André Aaij wint Emma at Work Ambassadeurs Award 2019

28 juni 2019 | David Bakker

Tijdens een bijeenkomst van Emma at Work vond afgelopen donderdag de uitreiking van de ‘Emma at Work Ambassadeurs Award 2019’ plaats. Presentatrice Irene Moors en directeur van de stichting, Marlies van Hilten, reikten deze award uit aan de General Manager André Aaij van het Radisson Blu Palace Hotel uit Noordwijk aan Zee.

De jury sprak vol lof over André die zich al jaren inzet voor de stichting op diverse manieren. Waar het maar kan brengt de General Manager de stichting onder de aandacht van andere ondernemers. Emma at Work is in 2006 opgericht in het Emma Kinderziekenhuis/AMC en begeleidt jongeren met een chronische fysieke aandoening naar een zelfstandige toekomst.

Voor deze jongeren is het belangrijk om van jongs af aan werkervaring op te doen om hun kansen op een (financieel) zelfstandige toekomst te vergroten. Emma at Work bemiddelt deze jongeren naar werk in de vorm van bijbanen, vakantiebanen of vaste banen. André Aaij: “Wij hebben al enkele jaren collega’s in dienst via Emma at Work. Ik vind het belangrijk om deze jongeren ook een kans te geven zich verder te ontwikkelen. Ze mankeren vaak ‘niets’ waardoor ze werk bij ons niet zouden kunnen doen, hebben alleen wat extra aanpassingen nodig in bijvoorbeeld werktijden of aangepaste materialen zoals bureaustoelen of een muis voor de computer. Dat is zo geregeld! Ik denk altijd maar – als mijn dochter een chronische ziekte zou hebben dan zou ik deze vorm van steun van een bedrijf ook geweldig vinden. Deze jongeren willen heel graag werken en zijn heel erg dankbaar voor het feit dat je ze helpt om werkervaring op te doen en een start te maken aan hun carrière. Wij kunnen de extra ondersteuning op bepaalde afdelingen goed gebruiken. Momenteel werkt Tom 4 dagen per week bij ons op de afdeling accounting en marketing”.

Het hotel brengt de stichting onder de aandacht waar ze maar kan. Aaij: “We hebben onze netwerkavond Blu Connect een keer in het thema van Emma at Work gezet. We zijn met de ondernemers die zich hadden ingeschreven gaan rolstoelrugbyen in de vergaderzaal van het hotel en 2 jongeren van Emma at Work hebben zichzelf gepresenteerd voor de groep. Een van de twee is inmiddels werkzaam bij een ondernemer die er die avond bij was. Ook hebben wij onze sales managers op pad gestuurd met een consultant van Emma at Work. De sales managers hebben bij onze relaties Emma at Work geïntroduceerd en ook hieruit zijn nieuwe werkplekken gekomen. Voor ons makkelijke initiatieven om de stichting helpen. Uiteraard sluit dit ook naadloos aan bij de MVO- visie van het hotel”. Voor al deze mooie initiatieven en het oprechte ambassadeurschap is Andé Aaij dan ook beloond met de Emma at Work Ambassadeurs Award 2019. “Heel blij en trots zijn we op de award maar voor ons is het de normaalste zaak van de wereld om de jongeren een kans te geven in het hotel” aldus Aaij.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: