Brussels hotel laat gasten kennis maken met virtual reality

20 april 2017 | Roy Spijker

Het Brusselse Hotel BLOOM! kiest in het tiende jaar van haar bestaan als eerste Belgische hotel voor virtual reality. Door middel van een virtual realitybril kunnen gasten het hotel beleven nog voor ze er zijn geweest. “Gasten zijn op zoek naar een unieke ervaring en zoeken hiernaar via social media en online platformen. Virtual reality is hier de volgende stap in,” zegt Caroline Tjeerde, Managing Director van Hotel BLOOM!. 

Gasten die op zoek zijn naar een geschikte locatie voor congressen, vergaderingen en conferenties kunnen de Hotel BLOOM! virtual reality-omgeving downloaden op hun smartphone via de Oculus-app. Door de smartphone in de virtual reality-gear te plaatsen, kan de gast door een controler bepaalde handelingen in virtual reality maken en de diverse ruimtes verkennen. 

Hotel BLOOM! springt hiermee als eerste Belgische hotel op de kar van virtual reality. Het ziet het als de ideale supplementaire manier om gasten aan te trekken. Caroline Tjeerde: “Als business-gasten willen vergaderen, dan moet die ervaring écht de moeite zijn. Ze willen zekerheid dat de ruimtes waar ze belangrijke beslissingen moeten nemen en die de creativiteit moeten stimuleren echt perfect zijn. Virtual reality helpt ze om knopen door te hakken en ons hotel echt te beleven voor ze er zijn geweest."

Het virtuele hotel
De ontbijtruimte van Hotel BLOOM!, net als restaurant SmoodS, de lobby en heel de Experience Floor kunnen virtueel bezocht worden. Deze laatste ruimte kan in verschillende settings worden ingeladen: als Cabaret, theater, als banketzaal… Zeker deze laatste feature maakt de virtual realitybeleving van Hotel BLOOM! erg geschikt voor event-organisatoren.

In de tien jaar van haar bestaan zet Hotel BLOOM! verder in op kunst, design en innovatie. Het hotel opende eind vorig jaar haar Experience Floor met de grootste fresco in een Belgische hotel én een van de grootste en meest performante projectieschermen.

Partners
Hotel BLOOM! ontwikkelde deze technologie samen met het Ierse bedrijf Visrez. Visrez werkt met de grootste hospitality brands ter wereld. Het bedrijf maakt fotorealistische 3D vloerplannen, visuals, video en virtual reality. Sinds 2014 maakte Visrez meer dan drieduizend 3D visuals voor klanten wereldwijd.

Adrian Slobin van SapientNitro, een consultancy bedrijf uit Boston, zegt het volgende over de toekomst van virtual reality in de hotelsector: “In een niet zo verre toekomst draagt iedereen gepersonaliseerde virtual reality gear. De hotelsector zal virtual reality moeten integreren als een extra manier om met potentiële gasten te communiceren. Hotels die op een relevante en originele manier content voor virtual reality-consumenten zullen creëren, zullen zich kunnen onderscheiden van de anderen.”

Hotel BLOOM Brussels from Visrez on Vimeo.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: