a&o Hostels introduceert self check-in service

7 november 2019 | David Bakker

Gasten van a&o Hostels, Europa’s grootste hostelketen, kunnen vanaf nu zelf kiezen hoe ze willen inchecken: op de klassieke manier bij de receptie, online via de smartphone óf ontspannen bij de self check-in terminal in de lobby.

De eerste hostels bieden nu al alle drie de opties en tegen het eind van dit jaar zullen al zo’n 30 self check-in terminals in gebruik zijn. In de vestiging in Amsterdam zijn de self check-in terminals sinds een paar weken in gebruik.

Phillip Winter, CMO: "Ons doel is om onze gasten het hoogst mogelijke comfort te bieden - en dat betekent ook het vermijden van lange wachttijden en het bieden van comfortabele alternatieven. We proberen met onze ontwikkelingen in te spelen op de behoeften van onze gasten. Tot nu toe is de feedback zeer goed, de self check-in wordt als zeer welkom ervaren - vooral op piekmomenten zoals in de weekenden.”    

Pionier op het gebied van digitalisering en technologisering

“De toekomst is digitaal” - een trend die door a&o zeer serieus genomen wordt en daarom worden in verschillende hotels al mobile keys en self check-in terminals gebruikt. Via de a&o Hostels App kunnen gasten in een aantal van de hostels zelf inchecken en ontvangen zij een mobile key waarmee ze de kamer binnen kunnen komen. Onhandige sleutels en keycards zijn op die manier verleden tijd! Net zoals lange wachtrijen nu de self check-in terminals geïntroduceerd worden bij de receptie van verschillende vestigingen van a&o. Zo speelt de innovatieve hostelketen continu in op nieuwe digitale en technologische trends, om daarmee hun gasten een zo comfortabel mogelijk verblijf te bieden.

Europa’s toonaangevende hostelketen blijft groeien en innoveren

In de eerste helft van 2019 werden bij a&o Hostels meer dan 2,3 miljoen overnachtingen geboekt en bereikten zij daarmee een omzetstijging van acht procent ten opzichte van diezelfde periode in 2018. Oliver Winter, CEO: "Meer dan 2,3 miljoen overnachtingen zijn een bewijs van hoe goed ons product voldoet aan de vraag van reizigers naar betaalbare overnachtingen, en tegelijkertijd hun vraag naar de beste prijs-kwaliteitverhouding". De hostelketen blijft uitbreiden: recent heeft a&o Hostels première gemaakt in Polen met het eerste hostel in Warschau en heeft de keten ook een tweede hostel in Salzburg geopend. In Salzburg neemt a&o voor het eerst - door middel van een managementcontract - enkel het management en activiteiten voor haar rekening; een nieuw model voor de keten, die voorheen altijd eigenaar of huurder van een locatie was. ‘Wolfgang’s managed by a&o’ heeft 560 bedden verdeeld over 119 kamers, en ligt op slechts twee kilometer van de geboorteplaats van Mozart. De opening van het eerste hostel in Hongarije (Boedapest) en tweede hostel in Kopenhagen staat op de planning voor het eerste kwartaal van 2020.

Een nieuw uiterlijk op de planning

Samen met BWM Architekten uit Wenen heeft a&o Hostels ook een nieuw architectuur- en designconcept ontwikkeld. In het voorjaar van 2020 moet de nieuwe ‘ontspannen en volwassen look’, waar de hostelketen zo’n 30 miljoen in investeert, in alle gebouwen geïmplementeerd zijn.

Met 28.500 bedden en 23 steden in acht landen is a&o sinds de oprichting in 2000 uitgegroeid tot de toonaangevende Europese hostelketen. Naast verdere groei, vooral in Zuid- en Oost-Europese metropolen, staan de voltooiing van de designherlancering en de verdere uitrol van mobile key en self check-in op de agenda voor de nabije toekomst en blijven ontwikkelaars steeds werken aan innovatieve projecten voor de toekomst.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: