Jublieumeditie HotelSummit een ongekend succes

Auteur: Redactie
HotelSummit 13 november 2025
Jublieumeditie HotelSummit een ongekend succes

HotelSummit kende op 10 november 2025 in Postillion Hotel Utrecht Bunnik een zeer geslaagde tiende editie. Onder leiding van dagvoorzitter Wilfred Genee genoten deelnemers en partners van hét jaarcongres voor de hotellerie van een inspirerend en informatief programma. Het thema van de dag was: ‘De ondernemende hotelier – Grip op uw financiën, grip op uw succes.’

De dag stond bol van interactieve sessies, waaronder een keynote van Richard van Hooijdonk. Als futurist, trendwatcher en inspirerend spreker onderzoekt Van Hooijdonk niet alleen nieuwe technologieën, maar past hij ze ook actief toe in zijn eigen leven. Hoewel hij inviel voor Jona van Loenen, werd zijn keynote een van de hoogtepunten van de dag. Van Hooijdonk nam de zaal mee op een inspirerende reis naar de toekomst van de hotellerie, waarin slimme technologieën, data-analyse en duurzame innovaties de koers van succesvolle hotels bepalen.

Drukbezochte ochtendsessies

Na een korte koffiepauze gingen de deelnemers aan de slag met de Private Summits, exclusieve kleinschalige sessies die ieder jaar een unieke kans bieden voor diepgaande kennisdeling en persoonlijke interactie. Nicoline Montanus (Arq Hotels) raakte hoteliers met haar visie op het belang van boutiquehotels, terwijl Lucas Petit (Hoscom) tijdens zijn sessie inging op renovaties en de uitdagingen die daarbij komen kijken. In een andere bijeenkomst gingen hoteliers in gesprek met Githa en Boudewijn van Vilsteren (Landgoed De Wilmersberg & Landgoed Lauswolt) over ondernemerschap in roerige tijden. De vierde Private Summit van de ochtend werd ingevuld door Léon Dijkstra (Garden Capital Group), die de deelnemers meenam in het thema: ‘Familieopvolging: kansen of valkuilen?’.

Naast de Private Summits konden deelnemers kiezen voor een Business Insight: ‘Wat zien financiële experts wat u niet ziet?’, verzorgd door Jos Klerx (Rabobank), Gerarda Westerhuis (ABN Amro) en Fleurine Mijinke (Deloitte). De financiële experts deelden inzichten en praktische tools om de omzet te verhogen, kosten te beheersen en strategische keuzes te maken die het succes van hun hotel versterken.

Middagsessies en panelgesprek

Na de lunch verspreidden de deelnemers zich over de verschillende zalen. Paul Sprakel (Hospitality Management) leidde een Private Summit over overnames in de hotellerie, terwijl Rik Hüsken (Hotel Kapellerput) inging op het thema ‘Inzicht in cijfers: meer dan alleen de uitkomst’. Tegelijkertijd verzorgde Willem Zeeman (EsoxIT) een tweede Business Insight, getiteld ‘De hack ontrafeld: cybersecurity in het AI-tijdperk voor hotels’.

Save the date: 9 november 2026

HotelSummit 2026 vindt plaats op 9 november. Zet de datum alvast in uw agenda voor opnieuw een dag vol inspiratie, kennis en netwerkmogelijkheden.

Aansluitend leidde dagvoorzitter Wilfred Genee een panelgesprek met Sharon van Gastel (Weeshuis Gouda), Aerjen Koeneman (Foruminvest) en Udo Delfgou (KHN) over rendement en de druk op de hotellerie, waarbij onderwerpen zoals de btw-verhoging en andere financiële uitdagingen aan bod kwamen.

Het laatste programmaonderdeel bestond uit een live interview met Loes Dingemans (International Hotel Management Group), Won Yip (Yip Group) en Martin Hendricks (Black Label Hotels), waarna de deelnemers in de Heineken Hoteliersclub onder het genot van een hapje en drankje de dag konden nabespreken en netwerken.

Netwerken en inspiratie

HotelSummit bood gedurende de dag volop gelegenheid tot netwerken. In de Binnentuin, met partners uit alle hoeken van de hotellerie, konden hoteliers ideeën uitwisselen, collega’s ontmoeten en nieuwe samenwerkingen aangaan. Veel deelnemers gaven aan dat deze persoonlijke gesprekken minstens zo waardevol waren als de sessies zelf.

Dank aan onze partners

HotelSummit 2025 werd mede mogelijk gemaakt door ABN Amro, asenso facilities, Koninklijke Auping, Becurious, Blycolin, booking.com, Bose Professional, BWH Hotels, Geberit, GoTickin, Hail Europe, Hotek Hospitality Group, Invast Hotels, Mews, Noovy, Philips Professional Display Solutions, Rabobank, RoomPriceGenie, Runnr.ai, SBIT Hospitality Services, SmartHOTEL, Statler BI Hospitality Intelligence, Van Hessen, VIPS PMS en Xigna. De Heineken Hoteliersclub werd mogelijk gemaakt door partner Heineken.

Overig nieuws