Best Western deelt awards uit 

30 maart 2017 | Roy Spijker

Best Western Plus Orange Hôtel in La Louvière (België) en Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection in Putten (Nederland) hebben de Best Western Quality Awards in ontvangst mogen nemen tijdens de jaarlijkse Best Western Hoteliers Meeting.

Jaarlijks worden alle Best Western hotels in Nederland en België gecontroleerd op de internationale eisen die Best Western stelt op het gebied van onderhoud, kwaliteit, service, personeel, schoonmaak en branding. Het hotel dat de beste resultaten behaalt, ontvangt de Best Western Quality Award. De feedback van gasten – berekent naar het gemiddelde van alle online reviews van sites als Booking.com, TripAdvisor en Hotels.com – maakt een belangrijk onderdeel uit van de score. Het in La Louvière gelegen Best Western Plus Orange Hotel won vorig jaar nog de Best Investment Award en heeft een Net Promoter Score (NPS) van 83%. Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection is sinds 1 maart 2017 drager van het label BW Premier Collection en heeft eveneens een uitzonderlijk hoge NPS: 82% van de gasten zou het hotel in Putten aanbevelen.

Best Investment Award
Naast de Quality Award werden er tijdens de Hoteliers Meeting meer awards uitgereikt. Het in Brussel gelegen Best Western Royal Centre investeerde het afgelopen jaar in de kamers, badkamers en gangen. Best Western City Hotel Woerden heropende in 2016 na een volledige renovatie en behaalde direct maximale scores bij de kwaliteitscontroles. Beide hotels ontvingen de Best Investment Award.

Best Revenue Performance Award
Dat de investering zijn vruchten afwierp, blijkt uit het feit dat het Brusselse Best Western Royal Centre ook winnaar is van de Best Revenue Performance Award. Ondanks de economische uitdaging in Brussel wist het hotel toch een groei van 75% in kamernachten te realiseren. Best Western Hotel Nobis in Asten is met een groei van 49% in kamernachten winnaar van de Best Revenue Performance Award onder de hotels in Nederland.

Best Rewards Performance Award
De Best Rewards Performance Award is voor Best Western Plus Hotel Alize in Moeskroen (België). Zij bewerkstelligden een omzetgroei van 72% binnen het loyaliteitsprogramma Best Western Rewards. Best Western Blue Tower Hotel in Amsterdam ontving eveneens de Best Rewards Performance Award, door een omzetgroei binnen het loyaliteitsprogramma van 70%.

Jubilea
Naast  de uitreiking van de awards werden er ook jubilea gevierd. Best Western Hotel Restaurant Fidder (Zwolle) en Best Western Plus City Hotel Gouda vieren dat ze 5 jaar onder de Best Western-vlag vallen. Best Western Blue Tower Hotel (Amsterdam), Best Western City Hotel de Jonge (Assen), Best Western Hotel Orchidee (Aalter), Best Western Turnhout City Hotel, Best Western Premier Weinebrugge (Brugge) en Best Western Hotel Arlux (Arlon) ontvingen een jubileum award voor 10 jaar bij Best Western. Best Western Gulden Anker (Mechelen) is dit jaar twee decennia aangesloten bij Best Western.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: