de awardshow was het de beurt aan de general managers om de jury te overtuigen waarom zij de titel van Het Schoonste Hotel Van Nederland mogen dragen.

Jurycommentaar
Tijdens de 5de editie van Het Schoonste Hotel van Nederland werd duidelijk dat Sofitel Legend The Grand het verdient om de titel te dragen. Uit het jurycommentaar bleek dat ‘oog voor detail’ de doorslag was om het hotel te laten winnen. Jury over de wedstrijd: “Zonder de housekeeping, draait een hotel geen omzet. Zij zijn het hart van het hotel. De zes finalisten lagen erg dicht bij elkaar, maar uiteindelijk zijn het de kleine details geworden waardoor we de winnaar hebben gekozen.” Het winnende team heeft een cheque ter waarde van 1.500 euro gewonnen.

Reactie winnaar
Liselotte Walta, executive housekeeper bij Sofitel Legend The Grand is dolgelukkig met het winnen van deze wedstrijd. “Dit is echt een bekroning op ons werk. Wij streven perfectie na en hebben allen passie voor ons werk. Dat je daardoor waardering van buitenaf krijgt, is ontzettend leuk. Wij hebben oog voor detail en doen meer dan schoonmaken. Wij willen een verhaal overbrengen”, aldus Walta. “Met de 1.500 euro gaan we een groot feest geven. Alleen voor de housekeeping”, grapt de winnares.

De juryleden
De jury van de wedstrijd van Het Schoonste Hotel Van Nederland bestond uit Haaije de Vries (Mystery Guest), Caro van Eekelen (Accor Hotels) en Joost van Beek (NH Hoteles). Van Eekelen over de wedstrijd: “Erkenning en respect, dat verdient de housekeeping van een hotel. Het personeel werkt achter de schermen en moet eens in het zonnetje worden gezet. Deze medewerkers zorgen voor een groot gedeelte van de totale gastervaring.”

De wedstrijd
Hotels konden zich tot 11 januari 2013 inschrijven voor de verkiezing. In totaal werden er 25 hotels genomineerd. Naast de bevindingen van de jury, zijn de genomineerden ook geselecteerd op basis van online reviews uit 2012, gepubliceerd op de boekingssites booking.com, expedia en tripadvisor. Uit de genomineerde hotels, zijn uiteindelijk zes finalisten gekozen. De winnaar is op 14 maart 2013 bekendgemaakt. Met het winnen van de wedstrijd mag het hotel zich twee jaar lang Het Schoonste Hotel van Nederland noemen. Hiermee geeft de hotelier een positief signaal af aan de hotelgast en aan de medewerkers van de housekeeping. Hard werken wordt schoon beloond!

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Ondernemen Longread
Simuleer een bijna-doodervaring voor je hotel

De coronacrisis overvalt iedereen. De omvang en impact nemen dramatische proporties aan. Hadden we eerder en meer rekening moeten houden met de desastreuze effecten van corona? Misschien. Hiervoor is echter een paradigmashift nodig. Van optimisme naar paranoïde optimisme. We moeten de eindighei ...

Wet- en regelgeving Hotelketens Internationaal
Miljoenenboete Marriott voor datalek uit 2014

Marriott moet een boete van 18,4 miljoen pond (ruim 20 miljoen euro) betalen voor de datalek uit 2014. De boete wordt betaald aan de Britse privacyautoriteit. De Information Commissioner's Office (ICO) concludeert dat de hotelketen te weinig moeite heeft gedaan om de gegevens van de gasten te be ...

Columns
Column Tanja Seegers: Er zijn geen grenzen

Precies een jaar geleden zei mijn grote held Eliud Kipchoge letterlijk: “Ik wil mensen inspireren, er zijn geen grenzen!” De Keniaanse atleet liep op 12 oktober 2019 de marathon binnen 2 uur. Met maar liefst een snelheid van 21,1 km per uur behaalde hij een historisch record. Hij deed wa ...

Branded Content
Hotelmanagers welkom in de zorg: "Oprecht contact maakt voor mij het verschil"

Bart van der Ven, locatiemanager bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH), is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het woonzorgcentrum WZH Schoorwijck voor ouderen. Samen met zijn medewerkers zorgt hij dagelijks voor de verzorging, behandeling en begeleiding van de bewoners waarbij hij zelfstan ...

Coronacrisis
61% van de Nederlanders wil met Kerst (verantwoord) buiten de deur eten

Uit het persmoment van dinsdag jl. is duidelijk geworden dat de horeca nog een tijd gesloten blijft. Hoelang is nog niet precies duidelijk. Hoopvol is de blik nu gericht op kerst. Nederlanders willen deze feestdagen weer genieten van quality time buiten de deur. Uit onderzoek van TheFork* blijkt dat ...

Hotelketens Internationaal
Accor opent nieuw hotel Mercure Han-sur-Lesse

Accor, ’s werelds meest toonaangevende hotelgroep, opent vandaag het nieuwe hotel Mercure Han-sur-Lesse in de idyllische gelijknamige plaats Han-sur-Lesse, middenin de Belgische Ardennen. Deze opening is in samenwerking met Accor’s Franchise Partner Unibricks. Het viersterrenhotel telt 1 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: