Airbnb lanceert magazine Pineapple

27 november 2014 |
Airbnb lanceert magazine Pineapple<

Airbnb lanceert een eigen glossy magazine. Dat zal Pineapple heten en telkens drie steden onder de aandacht brengen. Deze week verschijnt het
eerste nummer in de Verenigde Staten. Airbnb werd opgericht in 2008 en sindsdien boekten miljoenen vakantiegangers een appartement, of vakantiewoning via de site. Nu stort het bedrijf zich ook in de magazinewereld met Pineapple. Hiermee wil het naar eigen zeggen ‘mensen een nieuwe kijk bieden op reizen’.

128 pagina's
Het blad zal vier keer per jaar verschijnen in het noorden van de Verenigde Staten en Europa, 11 euro kosten, maar ook gratis worden verspreid in Airbnb-locaties. De glossy gaat 128 pagina’s bevatten vol informatie over drie steden. Londen, Seoel en San Francisco zijn het eerst aan de beurt. Lezers zullen onder meer ontdekken waar ze lekker eten, waar ze cultuur kunnen opsnuiven en waar de hipste winkels liggen.

Toekomstige strategie
"Reizen gaat over connecties en sociaal contact. Ons magazine wil de emotionele en praktische kant ervan samenvoegen", zegt Jonathan Mildenhall, hoofd van de marketingafdeling bij Airbnb. Het magazine zal dan ook een brede waaier aan onderwerpen behandelen in elke stad die het aandoet: cultuur, mode, kunst, gastronomie... "Het magazineformaat wordt een essentieel deel van de toekomstige strategie", zegt Andrew Schapiro van Airbnb. "Maar we wachten de reacties op het eerste nummer af om verdere publicaties op de lange termijn vast te leggen."

Meer lezen over Airbnb? Klik hier!
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: