Aparthotels Adagio opent eerste hotel in Amsterdam

5 juni 2018 | Thijs Jacobs

Adagio Amsterdam City South opent vandaag haar deuren en is gelegen tussen het Nederlandse polderlandschap en het businessdistrict van zowel Amsterdam Zuid als Amstelveen en op nog geen 20 minuten van het centraal station van Amsterdam.

Het volledig gerenoveerde pand bestaat uit 151 innovatieve appartementen, ontworpen om een dynamischer leefruimte te creëren. De gemeenschappelijke ruimtes hebben een ‘urban’ design en bieden gasten de ruimte om te relaxen en ontspannen. 

Concept

Het centrale concept van het design van het hotel is gebaseerd op de ‘Green Lab formule’ – het bieden van het serene gevoel van de Nederlandse polder gecombineerd met elegante elementen geïnspireerd op de klassieke laboratoria.

De General Manager van Adagio Amsterdam City South, Marie Claire Pardon, is verheugd met het resultaat:  “Bij binnenkomst in Adagio Amsterdam City South voel je je direct op je gemak. Het is een aparthotel geïnspireerd door de directe omgeving, waar klassieke elementen en het typisch Nederlandse landschap samenkomen.”

Adagio Amsterdam City South beschikt daarnaast over het revolutionaire nieuwe concept van Adagio, ‘the Circle’. Voor dit concept zijn de gemeenschappelijke ruimtes volledig herontworpen met het doel om een impuls te geven aan de gastenervaring.

Openbaar vervoer

Het aparthotel heeft een uitstekende locatie met goede connecties naar de Zuidas, de RAI Convention Centre, het VUmc en de binnenstad van Amsterdam. De Amsterdamse metro, tram en bus is op loopafstand van het hotel en daarnaast biedt het hotel parkeergelegenheid voor haar gasten.

Het hotel biedt moderne studio’s en appartementen met airconditioning, 24 uurs receptie en gratis WIFI in het gehele hotel. Alle studio’s en appartementen zijn uitgerust met een smart TV en een compleet ingerichte keuken met fornuis, magnetron, koelkast en vaatwasser.

Reagerend op de opening, zegt Anja Mueller, Director of European Operations of Aparthotels ADAGIO (UK) Ltd: “Het nieuwe hotel in Amsterdam onderstreept onze focus om te groeien buiten Frankrijk. Het is een enerverende ontwikkeling voor het merk in de Benelux en een belangrijke opening voor onze Europese groeistrategie. We kijken er naar uit om actief te zijn in deze nieuwe markt en zijn zeer verheugd om samen te werken met onze vaste partner.”

Hotelaanbod

“Ik ben zeer verheugd om samen met onze vaste partner Borealis Hotel Group het Adagio Amsterdam City South te openen” zegt Denys Sappey, COO AccorHotels Benelux. “Met het verwelkomen van het Adagio merk in Nederland versterken we de positie van AccorHotels Group op de Nederlandse markt. Daarnaast verrijkt het ons hotelaanbod door het innovatieve concept dat perfect aansluit bij de verwachtingen van onze long-stay gasten.”

Het hotel is gezamenlijk eigendom van Raj Reddy (Skyreach) en Bart van de Kamp (Borealis Hotel Group), de initiatiefnemers van deze locatie. Borealis staat bekend om haar innovatieve concepten en het creëren van echte gastervaringen met een langdurige passie voor kwaliteit. Zij zijn verheugd om dit nieuwe merk voor Nederland aan de zuidrand nabij Amsterdam te openen. Bart van de Kamp: "Samen met ervaren exploitanten en merken voor ‘extended stay’ gaan wij ons begeven op een voor ons nieuw segment op de Amsterdamse markt aan, een markt waarin Borealis al lang actief is. Wij zijn er dan ook trots op om met toonaangevende spelers te werken op dit gebied in deze belangrijke en groeiende nichemarkt. Met het Adagio Amsterdam City South hebben wij samen, met oog voor detail, een doordacht ontworpen product gemaakt met grote en goed ingerichte units. Met ons gepassioneerde team zijn kijken wij er naar uit om onze gasten binnenkort te ontvangen."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: