The Grand is Schoonste Hotel

14 maart 2013 |
The Grand is Schoonste Hotel<

Sofitel Legend The Grand mag zich de komende twee jaar Het Schoonste Hotel Van Nederland noemen. “Dit is een bekroning voor ons werk”, aldus Liselotte Walta, assistent executive housekeeper van The Grand.

De finalisten
De jury maakte dit bekend tijdens een spetterende awardshow op 14 maart in de Royal Tulip Hotel ‘Heerlickheijd van Ermelo’.
Hilton Rotterdam Hotel, Park Plaza Amsterdam Airport, Novotel Eindhoven, Bilderberg Hotel Lauswolt en Hotel The Toren Amsterdam, waren de overige finalisten die kans maakten op de titel. Uiteindelijk heeft Sofitel Legend The Grand Amsterdam de prijs gewonnen.

Verwenmiddag
De zes finalisten genoten op 14 maart van een complete verwenmiddag waar de housekeeping medewerkers in het zonnetje zijn gezet. Tijdens de awardshow was het de beurt aan de general managers om de jury te overtuigen waarom zij de titel van Het Schoonste Hotel Van Nederland mogen dragen.

Jurycommentaar
Tijdens de 5de editie van Het Schoonste Hotel van Nederland werd duidelijk dat Sofitel Legend The Grand het verdient om de titel te dragen. Uit het jurycommentaar bleek dat ‘oog voor detail’ de doorslag was om het hotel te laten winnen. Jury over de wedstrijd: “Zonder de housekeeping, draait een hotel geen omzet. Zij zijn het hart van het hotel. De zes finalisten lagen erg dicht bij elkaar, maar uiteindelijk zijn het de kleine details geworden waardoor we de winnaar hebben gekozen.” Het winnende team heeft een cheque ter waarde van 1.500 euro gewonnen.

Reactie winnaar
Liselotte Walta, executive housekeeper bij Sofitel Legend The Grand is dolgelukkig met het winnen van deze wedstrijd. “Dit is echt een bekroning op ons werk. Wij streven perfectie na en hebben allen passie voor ons werk. Dat je daardoor waardering van buitenaf krijgt, is ontzettend leuk. Wij hebben oog voor detail en doen meer dan schoonmaken. Wij willen een verhaal overbrengen”, aldus Walta. “Met de 1.500 euro gaan we een groot feest geven. Alleen voor de housekeeping”, grapt de winnares.

De juryleden
De jury van de wedstrijd van Het Schoonste Hotel Van Nederland bestond uit Haaije de Vries (Mystery Guest), Caro van Eekelen (Accor Hotels) en Joost van Beek (NH Hoteles). Van Eekelen over de wedstrijd: “Erkenning en respect, dat verdient de housekeeping van een hotel. Het personeel werkt achter de schermen en moet eens in het zonnetje worden gezet. Deze medewerkers zorgen voor een groot gedeelte van de totale gastervaring.”

De wedstrijd
Hotels konden zich tot 11 januari 2013 inschrijven voor de verkiezing. In totaal werden er 25 hotels genomineerd. Naast de bevindingen van de jury, zijn de genomineerden ook geselecteerd op basis van online reviews uit 2012, gepubliceerd op de boekingssites booking.com, expedia en tripadvisor. Uit de genomineerde hotels, zijn uiteindelijk zes finalisten gekozen. De winnaar is op 14 maart 2013 bekendgemaakt. Met het winnen van de wedstrijd mag het hotel zich twee jaar lang Het Schoonste Hotel van Nederland noemen. Hiermee geeft de hotelier een positief signaal af aan de hotelgast en aan de medewerkers van de housekeeping. Hard werken wordt schoon beloond!

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
“Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten”

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: