Amsterdams Arcade Hotel investeert fors

31 juli 2017 | Thijs Jacobs

De beleveniseconomie gaat ook niet aan de hotellerie voorbij. Vorig jaar opende in een deel van het Amsterdamse Aalborg Hotel het Arcade Hotel. Dit hotel heeft historische spelcomputers als thema, een bezettingsgraad van 97 procent en doet de traditionele hotelkamers van het Aalborg Hotel verbleken.

Daarom is er nu voor gekozen om de rest van het hotel flink aan te pakken. De doorsneekamers van Aalborg zullen stuk voor stuk plaats moeten maken voor de trendy themakamers van het Arcade Hotel. De kosten? Zo’n 800.000 euro.

Sharing


Eigenaar Daniel Salmanovich is de man die tevens de dagelijkse operatie van het hotel voor gamers op zich neemt. Hij verkaste in 2004 naar Amsterdam vanuit Montreal en haalt zijn inspiratie uit comics en games. Daniel rijdt graag op zijn scooter of skateboard door de stad en is gefascineerd door de ‘sharing economy’, alhoewel hij beseft dat de nieuwe economie en de hotellerie elkaar op bepaalde fronten in de weg zitten.

Geen ‘home away from home’


‘De gast wil een thuis ver weg van huis’. Dat is een gedachte die leeft bij veel hoteliers. Volgens Daniel een misplaatst idee, aangezien veel gasten juist iets anders doen dan thuis wanneer ze op reis zijn. Het volgende project is dan ook het starten van een hotel met klassieke films als thema. Oók in Amsterdam, net even verderop in De Pijp.

Weg met de standaard kamers


Salmanovich meent dat de hotellerie nooit verder is gekomen dan de iPad, die in de kamer werd gelegd en de gast in staat stelde om zelf de temperatuur af te stellen. Het entertainmentelement ontbreekt daarbij echter, en juist dát element - de ‘fun’ -  is in het Arcade Hotel alom vertegenwoordigd. Het is wat dat betreft niet vreemd dat de standaard hotelkamers moeten wijken voor kamers vol entertainment en nostalgie.

arcade hotel gaming games arcade hotel gaming games arcade hotel gaming games arcade hotel gaming games

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: