AF&BM leert je netwerken

31 maart 2015 |
AF&BM leert je netwerken

Netwerken is enorm belangrijk. Je leert mensen kennen die jou anders leren denken. Je komt in aanraking met de persoon die jou de baan van je
leven kan geven. Of je ontmoet diegene die jou weer in contact brengt met de leverancier waar jij net naar op zoek bent.

Vaardigheden
Bij netwerken moet je communiceren, op mensen afstappen, glimlachen, jezelf voorstellen én een conversatie gaande houden. Allemaal dingen die eng kunnen zijn als je dit niet met regelmaat doet. Om goed te kunnen netwerken zijn een aantal vaardigheden onmisbaar: goed luisteren, sociaal vaardig zijn, inleven, snel verbanden leggen, adviseren, breed geïnteresseerd zijn en hulpvaardig zijn. Dit lijkt allemaal erg veel en moeilijk, maar dat valt reuze mee.

Bijeenkomst op 21 april
Tijdens de AF&BM bijeenkomst Netwerken en Communicatie op 21 april verzorgen drie sprekers workshops die de F&B professionals helpen om op een effectieve manier te communiceren, waardoor netwerken niet alleen makkelijk, maar ook leuk zal worden.

Het volledige programma van deze bijeenkomst kun je zien op: http://www.afbm.nl/item/netwerken-communicatie.
Speciaal voor leden
Je kunt je alleen aanmelden voor deze bijeenkomst als je lid bent van de AF&BM. Wil je lid worden van de AF&BM, zodat je je kunt aanmelden voor diverse bijeenkomsten? Ga dan naar www.afbm.nl.

Sprekers:

Ben Hendrix
Have you ever wondered why some people can connect and start up a conversation with anyone and anytime. How some colleagues and friends can approach actually anybody and get things done? Why some salespeople are more successful than others? Would you like a crash course on how to do this while being authentic to yourself and others? My name is Ben Hendrix and I am an Inspirator and I can help you get started with a meaningful interactive session. I will be communicating in both English en gewoon Nederlands. Nieuwsgierig geworden? Fijn, dan zie ik jou 21 april

Daphne van Mourik
Het NETWERKKLEED is een spel in de vorm van een tafelkleed dat op een effectieve maar ontspannen manier een netwerkervaring verzorgt. Het NETWERKKLEED enthousiasmeert, breekt het ijs en stelt de juiste vragen om concrete output te genereren.
Tijdens dit ‘diner’ snijd je geen vlees aan, maar een onderwerp. En je mag opscheppen, geen groenten maar over jezelf. Door de intieme setting opent het NETWERKKLEED een gesprek en zorgt ervoor dat iedere deelnemer vol energie, motivatie en met veel nieuwe contacten naar huis gaat.

Hans van de Veen
De term Neuro Linguïstisch Programmeren, tegenwoordig beter bekend als NLP, staat voor hoe wij de wereld om ons heen waarnemen en hoe wij daarop volgens reageren.
Om effectiever te communiceren en om gedrag te kunnen veranderen moeten we eerst weten hoe communicatie werkt.
We nemen allemaal dezelfde buitenwereld waar via onze zintuigen. Via een intern proces worden deze zintuiglijke waarnemingen omgezet in communicatie en gedrag. Maar waarom reageert toch iedereen anders op de buitenwereld? Omdat de subjectieve informatie objectief wordt gemaakt door onze hersenen. Dit proces van waarneming tot gedrag wordt weergegeven in het NLP communicatiemodel.

Op de foto (vlnr): Ben Hendrix, Daphne van Mourik en Hans van de Veen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
ibis Styles Delft City Centre verwelkomt haar eerste gast

ibis Styles Delft City Centre opent vanaf vandaag haar deuren. Het driesterren hotel telt 82 kamers en is gevestigd aan het Van Leeuwenhoekpark 2 in Delft. Het hotel bevindt zich in het hart van het centrum, vlakbij het station. Met de toevoeging van ibis Styles Delft City Centre aan het ibis Styles ...

Hotelbouwplannen
Bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel vertraagd

De ambitie om nog dit jaar het Amrath Galaxy Jaarbeurs Hotel in Utrecht te openen, gaat niet worden gehaald. De bouw van het multifunctionele gebouw heeft vertraging opgelopen. Bijna drie jaar geleden startte de bouw van de 90 meter hoge toren. Het hotelgedeelte bestaat uit de eerste zeven verdie ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Dit lees je in de gloednieuwe Hospitality Management

Een bijzonder speciale editie van Hospitality Management valt over een aantal dagen bij iedere hotelier op de mat. Ewout Hoogendoorn – al jaren als gewaardeerde columnist verbonden aan het blad – interviewt niemand minder dan John Fentener van Vlissingen, oprichter van zakenreisconcern B ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: