AccorHotels neemt Mövenpick Hotels & Resorts over

30 april 2018 | David Bakker

AccorHotels kondigt vandaag de overeenkomst aan met Mövenpick Holding en Kingdom Holding voor de overname van Mövenpick Hotels & Resorts, voor een cashbedrag vanomgerekend 482 miljoen euro. Mövenpick Hotels & Resorts werd gesticht in Zwitserland in 1973 en opereert in 27 landen met 84 hotels (meer dan 20.000 kamers). Mövenpick Hotels & Resorts heeft een sterke aanwezigheid in Europa en het Midden-Oosten en is voornemens om 42 nieuwe hotels te openen, in voornamelijk het Midden-Oosten, Afrika en Azië. Mövenpick Hotels & Resorts heeft een high-end expertise in hotelservices en heeft wereldwijd meer dan 16.000 mensen in dienst.

Sébastien Bazin, voorzitter en CEO bij AccorHotels, zegt: “Met de overname van Mövenpick consolideren we ons leiderschap op de Europese markt en versnellen we onze groei verder in de opkomende markten, specifiek in het Midden-Oosten, Afrika en Azië. Het Mövenpick merk is de perfecte combinatie van moderniteit en authenticiteit en complementeert ons portfolio. Het Europese-Zwitserse erfgoed is een perfecte fit met AccorHotels. Doordat Mövenpick zich aansluit bij AccorHotels zal het genieten van onze kracht op het gebied van distributie, loyalty-building en ontwikkeling. Deze transactie illustreert de strategie van AccorInvest: tactische opportuniteiten aanpakken om onze positie te versterken en ons leiderschap te consolideren, alsook onze groei te leveragen.”

Voetafdruk

Mövenpick Hotels & Resorts zal genieten van het loyalty programma, de distributiekanalen en de operatiesystemen van AccorHotels, wat hen zal helpen om prestaties te optimaliseren. Deze overname consolideert verder de huidige voetafdruk in Europa en het Midden-Oosten en versnelt de groei in de belangrijke regio’s waar AccorHotelssinds vele jaren aanwezig is, zoals Afrika en Azië. De transactie is onderhevig aan wettelijke goedkeuringen en moet voltooid worden in de tweede helft van 2018.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: