AF&BM op koers

Auteur: Redactie
Events F&B 22 december 2015
AF&BM op koers

In januari bestaat de Association of Food & Beverage Management 25 jaar; een mooie mijlpaal! Vanwege dit jubileum is het nu het perfecte moment om samen naar enkele ontwikkelingen te kijken die bij de AF&BM, maar ook in de dynamische hospitalitybranche, te voelen en te merken zijn.

Het netwerk waar je lid van moet zijn

\Voorzitter René Giel vertelt over het oorspronkelijke ontstaan van deze club. Giel: “Wat begon als een clubje van F&B-mannen uit de Amsterdamse hotellerie, is in 25 jaar uitgegroeid tot hét F&B-netwerk waar je als F&B-manager lid van moet zijn. Volgens Giel is het voor vakgenoten ontzettend belangrijk om juist naast de drukke werkweken actief bezig te blijven met de persoonlijke ontwikkeling. Giel: ”Het advies aan hen luidt om regelmatig afstand te nemen van je dagelijkse agenda en je te laten inspireren buiten de muren van de organisatie waar je voor werkt. Het is niet alleen een investering in jezelf, maar uiteindelijk ook voor je organisatie. Het gaat er volgens mij vooral om dat je in je baan competenties ontwikkelt die ervoor zorgen dat je de juiste vertaalslag voor jezelf én je bedrijf kunt maken. Door deel te nemen aan onze bijeenkomsten rond actuele thema’s, helpen wij jou graag.”

F&B professional anno nu

Volgens Giel is komend jaar een perfect moment om enkele veranderingen in het huidige beleid van de AF&BM door te voeren. De huidige F&B-manager verandert continu. Giel: “Als bestuur ben je voortdurend bezig om je leden te voorzien van kwalitatief goede bijeenkomsten met aansluitend altijd een netwerkmoment om elkaar uitgebreider te spreken. Maar los van de organisatie van onze bijeenkomsten is de continue aanwas van nieuwe leden uiteraard ook essentieel.” Om huidige en potentiële leden ook in het nieuwe jaar goed te kunnen blijven faciliteren, heeft het bestuur afgelopen jaar rondetafelsessies met leden en partners georganiseerd en relevante inzichten opgedaan. Naar aanleiding van deze uitkomsten zijn zij direct aan de slag gegaan met als doel de vereniging verder te ontwikkelen én de ‘F&B professional anno nu’ zo goed mogelijk te kunnen faciliteren.

Vernieuwing

Mede door de crisis bleek bijvoorbeeld dat, bij de bedrijven waar de leden werkzaam zijn, de uitgaven voor een lidmaatschap voor verenigingen zoals die van de AF&BM niet altijd noodzakelijk gevonden werden. Om de levensduur van de relatie tussen de AF&BM en de leden te verlengen, is binnen de vereniging daarom unaniem besloten de mogelijkheid te bieden om op persoonlijke titel lid te worden of te blijven. Dit houdt in dat een nieuwe baan gelukkig niet altijd meer het einde van het lidmaatschap betekent. Giel: “In de meest ideale situatie blijft de oude werkgever het lidmaatschap faciliteren aan zijn nieuwe medewerker en neemt de nieuwe werkgever het lidmaatschap over. Daarnaast zijn F&B-managers werkzaam in de cateringbranche of zorg vanaf komend jaar ook welkom. Evenals bevlogen horecaondernemers, die we gelukkig al steeds vaker binnen onze vereniging zien.”

Content

Naast deze beleidsmatige verandering voert het bestuur ook nog een strategische verandering door. Giel: “Het is ons als bestuur duidelijk dat voor een netwerkvereniging als de AF&BM geldt dat gezonde groei gepaard gaat met ‘focus’. Om deze reden hebben wij Peter Boots van Contentmarketingbureau ‘Van de Inhoud’ en Julia Bos van ‘Julicious’

ingeschakeld om ons te helpen met het contentgedeelte waarmee we samen actief aan de slag gaan. Uiteraard zorgen we er samen voor dat de identiteit van de vereniging wordt gewaarborgd en de focus blijft behouden. De ontwikkelingen in onze branche en ook in de wijze van (online) communicatie zijn dynamisch en aan continue verandering onderhevig”, zegt Giel. “Samen met deze partijen, partners en leden bouwen wij daarom aan onze toekomstvisie. Ben jij F&B-manager en bouw je graag met ons mee? Dan ben je meer dan welkom voor een vrijblijvende kennismaking!”

HM302015

 

 

Overig nieuws