Best Western deelt awards uit 

30 maart 2017 | Roy Spijker

Best Western Plus Orange Hôtel in La Louvière (België) en Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection in Putten (Nederland) hebben de Best Western Quality Awards in ontvangst mogen nemen tijdens de jaarlijkse Best Western Hoteliers Meeting.

Jaarlijks worden alle Best Western hotels in Nederland en België gecontroleerd op de internationale eisen die Best Western stelt op het gebied van onderhoud, kwaliteit, service, personeel, schoonmaak en branding. Het hotel dat de beste resultaten behaalt, ontvangt de Best Western Quality Award. De feedback van gasten – berekent naar het gemiddelde van alle online reviews van sites als Booking.com, TripAdvisor en Hotels.com – maakt een belangrijk onderdeel uit van de score. Het in La Louvière gelegen Best Western Plus Orange Hotel won vorig jaar nog de Best Investment Award en heeft een Net Promoter Score (NPS) van 83%. Kasteel de Vanenburg – BW Premier Collection is sinds 1 maart 2017 drager van het label BW Premier Collection en heeft eveneens een uitzonderlijk hoge NPS: 82% van de gasten zou het hotel in Putten aanbevelen.

Best Investment Award
Naast de Quality Award werden er tijdens de Hoteliers Meeting meer awards uitgereikt. Het in Brussel gelegen Best Western Royal Centre investeerde het afgelopen jaar in de kamers, badkamers en gangen. Best Western City Hotel Woerden heropende in 2016 na een volledige renovatie en behaalde direct maximale scores bij de kwaliteitscontroles. Beide hotels ontvingen de Best Investment Award.

Best Revenue Performance Award
Dat de investering zijn vruchten afwierp, blijkt uit het feit dat het Brusselse Best Western Royal Centre ook winnaar is van de Best Revenue Performance Award. Ondanks de economische uitdaging in Brussel wist het hotel toch een groei van 75% in kamernachten te realiseren. Best Western Hotel Nobis in Asten is met een groei van 49% in kamernachten winnaar van de Best Revenue Performance Award onder de hotels in Nederland.

Best Rewards Performance Award
De Best Rewards Performance Award is voor Best Western Plus Hotel Alize in Moeskroen (België). Zij bewerkstelligden een omzetgroei van 72% binnen het loyaliteitsprogramma Best Western Rewards. Best Western Blue Tower Hotel in Amsterdam ontving eveneens de Best Rewards Performance Award, door een omzetgroei binnen het loyaliteitsprogramma van 70%.

Jubilea
Naast  de uitreiking van de awards werden er ook jubilea gevierd. Best Western Hotel Restaurant Fidder (Zwolle) en Best Western Plus City Hotel Gouda vieren dat ze 5 jaar onder de Best Western-vlag vallen. Best Western Blue Tower Hotel (Amsterdam), Best Western City Hotel de Jonge (Assen), Best Western Hotel Orchidee (Aalter), Best Western Turnhout City Hotel, Best Western Premier Weinebrugge (Brugge) en Best Western Hotel Arlux (Arlon) ontvingen een jubileum award voor 10 jaar bij Best Western. Best Western Gulden Anker (Mechelen) is dit jaar twee decennia aangesloten bij Best Western.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Gratis scan voor onafhankelijke hotels en B&B's

Het nieuwe platform Scanjehotel.nl is een initiatief om hoteleigenaren van onafhankelijke hotels en B&B’s te helpen met het mogelijk - tijdelijk - verlagen van de maandelijkse kosten. Van energieleveranciers tot TV - en internetaanbieders en afvalkosten: alle maandelijkse vaste lasten ...

Interview Coronacrisis
“De onduidelijkheid vanuit de overheid is vermoeiend”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit tiende hoofdstuk be...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Interview Coronacrisis
Oproep: “Leveranciers, denk alsjeblieft mee met ons”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit negende hoofdstuk b...

Interview Coronacrisis
"Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: