U heeft gezocht op : Holland Hotels

16 september 2016 Achtergronden
Hospitality Management 25 jaar: interview Jeu Claes

Hospitality Management bestaat 25 jaar. Wekelijks blikken wij terug op interviews die de aandacht trokken. Ditmaal een interview met Jeu Claes (1999). Het rendement in de horeca noemt hij ‘abnormaal laag’. De omzetten kunnen volgens hem omhoog door handiger en innovatiever met produc ...

21 januari 2016
Wie neemt Hotel de Zwaan over?

“Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen. In Almelo is altijd wat te doen.” Wie kent die uitspraak niet, van cabaretier Herman Finkers? Op de vraag of Raalte een dorp of stad is, antwoordt hotelier Benny Poppe: “Raalte heeft geen stoplichten. Een dorp dus.” Aangezien Raalte ...

15 september 2011 Internationaal Ondernemen
Groesbeekse Secco in een historische ambiance

Nomen est omen. What's in a name? Wie kent niet Jan Compagnie en Jan Cordaat uit het werk van Potgieter? De eigenaar van de twee Courage-hotels in Nijmegen heet Geert-Jan Moed; voorwaar een naam die - in tijden van crisis - bij een ondernemende hotelier past. Deze voormalige bouwondernemer heeft ...

2 februari 2011
Logis komt naar Nederland

Logis, naar eigen zeggen met bijna 3.000 hotels het grootste onafhankelijke hotelnetwerk in Europa, komt naar Nederland. Inmiddels maken 43 zelfstandige Nederlandse hotels vanaf heden onderdeel uit van dit internationale netwerk. Het hotelbedrijf heeft de ambitie om dit aantal snel te laten toenemen ...

1 december 2009
Nieuw online reserveringssysteem voor hotelketens

Online hotelboekingsorganisatie Hoteliers.com heeft speciaal voor hotelketens en samenwerkingsverbanden een boekingsmodule ontwikkeld die probleemloos geïmplementeerd kan worden op de eigen website van de betrokken keten. Holland Hotels is de eerste keten die de tool gaat gebruiken. Investeren ...

19 september 2009 Interview F&B Longread
De Leygraaf: Breed aanbod, Brabantse sfeer

In het Noord-Brabantse Heeswijk-Dinter zwaait Saskia van Boxmeer als eigenaresse nu al tien jaar de scepter in Hotel Restaurant Bistro Zalen Kookstudio De Leygraaf. Samen met cuisinier Maurice Bissels gaat ze voor oprechte gerechten, schappelijke prijzen en een hoffelijke bediening. Hoog in het vaan ...

25 september 2008
Nieuwe top Holland Hotels bekend

Holland Hotels voert per 1 oktober een verandering in haar organisatie door. Naast de voorzitter krijgt het samenwerkingsverband nu ook een directeur. Directeur en nieuwe voorzitter zijn nu benoemd. Geert-Jan Nieveen wordt de directeur, en neemt daarmee de leiding van Holland Hotels over van Karin B ...

24 april 2008
Holland Hotels: reorganisatie noodzakelijk

Stichting Holland Hotels, waar in totaal 81 traditionele familiehotels in Nederland bij zijn aangesloten, richt het vizier op de toekomst. De organisatie heeft onlangs tijdens een algemene vergadering met haar deelnemers in Mierlo bepaald dat Holland Hotels nieuwe stijl er begin 2009 moet staan. Bel ...

10 april 2008
Hotel 't Anker Holland Hotel van het jaar

Holland Hotel 't Anker uit Mierlo mag zich in het jaar 2008 het beste Holland Hotel van het jaar noemen. Edwin en Petra Hilhorst, eigenaren van 't Anker ontvingen tijdens de voorjaarsbijeenkomst van Holland Hotels op 7 april 2008 in Mierlo de eerste prijs uit handen van Frans Hazen, voorzitter sect ...

21 oktober 2007 Interview Ondernemen
Hotel Epping Wie wil er nog een lounge?

Dat de stad Utrecht door de Romeinse bezetter gesticht is, weet vrijwel iedereen. Een stad met veel namen: Traiectum, 't Sticht, de Oude Bisschopsstad, de Domstad... Een stad met randgemeenten die aan identiteit ingeboet hebben door de uitstraling van de grote buur. IJsselstein bijvoorbeeld; een ...

22 augustus 2007 Hotelketens Ondernemen
Holland Hotels Geen handboekencultuur

Dat Holland Hotels geen keten of 'groep' is, maar een samenwerkingsverband, is wijd en zijd bekend; toch benadrukken de eerste woorden van scheidend voorzitter John Moreu juist dat aspect. Enige semantische omzichtigheid is dus geboden: geen 'leden', maar 'deelnemers', bijvoo ...

21 februari 2006 Interview Longread
Hoe sterk is de eenzame fietser?

'Wat kom je hier doen?' Dat klinkt zo onvriendelijk, en om misverstanden te voorkomen, die vraag zou voor geen moment opkomen bij Arnoud van der Linden, de eigenaar van het rustig gelegen hotel Bosrand. Het antwoord? 'Fietsen en vissen.' Driehonderd meter verderop beginnen immers de ...

3 februari 2006
Drie nominaties Beste Holland Hotel van het jaar 2006

Holland Hotels heeft de drie genomineerden bekend gemaakt. Dit zijn: Holland Hotel Carpe Diem uit Zeddam, Holland Hotel de Tuinkamer uit Ruurlo en Holland Hotel de Klomp uit Vilsteren. Mystery guests bezoeken de komende maand de genomineerde hotels en beoordelen deze op persoonlijk aandacht voor gas ...

2 april 2005 Interview Longread
Huisdieren in het hotel: Cave canem!

Veel hoteliers zijn mordicus tegen de aanwezigheid van huisdieren in hun hotel. Gelukkig - voor de dierenliefhebbers - zijn er genoeg hoteliers die begrip opbrengen voor baas en hondje. Maar hoe je het teefje ook wendt of keert, een viervoeter over de vloer blijft 'lastig'. Een hotelier die ...

17 oktober 2004 Interview Longread
Best Western Hotel Baars, Harderwijk: Een maatje groter

In deze tijd van designhotels, boutiquehotels en art’otels; in deze tijd van ‘imagineering’ en beleving, hangt in hotel Baars geen (!) kunst aan de muur. ‘Liever dat dan nietszeggende schilderijtjes,’ stelt Jos Baars. Daar zit wat in. En wellicht heeft hij gewoon even w ...

17 juni 2004
Holland Hotels breidt uit

Begin juli zijn hotel Het Wapen van Balveren uit Echteld en hotel Hardersluis uit Zeewolde toegetreden tot de stichting Holland Hotels. Beide hotels bezitten drie sterren. Holland Hotel het Wapen van Balveren in het centrum van het kleine dorp Echteld, vlakbij Tiel en naast kasteel de Wijenburg. He ...

11 april 2004 Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: Lente

Het zelf innoverend vermogen van onze sector is niet erg groot. Gelukkig is dat niet zo’n probleem, want we zijn wel erg bedreven in het slim kopiëren van successen van anderen. Vooral de luchtvaart bleek een onuitputtelijke bron van inspiratie te zijn. Concepten als ‘business class ...

25 februari 2004 Columns Sander Allegro
Sander Allegro: Lente

Het zelf innoverend vermogen van onze sector is niet erg groot. Gelukkig is dat niet zo’n probleem, want we zijn wel erg bedreven in het slim kopiëren van successen van anderen. Vooral de luchtvaart bleek een onuitputtelijke bron van inspiratie te zijn. Concepten als ‘business clas ...

22 december 2003 Hotelketens Interview
Holland Inn, Hotels Leren omgaan met groei

Op een beurs in Gothenborg had Auke Hiemstra namens zijn hotels een ‘stand’. Links van hem Holland Hotels, rechts van hem Tulip Inn. Bij beide was hij reeds aangesloten, maar de structuur van Holland Hotels vond hij te vrijblijvend en die van Tulip Inn te beklemmend. Na vier dagen beurs ...

15 september 2003 Hotelketens Interview
Verlost van oubollig imago

‘Een hoog Heugafelttegel-gehalte,’ zo typeerde een kenner van de branche het samenwerkingsverband Holland Hotels enkele jaren terug. Volgens voorzitter John Moreu en bestuurslid Jos Jansen hebben de hotels dat stadium echter definitief achter zich gelaten. ‘Er heeft een ingrijpende ...

27 april 2003 Toerisme Interview
Hotel de Zwaan, Delden: Niets verkopen waar je niet achter staat

De autoradio begint te storen: kennelijk reikt niet elke zendmast of zender tot Delden. Hospitality Management trekt evenwel van zuid naar noord en van west naar oost. Sky Radio mag het dan wel laten afweten, maar de zon breekt door boven het fraaie Twentse landschap. In Delden passeren we Voetbalve ...

24 december 2002 Economie Ondernemen
Effecten van economische achteruitgang: Hoteliers laten zich niet de put in praten

Er mogen beurzen instorten, boekhoudaffaires aan het licht komen of verregaande overheidsbezuinigingen worden aangekondigd, de gemiddelde hôtelier in Nederland weigert om zichzelf de put in te laten praten. Op de drempel van 2003 vroegen wij hoteleigenaren naar hun toekomstverwachtingen in het ...

2 oktober 2002 Interview Longread
Hotel-restaurant Ie-Sicht: verstilde belevenis aan de waterkant

In zekere zin is de watersport in Nederland uitgevonden: in het begin van de 17e eeuw vermaakten onze voorvaders zich reeds met zogenaamde spiegelgevechten, maar na verloop van tijd verdween de krijgshaftige oorsprong van al dat gemanoeuvreer, zoals de zeilen van een oorlogsvloot aan de einder. Tege ...

27 februari 2002 Achtergronden
Een goede adviseur mag wat kosten

De hôtelier wil best in de buidel tasten voor bijstand van een adviseur, mits die adviseur capabel is natuurlijk. Bij de keuze voor een adviseur laat men zich ook leiden door diens branchekennis en reputatie, zo blijkt uit het zevende Hotel Continu Onderzoek. Gelukkig zijn verreweg de meeste h ...

18 februari 2002 Interview Ondernemen
Nooit narigheid in het rustieke Ruurlo

In het voorwoord van dit blad zijn wel eens ‘harde woorden’ gevallen over de verarming van de Nederlandse taal. Gasthof, slaapstede, taverne, herberg - wie kent ze nog? Te min? Die woorden mogen we best ‘upgraden’ tot een driesterrenniveau. Waarom zeggen we ‘barman&rsqu ...

5 november 2001
De hôtelier moet zich op zijn sociale rendement richten

Zet een paar mensen aan tafel die u iets willen verkopen, en u weet: zij zullen over elkaar heen buitelen om toch maar vooral duidelijk te maken dat hun eigen product het allerbeste is; ieder van hen zal beweren dat hij of zij het meest gunstige aanbod heeft - denk maar aan autoverkopers. Maar hoe z ...

5 november 2001 Tech Interview
Onderzoek moet softwarebedrijven prikkelen

Nu het aantal reserveringen via internet gestaag toeneemt, zien steeds meer kleine hotels het nut in van geautomatiseerde systemen. Niet alleen met het oog op de boekingen: de hôteliers willen alle financiële en administratieve afhandelingen erin onderbrengen. Maar helaas, goede softwarep ...

18 juni 2001 Achtergronden Longread
Hôteliers onderschatten strategische planning

In het derde Hotel Continu Onderzoek van dit jaar onderzochten we de toekomstvisie van hôteliers. In hoeverre kijken zij vooruit en vormen ze een beleid voor de langere termijn? Uit de resultaten blijkt dat hôteliers wel vooruit blikken, maar niet ver: 60% beperkt zich tot twee jaar. Toc ...

22 oktober 2000 Tech
Automatisering is veel meer dan een stukje gemak

‘Na mij de zondvloed,’ zei Lodewijk XV. Hij kreeg gelijk: de woelige baren van de revolutie overspoelden niet hem, maar zijn zoon. Toen Lodewijk XVI naar de guillotine gevoerd werd, zal hij wel even gedacht hebben: ‘Hoe hebben mon père en ik zo blind kunnen zijn?’ Het ...

29 september 2000 Interview
Hotel ‘t Wapen van Harmelen, vooral de meisjes zijn erg leuk

Rondom de journalistiek mag best een vleugje mystiek blijven hangen, dus de redactie van dit blad voelt er niets voor om uit de doeken te doen hoe wij - voor deze artikelenreeks - de hotels selecteren. (Neen, de kop van dit artikel heeft daar niets mee te maken.) Maar het is deze keer niet moeilijk ...

12 december 1999
Het gaat om wat je overhoudt

Het rendement in de horeca noemt hij ‘abnormaal laag’. De omzetten kunnen volgens hem omhoog door handiger en innovatiever met producten en diensten om te gaan. Anderzijds zijn de kosten via vrij simpele maatregelen te drukken. ‘Er zijn kansen genoeg voor profijtelijke samenwerking ...

11 november 1999
Buitenhuis overnachten in Nederland 1999

Lezen is waarschijnlijk niet een liefhebberij waar veel hôteliers aantoe komen. De bedrijfsvoering van een hotel vraagt zoveel tijd en energie dat het bijhouden van de vakliteratuur al een hele opgave is. Er zijn echter publicaties waar een verstandige hôtelier niet omheen kan, bijvoor ...

11 juni 1999 Hotelketens
Werkgroep kleine hotels

Onze vereniging groeit gestaag. De groei is naar rato over de zes sectoren (hotels, restaurants, ijsfrica, discotheek? zaalbedrijven, café?bar bedrijven en Chinees?Indische bedrijven), hetgeen betekent dat ook onze sector groeit. Wij hopen binnenkort het 1700e lid te verwelkomen. Steeds me ...

11 november 1998
Samenwerking, specialisatie en differentiatie

Om welk land, om welke toerist het ook gaat, het toeristisch product bestaat altijd uit drie elementen: vervoer, vermaak en verblijf. Het laatste element geeft heel duidelijk de onlosmakelijke band aan tussen de toeristische sector en de horeca sector. De afgelopen maanden heeft het Nederlands Bur ...

10 juni 1998 Hotelketens Achtergronden
Familie Hotels en Holland Hotels gaan samen verder

De Stichting Samenwerkingsverband Familie Hotels en de Stichting Holland Hotels fuseren op 1 januari 1999. De nieuwe naam luidt: Holland Hotels Hartverwarmend. Het nieuwe samenwerkingsverband voegt 96 (Familie) en 21 (Holland) hotels samen, maar de woordvoerders van de twee stichtingen hopen dat d ...

10 juni 1998 Columns Ewout Hoogendoorn
De ziel van het product

Al eens met uw kinderen in Eurodisney geweest? En in Ponypark Slagharen? Met mijn vrouw en tweelingdochters van zeven heb ik beide attracties met een tussenpoos van een jaar bezocht. Eurodisney: anderhalf uur wachten voor de ronddraaiende dombo’s. Ponypark Slagharen: drie kwartier. Beide parke ...

Laad meer resultaten

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: