Château Neercanne viert het lidmaatschap van Relais & Châteaux

5 februari 2019 | David Bakker
Château Neercanne viert het lidmaatschap van Relais & Châteaux<

Gisteren vierde Château Neercanne het lidmaatschap van Relais & Châteaux met een exclusieve perslunch. Met deze lunch werd tevens het geheel vernieuwde restaurant officieel ingewijd. 

In november 2018 werd Château Neercanne al gepresenteerd als nieuw lid van Relais & Châteaux. Dit gebeurde tijdens het wereldcongres van Relais & Châteaux in Quebec, Canada. Nu was het de hoogste tijd om dit ook op Château Neercanne te vieren. Na de volledige renovatie van het restaurant, was dit een mooi moment om hier bij stil te staan. Chef de cuisine Gilbert von Berg bereidde tijdens deze perslunch een 4-gangendiner voor 28 gasten. 

Restaurant Château Neercanne vernieuwd 

Het vernieuwde restaurant is ontworpen door Roelfien Vos. Een likje verf, nieuwe wandbekleding en gordijnen hebben het restaurant weer een frisse look gegeven. Peter Harkema, directeur/gastheer Château Neercanne, is zeer tevreden met het resultaat: “Fris, verrassend, maar ook mooi chique, warm en stijlvol. Helemaal des Neercanne.” Tijdens de herinrichting bleef het restaurant, weliswaar in een andere setting, gewoon open. Het team van Château Neercanne verplaatste de keuken en de tafels namelijk naar de sfeervolle mergelgrotten tegenover het château. 

Over Château Neercanne

Aan de rand van Maastricht en op de grens met België ligt het enige terrassenkasteel van Nederland; Château Neercanne. In het 17e-eeuwse kasteel bevindt zich het gerenommeerde Restaurant Château Neercanne. In de voormalige stallen is het lunchrestaurant l’Auberge (Bib Gourmand) gelegen. De locatie beschikt over diverse salons en mergelzalen voor feesten, recepties en vergaderingen (2-1.000 personen). De fraaie baroktuinen, wijngaard en groentetuin zijn verdeeld over 4 niveaus en beschermd door UNESCO. Château Neercanne maakt sinds 1984 deel uit van het Limburgse familiebedrijf Oostwegel Collection en is lid van Relais & Châteaux.

Over Relais & Châteaux

Relais & Châteaux, opgericht in 1954, is een vereniging bestaande uit meer dan 560 unieke hotels en restaurants die wereldwijd gevestigd zijn. Deze worden gerund door onafhankelijke hoteliers, chef-koks en eigenaars die hun passie voor authenticiteit, gastronomie en gastvrijheid graag delen met hun gasten. Relais & Châteaux-leden voelen zich verantwoordelijk om de rijkdom en diversiteit van de wereldwijde keuken en gastvrijheid in stand te houden en uit te dragen. Ze zetten zich dagelijks in om het lokale erfgoed en de omgeving te beschermen, zoals werd bekrachtigd door middel van een manifest, gepresenteerd aan Unesco in November 2014.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: