Benefietavond Okura levert twee ton op

11 april 2011 |
Benefietavond Okura levert twee ton op<

De culinaire benefietavond die Hotel Okura vrijdag heeft georganiseerd heeft 202.062 euro opgebracht. Het oorspronkelijk verwachtte bedrag van 100.000 euro is hiermee ver overstegen. Speciaal voor deze gelegenheid werkten de chefs van alle Okura restaurants samen om de ruim 480 aanwezigen een viergangendiner te serveren.

Goed doel
Tijdens de avond werd ook een loterij en een veiling georganiseerd. De opbrengst van de avond komt volledig ten goede aan ‘Stichting Nederland Helpt Japan’, van het Rode Kruis, die het geld naast de bouw van tijdelijke behuizing gaat gebruiken voor medische en psychosociale hulp, water, voedsel en dekens voor de honderdduizenden evacués die zich nog in de opvangcentra bevinden.

Gezamenlijk initiatief
Het van oorsprong Japanse Hotel Okura Amsterdam, met zo’n 120 Japanse medewerkers, heeft deze avond binnen twee en een halve week georganiseerd. Acting General Manager Emmy Stoel benadrukte: “De organisatie van deze avond kwam vanuit een initiatief van zowel onze Japanse als Nederlandse medewerkers. Zij willen door middel van deze actie laten zien mee te leven en hulp te willen bieden waar mogelijk.”

Videoboodschap Van Aelst
President & General Manager van Hotel Okura Amsterdam, Marcel van Aelst, sprak vanuit Tokio zijn dankwoord uit via een videobericht op een groot scherm. De ambassadeur van Japan, de heer Koezuka, vertelde in zijn toespraak overweldigd te zijn door het medeleven en de vele geboden hulp van de Nederlandse bevolking.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: