Accor implementeert nieuwe telefoniesystemen

12 november 2014 |
Accor implementeert nieuwe telefoniesystemen<

Accor heeft een toonaangevende, end-to-end geconvergeerde spraak- en data-infrastructuur geïmplementeerd in drie
belangrijke hotels van Accor in Nederland. De oplossing is gebaseerd op de Alcatel-Lucent Enterprise OpenTouch Suite voor het MKB. De hotelonderneming installeert nieuwe backbone-telefoniesystemen in Novotel Eindhoven, het nieuwe ibis hotel in Rotterdam City Centre en in het nieuwe Suite Novotel in Den Haag, als onderdeel van haar nieuwe hotelbouw- en renovatieprogramma.

Gekoppelde systemen
De nieuwe end-to-end geconvergeerde infrastructuur voor spraak bestaat uit circa 150 poorten per gebouw en wordt volledig geïntegreerd met het bestaande gebouwbeheersysteem van Accor, zodat faciliteiten zoals de alarmsystemen en intercoms voor liften en voordeuren gekoppeld kunnen worden aan het telefoniesysteem. Doordat ook het vastgoedbeheersysteem van het hotel aan het telefoniesysteem is gekoppeld, kunnen telefoonlijnen vanuit de receptie worden geopend en gesloten en kan de facilitaire dienst de kamerstatus automatisch updaten. Er wordt simpelweg een code op de telefoon in de desbetreffende kamer ingevoerd. Als een gast gebruik maakt van de telefoon, worden de kosten automatisch in het frontofficesysteem gezet. Daarnaast kunnen gasten wake-up calls instellen via het vastgoedbeheersysteem. De naam en taal van de gast worden automatisch in het telefoonsysteem geprogrammeerd, zodat alle personeelsleden de gast op de juiste manier kunnen aanspreken.

Overeenkomst
Het contract volgt op een internationale overeenkomst door Accor Group S.A. waarbij Alcatel-Lucent Enterprise is aangewezen als de voorkeursleverancier voor horecaoplossingen. De implementatie wordt uitgevoerd door Proconnect, de nieuwe zakenpartner van Alcatel-Lucent Enterprise. Proconnect is een vooraanstaande Nederlandse leverancier van data- en telecommunicatieoplossingen voor hotels.

Henk De Vries, ICT Manager, Accor Nederland
"De nieuwe telefonieoplossing heeft absoluut bijgedragen aan de efficiënte dienstverlening aan onze gasten en dat is natuurlijk voor ons van enorm belang. We zijn tot nu toe echt onder de indruk van de nieuwe apparatuur in onze hotels en de professionaliteit van Proconnect die de nieuwe systemen met minimale overlast en verstoring van onze dienstverlening heeft geïmplementeerd."

Frank Snellaars, Key Account Manager Hospitality, Alcatel-Lucent Enterprise
"Dankzij ons succes op horecagebied hebben we Accor Nederland kunnen helpen met onze op maat gesneden oplossing voor de horecamarkt. Nieuwe ontwikkelingen binnen de horeca op het gebied van Wi-Fi en BYOD-modellen vormen de basis voor het innovatieve Alcatel-Lucent Enterprise horecaportfolio met services voor gasten. Veel van 's werelds toonaangevende hotelketens zoals Accor zijn zich bewust van het belang om PBX met hun gebouw- en vastgoedbeheersystemen te integreren om maximale waarde uit uitgebreide telefonieoplossingen te halen."

Patrick de Kreek, General Manager, Proconnect
Tijdens de overgangsfase hadden we een downtime van slechts twee minuten. Onze samenwerking met Alcatel-Lucent Enterprise verliep geheel volgens onze verwachtingen en die van onze klant dankzij de uitstekende apparatuur en onderlinge verstandhouding, met als resultaat een soepele installatie en migratie naar het nieuwe systeem."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: