Zet jij Pokémon Go al in om traffic te genereren?

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Opeens is het overal om ons heen. Pokémon Go, het op Geo-locatie gebaseerde augmented reality spel, is in een paar dagen een wereldwijde hit geworden. Sinds de lancering vorige week is de beurswaarde van Nintento met meer dan 7 miljard omhoog geschoten. Ook retailers, restaurants en hotels spelen hierop in.

In winkelstraten, parken en gebouwen duiken ze op. Je ziet jong en oud gebukt met hun blik op het schermpje van de mobiel. Ze zijn op zoek naar Pokémons.  

Weer een bewijs van de kracht van de locatie 
Immers, dit spel speelt zich af in jouw omgeving, jouw straat, jouw stad, en zelfs bij ons thuis. 

Traffic generator?
Een hotel/restaurant kan een half uur een PokéStop worden. Je koopt dan wat Lures (rond €1,-) en vergroot zo het aantal Pokemons rond en op locatie. De kans is groot dat je vestiging wordt overspoeld door gretige Pokémonjagers. Althans, dat blijkt zo te zijn in de USA de afgelopen dagen. Kortom, ik zou er wat meer over lezen. Een goed verhaal vind je op Inc.com >

Boost je local F&B
Dit fenomeen spreekt vooral zo aan omdat het perfect aansluit bij de visie van het belang van de lokale markt rond een hotelvestiging. De digitale communicatie kun je ook hier gericht voor inzetten. Met de iConneqt Geo Targeting technologie communiceer je lokaal, maar dan vanuit een centrale regie. 
De cijfers geven het aan, er wordt aanzienlijk beter gescoord. Je bouwt aan een lokale database m.b.t. je lokale F&B-aanbod en aan je nationale database voor je hotelaanbod. 

Check deze link voor meer info: http://hospitality-marketing-automation.nl/

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Amsterdam Opening
Q-factory Hotel opent in juli

Bij Q-Factory in Amsterdam Oost, het grootste muziekmakerscentrum van Europa, kan vanaf juli 2017 ook overnacht worden. Vanaf die datum worden er 50 hotelkamers in het muziekmakerscentrum in gebruik genomen. Met de opening van het hotel wordt Q-Factory nog meer de multifunctionele ontmoetingsplek...

Hotelbouwplannen Amsterdam
City ID Group opent TWENTY EIGHT in Amsterdam

In april opende City ID Group TWENTY EIGHT, het eerste appartementenhotel onder het nieuwe label City ID Suites. Het gebouw op het Amsterdamse Stadionplein is ontworpen door Prof. Hans Kollhoff Architekten, een gerenommeerd en internationaal opererend architectenbureau. City ID Suites zijn full serv...

Culinair
Groupon Culi Weken van start gegaan

Nederland heeft op culinair gebied veel te bieden. Wie uit eten wil, kan kiezen uit talloze restaurants, bistro’s en andere eetgelegenheden. Uit onderzoek van Groupon blijkt dat 21% van de Nederlanders ook g...

Hotelbouwplannen
Rotterdams Mainport Hotel achtervolgd door pech

De hoofdaannemer van het Rotterdamse Mainport Hotel heeft het geluk niet aan zijn zijde. In 2011 stortte tijdens de bouw al een deel van het pand in en nu moet een stuk gevel vervangen worden, zo lazen wij in het AD. Nieuwe kozijnen vanwege lekkage Het hotel ligt aan de voet van de Erasmusbr...

Hotelbouwplannen Advertorial
Dutch Brand Hotel Gooiland kiest voor Hollands slapen op Auping

Hotel Gooiland in Hilversum is het eerste Dutch Brand Hotel in Nederland en zij geloven in oer-Hollandse merken. Voor het slaapcomfort hebben zij daarom gekozen voor Auping. Gooiland heeft gekozen voor het Original bedmodel van Auping. De Auping Original is een compleet bed met een helder ontwerp...

Advertorial Duurzaamheid
‘ECOtap versterkt ons duurzame karakter’

Louisa de Ridder, banqueting managerbij KIT Royal Tropical Institute voor KIT Meetings & Events, Amsterdam Tropen Hotel en café De Tropen. "KIT Royal Tropical Institute bevindt zich in een prachtig monumentaal gebouw in Amsterdam-Oost. Bij ons kunnen mensen evenementen houden, vergaderen, dinere...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: