Booking.com lanceert Messages interface

4 mei 2016 |
Booking.com lanceert Messages interface<

De lancering van het nieuwe Booking.com Messages interface is aangekondigd. Dit is een communicatieplatform, geïnspireerd op chatprogramma’s, dat
gasten en accommodaties in staat stelt om moeiteloos contact met elkaar te leggen vanaf het moment dat een reservering wordt gemaakt. Naast het rechtstreeks communiceren met de accommodatie, kunnen klanten snel en gemakkelijk de meest voorkomende verzoeken met betrekking tot een verblijf in enkele stappen regelen. Booking.com Messages is voorzien van voorvertaalde templates voor bepaalde, vooraf gedefinieerde, verzoeken, waaronder het regelen van de in- en uitchecktijden, parkeergelegenheid en voorkeuren voor bedden, allemaal real-time en met een vertrouwde chat-interface.

Soepelere reiservaring
“We zijn altijd op zoek naar innovatieve oplossingen waarmee we voor onze klanten een nog soepelere reiservaring kunnen creëren”, aldus David Vismans, Chief Product Officer van Booking.com. “We weten dat 75% van onze klanten voorkeur geeft aan self-service bij eenvoudigere verzoeken. Met de nieuwe Booking.com Messages interface hebben klanten het personaliseren en beheren van hun reizen nu letterlijk in de hand. Met deze technologie hoeft men zich geen zorgen meer te maken over een bezette receptie, verschillende tijdzones of miscommunicatie tussen twee mensen die een verschillende taal spreken.”

Pulse-app
Hoewel de technologie nu al beschikbaar is voor alle klanten, wordt Booking.com Messages in verschillende fases uitgerold naar de aanbieders van de accommodaties zodat het kan worden geïntegreerd met de Pulse-app van Booking.com. Dit is een mobiel platform voor partners dat hen up-to-date houdt over het meest relevante en tijdgevoelige nieuws met betrekking tot hun accommodatie, zoals arriverende en vertrekkende gasten voor die dag, nieuwe reserveringen en speciale verzoeken van hun Booking.com-gasten. Omdat al meer dan 150.000 partners actief gebruikmaken van de Pulse-app, zullen steeds meer klanten binnenkort toegang hebben tot dit rechtstreekse communicatiekanaal voor al hun verblijf gerelateerde verzoeken. De volledige uitrol van de chat-interface wordt verwacht in de komende maanden.
De nieuwe Booking.com Messages interface is nu beschikbaar voor zowel de Android- als de iOS-versie van de Booking.com-app, alswel via de website van Booking.com op desktop, smartphone en tablet.

De huidige functionaliteiten zijn onder meer:
Versneld gemak in slechts een paar stappen voor de meest voorkomende gastverzoeken (en antwoorden van aanbieders), allemaal met vertaling in 42 talen die door Booking.com worden
ondersteund

Eenvoudig te gebruiken chat-interface die e-mail vervangt door alle communicatie met de accommodatie te centraliseren op één plek  Automatische integratie met de Booking.com-website en -apps, maar ook met de Pulse-app voor Booking.com aanbieders

Extra functionaliteiten, zoals volledige ondersteuning bij vertalingen voor alle conversaties in de app, versneld inchecken, incheckbeoordelingen, en aanvullende opties voor gesprekken en diensten tijdens het verblijf, worden momenteel getest en zullen naar verwachting binnenkort worden uitgerold.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Toerisme Coronacrisis
''Dit jaar 70 procent minder buitenlanders naar Nederland''

Het aantal buitenlanders dat dit jaar naar Nederland komt, ligt 70 procent lager dan vorig jaar. Bovendien gaan ongeveer 40 procent minder Nederlanders op vakantie in eigen land, waarmee het niveau van het toerisme terug op het niveau is van de jaren negentig, zo schetst het Nederlands Bureau voor T...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: