‘Chinese reiziger wil meer van alles’

27 juli 2017 | Roy Spijker

De Chinese reiziger is een nieuwe weg ingeslagen. Dat blijkt uit onderzoek van de Chinese International Travel Monitor van Hotels.com. 

Uit het onderzoek blijkt dat de Chinees hogere verwachtingen heeft bij zijn reis. Ze willen meer tijd om te reizen, meer locaties bezoeken en meer exotische ervaringen. Deze verandering komt doordat de Chinese reiziger hoogopgeleid is, een verfijndere smaak en hogere verwachting heeft.

Uit het rapport blijkt verder dat Chinese gemiddeld 28 procent van hun inkomen besteden aan internationale reizen. Jongeren die in de jaren ’90 zijn geboren besteden zelfs 35 procent van hun inkomen. Maar ook oudere Chinezen, die zijn geboren in de jaren ’60, besteden volgens het rapport steeds meer aan reizen. 21 procent van deze groep gaf zelfs aan in de toekomst te willen gaan backpacken. 

Topbestemmingen
Frankrijk en de Verenigde staten zijn de populairste bestemmingen onder Chinezen, gevolgd door Australië, Canada, Duitsland en de Malediven. Als er alleen naar EMEA landen wordt gekeken zijn geven Chinezen aan graag een bezoek te brengen aan Nederland en Finland.

Hotels
In het rapport is ook onderzocht wat Chinezen graag aan faciliteiten zouden zien in het hotel. Ze vinden het bijvoorbeeld heel belangrijk dat ze kunnen betalen met Chinese betalingsdiensten zoals UnionPay. Daarnaast vind het Chinees het fijn als er iemand binnen de staf Mandarijn kan spreken. Ook een reisgids in het Chinees op de hotelkamer wordt door de Chinese reiziger gewaardeerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Kontakt der Kontinenten opent ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’ met hybride evenement

Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten opent op vrijdag 4 september het gloednieuwe ‘KonneKt restaurant, bar en lounge’. Met de realisatie van KonneKt biedt het conferentiehotel niet alleen meer zitplaatsen in het restaurant én een verbeterde logistiek, maar genieten gasten voor...

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: