Accor implementeert nieuwe telefoniesystemen

12 november 2014
Accor implementeert nieuwe telefoniesystemen

Accor heeft een toonaangevende, end-to-end geconvergeerde spraak- en data-infrastructuur geïmplementeerd in drie
belangrijke hotels van Accor in Nederland. De oplossing is gebaseerd op de Alcatel-Lucent Enterprise OpenTouch Suite voor het MKB. De hotelonderneming installeert nieuwe backbone-telefoniesystemen in Novotel Eindhoven, het nieuwe ibis hotel in Rotterdam City Centre en in het nieuwe Suite Novotel in Den Haag, als onderdeel van haar nieuwe hotelbouw- en renovatieprogramma.

*Gekoppelde systemen*
De nieuwe end-to-end geconvergeerde infrastructuur voor spraak bestaat uit circa 150 poorten per gebouw en wordt volledig geïntegreerd met het bestaande gebouwbeheersysteem van Accor, zodat faciliteiten zoals de alarmsystemen en intercoms voor liften en voordeuren gekoppeld kunnen worden aan het telefoniesysteem. Doordat ook het vastgoedbeheersysteem van het hotel aan het telefoniesysteem is gekoppeld, kunnen telefoonlijnen vanuit de receptie worden geopend en gesloten en kan de facilitaire dienst de kamerstatus automatisch updaten. Er wordt simpelweg een code op de telefoon in de desbetreffende kamer ingevoerd. Als een gast gebruik maakt van de telefoon, worden de kosten automatisch in het frontofficesysteem gezet. Daarnaast kunnen gasten wake-up calls instellen via het vastgoedbeheersysteem. De naam en taal van de gast worden automatisch in het telefoonsysteem geprogrammeerd, zodat alle personeelsleden de gast op de juiste manier kunnen aanspreken.

*Overeenkomst*
Het contract volgt op een internationale overeenkomst door Accor Group S.A. waarbij Alcatel-Lucent Enterprise is aangewezen als de voorkeursleverancier voor horecaoplossingen. De implementatie wordt uitgevoerd door Proconnect, de nieuwe zakenpartner van Alcatel-Lucent Enterprise. Proconnect is een vooraanstaande Nederlandse leverancier van data- en telecommunicatieoplossingen voor hotels.

*Henk De Vries, ICT Manager, Accor Nederland*
"De nieuwe telefonieoplossing heeft absoluut bijgedragen aan de efficiënte dienstverlening aan onze gasten en dat is natuurlijk voor ons van enorm belang. We zijn tot nu toe echt onder de indruk van de nieuwe apparatuur in onze hotels en de professionaliteit van Proconnect die de nieuwe systemen met minimale overlast en verstoring van onze dienstverlening heeft geïmplementeerd."

*Frank Snellaars, Key Account Manager Hospitality, Alcatel-Lucent Enterprise*
"Dankzij ons succes op horecagebied hebben we Accor Nederland kunnen helpen met onze op maat gesneden oplossing voor de horecamarkt. Nieuwe ontwikkelingen binnen de horeca op het gebied van Wi-Fi en BYOD-modellen vormen de basis voor het innovatieve Alcatel-Lucent Enterprise horecaportfolio met services voor gasten. Veel van 's werelds toonaangevende hotelketens zoals Accor zijn zich bewust van het belang om PBX met hun gebouw- en vastgoedbeheersystemen te integreren om maximale waarde uit uitgebreide telefonieoplossingen te halen."

*Patrick de Kreek, General Manager, Proconnect*
Tijdens de overgangsfase hadden we een downtime van slechts twee minuten. Onze samenwerking met Alcatel-Lucent Enterprise verliep geheel volgens onze verwachtingen en die van onze klant dankzij de uitstekende apparatuur en onderlinge verstandhouding, met als resultaat een soepele installatie en migratie naar het nieuwe systeem."

Overig nieuws