Booking.com beloont veelbelovende startups

27 juni 2017 | Thijs Jacobs

Gisteren maakte Booking.com de de winnaars van haar eerste Accelerator Programma voor startups in duurzaam toerisme, Booking.com Booster, bekend. Het Booking.com Booster programma werd begin dit jaar gelanceerd en is opgericht om veelbelovende startups met een focus op duurzaam toerisme te identificeren, te mentoren en te belonen op een van de volgende gebieden: het beschermen van het milieu, het behoud van cultureel erfgoed en/of het bevorderen van inclusieve groei in toerisme die lokale economieën en gemeenschappen ondersteunt.

Na drie weken werkcolleges en intensieve coaching hebben de 10 finalistenteams hun plannen gepitcht aan een live publiek en een panel van deskundige beoordelaars in Amsterdam. Backstreet Academy krijgt dit jaar de hoogste toelage van € 400.000.

Micro-ondernemers

Backstreet Academy wil hun peer-to-peer reisplatform naar meer gemeenschappen in Zuidoost-Azië en over de hele wereld brengen door ze met hulpmiddelen die hun direct met de toeristische industrie verbinden te versterken, waardoor ze micro-ondernemers worden en zich uiteindelijk uit de armoede bewegen.

Ondernemende visie

“De ambitieuze creatieve en innovatieve ideeën die we dit jaar hebben gezien van alle startups de hebben meegedaan aan ons Booking.com Booster Programma waren erg inspirerend”, zegt Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Ik was vooral onder de indruk van de ondernemende visie die ze allemaal hebben laten zien door het aantonen van een breed scala aan verschillende uitdagingen in verband met duurzaam toerisme. Ik kijk ernaar uit om hun plannen in ontwikkeling te zien en te volgen hoe deze bedrijven hun visie nog verder kunnen brengen en zo bijdragen aan een duurzamere toekomst voor de wereldwijde toeristische industrie.”

“Om onderdeel te zijn van Booking.com Booster is geweldig.” Zegt Jamon Mok Zixuan, CEO en medeoprichter van Backstreet Academy. “We zijn enorm enthousiast over wat we geleerd hebben toe te passen, om de impact van ons bedrijf verder te schalen, de armoedebestrijding te versnellen en de immateriële UNESCO-erfgoed overal te verjongen. We willen het concept van impactreizen algemeen maken en globaal implementeren met behulp van het Booking.com-netwerk.”

De andere duurzame toeristische startups uit het 2017 Booking.com Booster programma die subsidies worden toegekend zijn Seabin (Australië en Spanje) €350k; Local Alike (Thailand) €300k; Good Hotel (Nederland, Guatemala en Verenigd Koninkrijk) €300k; Awake (Colombia) €300k; Authenticook (India) met €200k.

Daarnaast werd Seabin aangewezen als favoriet bij werknemers, door hun 30 seconden 'bike pitch' aan het bedrijf na te streven, en is Seabin bekroond met €10k Booking.com-kredieten voor toekomstige verblijven.

Ondanks dat MovingWorlds (Golbal), MEJDI Tours  (Midden-Oosten en Europa) Visit.org  (Global) geen financiële bijdrage ontvangen hebben, zoals bij de andere startups die hebben deelgenomen aan het Accelerator Programme, ontvangen zij wel doorlopende begeleiding en ondersteuning van Booking.com.

In 2017 hebben bijna 700 startups met teams uit 102 nationaliteiten zich aangemeld om mee te doen aan het programma. Voor meer informatie over het Booking.com Booster Programma, raadpleeg de wereldwijde lancering release:https://globalnews.booking.com/bookingcom-launches-accelerator-programme-for-startups-in-sustainable-tourism/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Dit kost een overnachting tijdens carnaval

Het grootste feest van het jaar in het zuiden komt er weer aan. Dat betekent carnavalskleding scoren, kaarten kopen voor de plaatselijke kroeg of natuurlijk buiten genieten van de muziek met een biertje. Maar wat als je nou in de stad zou willen overnachten? Ben je dan duurder uit dan normaal? HomeT...

NH Hotels Internationaal
NH Hotels opent haar eerste hotel in Noord-Amerika

Het NH Collection New York Madison Avenue gaat weldra open. In april opent het eerste hotel van NH in de VS, zo lezen we op zakenreis.nl. Het statige gebouw in het hart van Manhattan stamt uit 1920 en weerspiegelt het 'gouden tijdperk van de reclame', zo meldt NH in een verklaring. In Eur...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: