Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Auteur: David Bakker
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze transactie bezit Accor een belang van 3,3% in Huazhu en blijft zij vertegenwoordigd in de Raad van Bestuur van de groep. 
 
Accor en Huazhu zullen hun  partnerschap en groeidynamiek, geïnitieerd in januari 2016, verder ontwikkelen. De master-franchise overeenkomst heeft de opening mogelijk gemaakt van 300 economy en midscale hotels in China, voornamelijk onder de merken ibis, Novotel en Mercure. Meer dan 200 hotels in de pijplijn zullen in de komende 3 jaar worden geopend. 

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws