Booking.com lanceert Messages interface

4 mei 2016 |
Booking.com lanceert Messages interface<

De lancering van het nieuwe Booking.com Messages interface is aangekondigd. Dit is een communicatieplatform, geïnspireerd op chatprogramma’s, dat
gasten en accommodaties in staat stelt om moeiteloos contact met elkaar te leggen vanaf het moment dat een reservering wordt gemaakt. Naast het rechtstreeks communiceren met de accommodatie, kunnen klanten snel en gemakkelijk de meest voorkomende verzoeken met betrekking tot een verblijf in enkele stappen regelen. Booking.com Messages is voorzien van voorvertaalde templates voor bepaalde, vooraf gedefinieerde, verzoeken, waaronder het regelen van de in- en uitchecktijden, parkeergelegenheid en voorkeuren voor bedden, allemaal real-time en met een vertrouwde chat-interface.

Soepelere reiservaring
“We zijn altijd op zoek naar innovatieve oplossingen waarmee we voor onze klanten een nog soepelere reiservaring kunnen creëren”, aldus David Vismans, Chief Product Officer van Booking.com. “We weten dat 75% van onze klanten voorkeur geeft aan self-service bij eenvoudigere verzoeken. Met de nieuwe Booking.com Messages interface hebben klanten het personaliseren en beheren van hun reizen nu letterlijk in de hand. Met deze technologie hoeft men zich geen zorgen meer te maken over een bezette receptie, verschillende tijdzones of miscommunicatie tussen twee mensen die een verschillende taal spreken.”

Pulse-app
Hoewel de technologie nu al beschikbaar is voor alle klanten, wordt Booking.com Messages in verschillende fases uitgerold naar de aanbieders van de accommodaties zodat het kan worden geïntegreerd met de Pulse-app van Booking.com. Dit is een mobiel platform voor partners dat hen up-to-date houdt over het meest relevante en tijdgevoelige nieuws met betrekking tot hun accommodatie, zoals arriverende en vertrekkende gasten voor die dag, nieuwe reserveringen en speciale verzoeken van hun Booking.com-gasten. Omdat al meer dan 150.000 partners actief gebruikmaken van de Pulse-app, zullen steeds meer klanten binnenkort toegang hebben tot dit rechtstreekse communicatiekanaal voor al hun verblijf gerelateerde verzoeken. De volledige uitrol van de chat-interface wordt verwacht in de komende maanden.
De nieuwe Booking.com Messages interface is nu beschikbaar voor zowel de Android- als de iOS-versie van de Booking.com-app, alswel via de website van Booking.com op desktop, smartphone en tablet.

De huidige functionaliteiten zijn onder meer:
Versneld gemak in slechts een paar stappen voor de meest voorkomende gastverzoeken (en antwoorden van aanbieders), allemaal met vertaling in 42 talen die door Booking.com worden
ondersteund

Eenvoudig te gebruiken chat-interface die e-mail vervangt door alle communicatie met de accommodatie te centraliseren op één plek  Automatische integratie met de Booking.com-website en -apps, maar ook met de Pulse-app voor Booking.com aanbieders

Extra functionaliteiten, zoals volledige ondersteuning bij vertalingen voor alle conversaties in de app, versneld inchecken, incheckbeoordelingen, en aanvullende opties voor gesprekken en diensten tijdens het verblijf, worden momenteel getest en zullen naar verwachting binnenkort worden uitgerold.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: