Blijf experimenteren, bij Booking.com doen we dat dagelijks

9 november 2016 | Jorien Slager

“Niet voor ieder hotel werkt dezelfde aanpak. Dat moet je eerst erkennen. Experimenteer met kanalen die voor jou positief zien, op basis van data. Probeer daarnaast dingen uit, blijf altijd experimenteren.” Peter Verhoeven werkte onder andere voor Accor, AVIS en Disneyland Resort Parijs, maar is nu managing director bij Booking.com. Dat het met Booking.com goed gaat, is geen geheim. “We zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Gelukkig is Amsterdam een aantrekkelijke stad.”

Experimenteren

“Sommige investeringen moet je niet als kostenpost zien, maar als return on investment. Bijvoorbeeld bij online marketing. Je kunt dat tegenwoordig op basis van data doen. Ik moest in de hotellerie ook blijven experimenteren, anders overleeft een bedrijf niet. Je moet blijven veranderen. De goeden blijven nieuwsgierig en proberen continu dingen uit. Anderen hebben daar wat meer moeite mee.”

Ondernemerskeuze

“Sommige ondernemers willen geen eigen website opzetten en betalen liever geld aan Booking.com. Dan hebben ze geen marketing- en saleskosten. Dat is een ondernemerskeuze. Anderen zeggen ‘ik heb een merk, dus dat wil ik uitbouwen.’ Als ondernemers iets met ons doen, hebben ze daar een goede reden voor. Ondernemers zijn echt niet dom.”

Attracties aanbieden

“We testen momenteel hoe we 'attracties' kunnen aanbieden. Dat loopt nu in een aantal steden en we kijken of het aanslaat. In Amsterdam loopt het aardig. Booking.com focuste altijd op overnachtingen, we doen nog geen travel. Maar je kunt wel een auto reserveren na een boeking. We kijken wel hoe we de gast beter kunnen bedienen.”

Toekomst

“Booking.com experimenteert dagelijks. We vergelijken resultaten. Misschien slaagt één op de tien experimenten. We maken veel bestaande producten beter en verbreden ons aanbod. We willen meer partners bedienen.”

HotelTech 2016

Peter Verhoeven is iemand die de hotellerie én Booking.com kent. “Het lijkt me interessant om op HotelTech 2016 van gedachten te wisselen. Vaak zeggen mensen uit de hotellerie ‘jij kent toch onze kant’, maar ze moeten erkennen dat ze een plan B moeten hebben als A niet lukt. Als je nieuwsgierig bent naar hoe iemand het werken aan beide kanten heeft ervaren, moet je zeker naar HotelTech komen.”

Ook naar HotelTech 2016? Schrijf u hier in!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Branded Content
The Slaak Rotterdam strak beveiligd

The Slaak Rotterdam is gevestigd in een oud monumentaal pand waar vroeger Rotterdam’s grootste krant “Het Vrije Volk” gehuisvest was. Na een flinke verbouwing opende het hotel in 2019 haar deuren met alle glorie en sfeer die ook op het hoogtepunt midden jaren 50 daar aanwezig was. ...

Amsterdam Achtergronden
Sir Hotels ruilt luxe bedden in voor bureaus

Vanaf vandaag biedt hotel collectie Sir Hotels flexibele werkplekken aan. Waar de vraag naar bedden voor de zakelijke markt drastisch afgenomen is, stijgt de vraag naar rustige werkplekken. Meer kantoren zoals Nike en Google houden hun kantoren tot zeker het einde van het jaar gesloten. Sir Hotels s...

Personeel
Preston Palace lanceert nieuwe werkcampagne

In tijden waarin werkgevers noodgedwongen hun gewaardeerde werknemers moeten laten gaan, lanceert Preston Palace juist een campagne om nieuwe collega's te werven. Van fulltime, parttime tot bijbaantje. Zelfs een combinatie van diverse afdelingen binnen in één functie is mogelijk. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: