‘Chinese reiziger wil meer van alles’

27 juli 2017 | Roy Spijker

De Chinese reiziger is een nieuwe weg ingeslagen. Dat blijkt uit onderzoek van de Chinese International Travel Monitor van Hotels.com. 

Uit het onderzoek blijkt dat de Chinees hogere verwachtingen heeft bij zijn reis. Ze willen meer tijd om te reizen, meer locaties bezoeken en meer exotische ervaringen. Deze verandering komt doordat de Chinese reiziger hoogopgeleid is, een verfijndere smaak en hogere verwachting heeft.

Uit het rapport blijkt verder dat Chinese gemiddeld 28 procent van hun inkomen besteden aan internationale reizen. Jongeren die in de jaren ’90 zijn geboren besteden zelfs 35 procent van hun inkomen. Maar ook oudere Chinezen, die zijn geboren in de jaren ’60, besteden volgens het rapport steeds meer aan reizen. 21 procent van deze groep gaf zelfs aan in de toekomst te willen gaan backpacken. 

Topbestemmingen
Frankrijk en de Verenigde staten zijn de populairste bestemmingen onder Chinezen, gevolgd door Australië, Canada, Duitsland en de Malediven. Als er alleen naar EMEA landen wordt gekeken zijn geven Chinezen aan graag een bezoek te brengen aan Nederland en Finland.

Hotels
In het rapport is ook onderzocht wat Chinezen graag aan faciliteiten zouden zien in het hotel. Ze vinden het bijvoorbeeld heel belangrijk dat ze kunnen betalen met Chinese betalingsdiensten zoals UnionPay. Daarnaast vind het Chinees het fijn als er iemand binnen de staf Mandarijn kan spreken. Ook een reisgids in het Chinees op de hotelkamer wordt door de Chinese reiziger gewaardeerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: