‘Chinese reiziger wil meer van alles’

27 juli 2017 | Roy Spijker

De Chinese reiziger is een nieuwe weg ingeslagen. Dat blijkt uit onderzoek van de Chinese International Travel Monitor van Hotels.com. 

Uit het onderzoek blijkt dat de Chinees hogere verwachtingen heeft bij zijn reis. Ze willen meer tijd om te reizen, meer locaties bezoeken en meer exotische ervaringen. Deze verandering komt doordat de Chinese reiziger hoogopgeleid is, een verfijndere smaak en hogere verwachting heeft.

Uit het rapport blijkt verder dat Chinese gemiddeld 28 procent van hun inkomen besteden aan internationale reizen. Jongeren die in de jaren ’90 zijn geboren besteden zelfs 35 procent van hun inkomen. Maar ook oudere Chinezen, die zijn geboren in de jaren ’60, besteden volgens het rapport steeds meer aan reizen. 21 procent van deze groep gaf zelfs aan in de toekomst te willen gaan backpacken. 

Topbestemmingen
Frankrijk en de Verenigde staten zijn de populairste bestemmingen onder Chinezen, gevolgd door Australië, Canada, Duitsland en de Malediven. Als er alleen naar EMEA landen wordt gekeken zijn geven Chinezen aan graag een bezoek te brengen aan Nederland en Finland.

Hotels
In het rapport is ook onderzocht wat Chinezen graag aan faciliteiten zouden zien in het hotel. Ze vinden het bijvoorbeeld heel belangrijk dat ze kunnen betalen met Chinese betalingsdiensten zoals UnionPay. Daarnaast vind het Chinees het fijn als er iemand binnen de staf Mandarijn kan spreken. Ook een reisgids in het Chinees op de hotelkamer wordt door de Chinese reiziger gewaardeerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: