Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality

20 april 2017 | Roy Spijker

Het Brusselse Hotel BLOOM! kiest in het tiende jaar van haar bestaan als eerste Belgische hotel voor virtual reality. Door middel van een virtual realitybril kunnen gasten het hotel beleven nog voor ze er zijn geweest. “Gasten zijn op zoek naar een unieke ervaring en zoeken hiernaar via social media en online platformen. Virtual reality is hier de volgende stap in,” zegt Caroline Tjeerde, Managing Director van Hotel BLOOM!. 

Gasten die op zoek zijn naar een geschikte locatie voor congressen, vergaderingen en conferenties kunnen de Hotel BLOOM! virtual reality-omgeving downloaden op hun smartphone via de Oculus-app. Door de smartphone in de virtual reality-gear te plaatsen, kan de gast door een controler bepaalde handelingen in virtual reality maken en de diverse ruimtes verkennen. 

Hotel BLOOM! springt hiermee als eerste Belgische hotel op de kar van virtual reality. Het ziet het als de ideale supplementaire manier om gasten aan te trekken. Caroline Tjeerde: “Als business-gasten willen vergaderen, dan moet die ervaring écht de moeite zijn. Ze willen zekerheid dat de ruimtes waar ze belangrijke beslissingen moeten nemen en die de creativiteit moeten stimuleren echt perfect zijn. Virtual reality helpt ze om knopen door te hakken en ons hotel echt te beleven voor ze er zijn geweest."

Het virtuele hotel
De ontbijtruimte van Hotel BLOOM!, net als restaurant SmoodS, de lobby en heel de Experience Floor kunnen virtueel bezocht worden. Deze laatste ruimte kan in verschillende settings worden ingeladen: als Cabaret, theater, als banketzaal… Zeker deze laatste feature maakt de virtual realitybeleving van Hotel BLOOM! erg geschikt voor event-organisatoren.

In de tien jaar van haar bestaan zet Hotel BLOOM! verder in op kunst, design en innovatie. Het hotel opende eind vorig jaar haar Experience Floor met de grootste fresco in een Belgische hotel én een van de grootste en meest performante projectieschermen.

Partners
Hotel BLOOM! ontwikkelde deze technologie samen met het Ierse bedrijf Visrez. Visrez werkt met de grootste hospitality brands ter wereld. Het bedrijf maakt fotorealistische 3D vloerplannen, visuals, video en virtual reality. Sinds 2014 maakte Visrez meer dan drieduizend 3D visuals voor klanten wereldwijd.

Adrian Slobin van SapientNitro, een consultancy bedrijf uit Boston, zegt het volgende over de toekomst van virtual reality in de hotelsector: “In een niet zo verre toekomst draagt iedereen gepersonaliseerde virtual reality gear. De hotelsector zal virtual reality moeten integreren als een extra manier om met potentiële gasten te communiceren. Hotels die op een relevante en originele manier content voor virtual reality-consumenten zullen creëren, zullen zich kunnen onderscheiden van de anderen.”

Hotel BLOOM Brussels from Visrez on Vimeo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: