Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality

20 april 2017 | Roy Spijker

Het Brusselse Hotel BLOOM! kiest in het tiende jaar van haar bestaan als eerste Belgische hotel voor virtual reality. Door middel van een virtual realitybril kunnen gasten het hotel beleven nog voor ze er zijn geweest. “Gasten zijn op zoek naar een unieke ervaring en zoeken hiernaar via social media en online platformen. Virtual reality is hier de volgende stap in,” zegt Caroline Tjeerde, Managing Director van Hotel BLOOM!. 

Gasten die op zoek zijn naar een geschikte locatie voor congressen, vergaderingen en conferenties kunnen de Hotel BLOOM! virtual reality-omgeving downloaden op hun smartphone via de Oculus-app. Door de smartphone in de virtual reality-gear te plaatsen, kan de gast door een controler bepaalde handelingen in virtual reality maken en de diverse ruimtes verkennen. 

Hotel BLOOM! springt hiermee als eerste Belgische hotel op de kar van virtual reality. Het ziet het als de ideale supplementaire manier om gasten aan te trekken. Caroline Tjeerde: “Als business-gasten willen vergaderen, dan moet die ervaring écht de moeite zijn. Ze willen zekerheid dat de ruimtes waar ze belangrijke beslissingen moeten nemen en die de creativiteit moeten stimuleren echt perfect zijn. Virtual reality helpt ze om knopen door te hakken en ons hotel echt te beleven voor ze er zijn geweest."

Het virtuele hotel
De ontbijtruimte van Hotel BLOOM!, net als restaurant SmoodS, de lobby en heel de Experience Floor kunnen virtueel bezocht worden. Deze laatste ruimte kan in verschillende settings worden ingeladen: als Cabaret, theater, als banketzaal… Zeker deze laatste feature maakt de virtual realitybeleving van Hotel BLOOM! erg geschikt voor event-organisatoren.

In de tien jaar van haar bestaan zet Hotel BLOOM! verder in op kunst, design en innovatie. Het hotel opende eind vorig jaar haar Experience Floor met de grootste fresco in een Belgische hotel én een van de grootste en meest performante projectieschermen.

Partners
Hotel BLOOM! ontwikkelde deze technologie samen met het Ierse bedrijf Visrez. Visrez werkt met de grootste hospitality brands ter wereld. Het bedrijf maakt fotorealistische 3D vloerplannen, visuals, video en virtual reality. Sinds 2014 maakte Visrez meer dan drieduizend 3D visuals voor klanten wereldwijd.

Adrian Slobin van SapientNitro, een consultancy bedrijf uit Boston, zegt het volgende over de toekomst van virtual reality in de hotelsector: “In een niet zo verre toekomst draagt iedereen gepersonaliseerde virtual reality gear. De hotelsector zal virtual reality moeten integreren als een extra manier om met potentiële gasten te communiceren. Hotels die op een relevante en originele manier content voor virtual reality-consumenten zullen creëren, zullen zich kunnen onderscheiden van de anderen.”

Hotel BLOOM Brussels from Visrez on Vimeo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Internationaal Coronacrisis
a&o Hostels benoemt social distancing experts

Europa’s grootste budget hostelketen, a&o Hostels, heeft een initiatief gelanceerd waarbij in alle Europese vestigingen 'social distancing experts' zijn aangesteld. Deze specialisten zorgen ervoor dat de gasten veilig en met een gerust gevoel de omgeving kunnen verkennen. Bovendien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: