AVG voor de hotellerie: kijk uit voor sancties

22 maart 2018 | Thijs Jacobs

Vanaf 25 mei 2018 bent u als hotelier verplicht om in kaart te brengen welke (klant)gegevens u verwerkt. Waarom u deze verwerkt. En hoelang u de gegevens bewaart. U moet ook uw processen opnieuw inrichten om aan de plichten te voldoen die de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vanuit deze wet stelt. Doet u dat niet, dan kan dit leiden tot een forse boete. 

U wordt aangesproken op het naleven van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet geldt voor ALLE bedrijven, groot of klein. De wet is er ter bescherming van de persoonsgegevens van de consument en de Autoriteit Persoonsgegevens zal in Nederland streng toezien op de naleving van de AVG en sancties uitdelen bij overtreding. Deze sancties kunnen oplopen tot 20 miljoen euro of vier procent van de wereldwijde jaaromzet.

Dit heeft invloed op uw bedrijfsvoering. U krijgt te maken met vragen als:

Wat moet ik doen met privacy, wat betekent dit voor mij?

Welke acties moeten wij ondernemen omdat er een nieuwe Europese wet aankomt?

Wat is mijn verantwoordelijkheid en wat is de verantwoordelijkheid van door mij ingeschakelde partijen (bijvoorbeeld salarisadministratie)?

Wat zijn de gevolgen als ik niet aan de wet voldoe?

Hoe maak ik een (stappen)plan om dit binnen mijn hotel operationeel te krijgen?

Hoe inventariseer ik de data die in mijn hotel wordt gebruikt?

Uw zaken snel op orde

De HM Academy heeft daarom de training AVG voor u samengesteld. Met deze training kunt u in één dag uw beleid voor het naleven van de AVG op orde brengen:

U krijgt inzicht in de wetgeving en weet wat dit voor uw hotel betekent

U krijgt een goed beeld hoe u binnen uw hotel het onderwerp privacy implementeert

U krijgt handvatten om uw data te inventariseren en te ordenen

U oefent met 'real life' situaties en leert de theorie toe te passen op uw hotel

Juridische informatie wordt afgewisseld met praktische vaardigheden voor bescherming van persoonsgegevens.

Voor wie is de training AVG voor de hotellerie?

De training is voor hoteliers. Maar niet alleen voor hoteliers. Wie werkt er binnen uw hotel met data, klant- en betaalgegevens? De front office manager? Sales & Marketing? Finance? Bent u zelf niet in de gelegenheid, geef dan een collega de kans om deel te nemen aan de training. Niet alleen goed voor de persoonlijke ontwikkeling, maar ook voor uw hotel!

Deze training is bestemd voor:

Hoteliers

General Managers

Sales & Marketing

Finance

Iedereen die verantwoordelijk is voor en toegang heeft tot uw data

Aanmelden voor de training kan via deze link

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: