Bette winnaar German Design Awards 2018

3 november 2017 | Thijs Jacobs

Bette heeft met de designserie BetteLux Oval Couture de German Design Award 2018 GOLD gewonnen. Al eerder won Bette met deze markante serie de Interior Innovation Award en de Archiproducts Design Awards. De unieke combinatie van vormgeving en materialen van zowel het ligbad als de vrijstaande wastafel, overtuigde de jury in de categorie Bad en beloont Bette met de hoogste prijs, de GOLD Award. Ook de serie BetteLoft Ornament viel in de prijzen met de German Design Award 2018.

Ligbad bekleed met textiel

Eigenzinnig, esthetisch en met een hoog beleefgehalte: het ligbad omkleed met textiel is een echte productinnovatie, die Bette samen met Dominik Tesseraux heeft ontwikkeld. Het idee van de ontwerper bestond uit een ongebruikelijke combinatie van materialen, zodat een gerieflijke woonachtige beleving ontstaat. Dominik Tesseraux: “de look & feel en de kleuren van het textiel geven een andere en warme woonbeleving. Textiel is intiem, sensueel en zacht en geeft een duidelijk contrast in relatie tot het briljante staal. Zo ontstaan bijzondere contrasten, zoals: koud en warm, glanzend en mat, hard en zacht, glad en structuur, allen spannend en tegelijk harmonieus.”

Duurzaam

“Naast het uitgesproken design speelt ook de duurzaamheid en de kwaliteit een grote rol”, zegt Sven Rensinghof, marketing manager. “Het textiel dat wij toepassen is een geweven outdoor kwaliteitsstof van JAB Anstoetz. Het is water-, schimmel- en klimaatbestendig en heeft zich bij outdoor meubelen ruimschoots bewezen. Het organisch vormgegeven ligbad is van robuust geëmailleerd titaanstaal. Dit duurzame materiaal, passen wij al meer dan 60 jaar toe en heeft ons bedrijf een uitstekende reputatie gegeven.”

BetteLoft Ornament ook winnaar

Ook de serie BetteLoft Ornament is winnaar van de German Design Award 2018. Bij deze serie ligbaden en wastafels komt de veelzijdigheid van het geëmailleerd titaanstaal perfect tot uiting. De expressieve buitenvorm is gebaseerd op een geometrische patroon en zorgt voor een fascinerend beeld van licht en schaduw. Dit geeft een badruimte een bijzonder en levendig karakter.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Economie Achtergronden
Vitale ouderen en stijgende welvaart stuwen groei Leisure

De sector Leisure groeit in 2020 en 2021 gematigd met 2,5 procent, waarbij een sterke groei van bestedingen van ouderen in de toeristische sector wordt waargenomen. Het aantal hotelovernachtingen van binnen- en buitenlandse toeristen groeit met 6 procent. Dit zijn de kernpunten van de sectorprognose...

Accor Internationaal
Accor doet plastic in de ban

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor ...

Toerisme KHN
KHN wil toeristendrukte spreiden door het jaar, maar kan dat wel?

Het aantal toeristen in Nederland groeit de komende jaren van 42 miljoen in 2017, naar bijna 60 miljoen in 2030. Volgens Koninklijke Horeca Nederland (KHN) biedt deze groei gouden kansen voor de Nederlandse economie. KHN wil er dan ook voor zorgen dat deze groei positief uitpakt voor bedrijven, bew...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: