Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality

20 april 2017 | Roy Spijker

Het Brusselse Hotel BLOOM! kiest in het tiende jaar van haar bestaan als eerste Belgische hotel voor virtual reality. Door middel van een virtual realitybril kunnen gasten het hotel beleven nog voor ze er zijn geweest. “Gasten zijn op zoek naar een unieke ervaring en zoeken hiernaar via social media en online platformen. Virtual reality is hier de volgende stap in,” zegt Caroline Tjeerde, Managing Director van Hotel BLOOM!. 

Gasten die op zoek zijn naar een geschikte locatie voor congressen, vergaderingen en conferenties kunnen de Hotel BLOOM! virtual reality-omgeving downloaden op hun smartphone via de Oculus-app. Door de smartphone in de virtual reality-gear te plaatsen, kan de gast door een controler bepaalde handelingen in virtual reality maken en de diverse ruimtes verkennen. 

Hotel BLOOM! springt hiermee als eerste Belgische hotel op de kar van virtual reality. Het ziet het als de ideale supplementaire manier om gasten aan te trekken. Caroline Tjeerde: “Als business-gasten willen vergaderen, dan moet die ervaring écht de moeite zijn. Ze willen zekerheid dat de ruimtes waar ze belangrijke beslissingen moeten nemen en die de creativiteit moeten stimuleren echt perfect zijn. Virtual reality helpt ze om knopen door te hakken en ons hotel echt te beleven voor ze er zijn geweest."

Het virtuele hotel
De ontbijtruimte van Hotel BLOOM!, net als restaurant SmoodS, de lobby en heel de Experience Floor kunnen virtueel bezocht worden. Deze laatste ruimte kan in verschillende settings worden ingeladen: als Cabaret, theater, als banketzaal… Zeker deze laatste feature maakt de virtual realitybeleving van Hotel BLOOM! erg geschikt voor event-organisatoren.

In de tien jaar van haar bestaan zet Hotel BLOOM! verder in op kunst, design en innovatie. Het hotel opende eind vorig jaar haar Experience Floor met de grootste fresco in een Belgische hotel én een van de grootste en meest performante projectieschermen.

Partners
Hotel BLOOM! ontwikkelde deze technologie samen met het Ierse bedrijf Visrez. Visrez werkt met de grootste hospitality brands ter wereld. Het bedrijf maakt fotorealistische 3D vloerplannen, visuals, video en virtual reality. Sinds 2014 maakte Visrez meer dan drieduizend 3D visuals voor klanten wereldwijd.

Adrian Slobin van SapientNitro, een consultancy bedrijf uit Boston, zegt het volgende over de toekomst van virtual reality in de hotelsector: “In een niet zo verre toekomst draagt iedereen gepersonaliseerde virtual reality gear. De hotelsector zal virtual reality moeten integreren als een extra manier om met potentiële gasten te communiceren. Hotels die op een relevante en originele manier content voor virtual reality-consumenten zullen creëren, zullen zich kunnen onderscheiden van de anderen.”

Hotel BLOOM Brussels from Visrez on Vimeo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: