Colliers International verkoopt het nummer één resort van Europa

12 februari 2018 | Thijs Jacobs

Erste Abwicklungsanstalt (EAA) heeft het prestigieuze Castello di Casole in Italië verkocht aan Belmond voor 39 miljoen euro. Voor vijf achtereenvolgende jaren is Castello di Casole door Travel + Leisure Magazine en Time Magazine uitgeroepen tot het beste resort van Europa. Het Nederlandse hotelteam van Colliers International heeft onder leiding van Dirk Bakker - Head of EMEA Hotels - de transactie begeleid en gestructureerd. 

Toscaanse heuvels


Castello di Casole bestaat sinds de tiende eeuw en ligt in het hart van de Toscaanse heuvels, vlakbij Florence en Siena. Het luxe hotel heeft 39 kamers en 1.500 hectare landbouwgrond, wijngaarden en olijfboomgaarden. Ook staan er 49 luxe villa's op het landgoed. Het is een van de grootste particuliere landgoederen in Italië.

De inrichting van de ruime suites en villa's is gebaseerd op de rijke Toscaanse traditie. De kamers hebben een originele stenen vloer en veel kamers hebben een eigen privétuin. Vanaf het zwembad hebben gasten een prachtig uitzicht over de heuvels van Toscane.

Belmond

Belmond is in 1976 opgericht en heeft wereldwijd een uniek portfolio van 49 luxe hotels, treinen en riviercruises. Ze zijn actief in 24 landen. Roeland Vos, President en Chief Executive Officer van Belmond, is erg trots dat hij dit hotel aan het Belmond portfolio kan toevoegen. ''Castello di Casole combineert cultuur, natuur en welzijn om een onvergetelijke reiservaring te creëren voor onze gasten''. In de komende vier jaar verwacht Belmond 7,3 miljoen euro te investeren in de uitbreiding van het hotel en twee nieuwe villa's. 

Dirk Bakker van Colliers International: ''Belmond is een van de beste hoteloperators in het luxe segment. Het bedrijf past daarom perfect bij Castello di Casole. Ik ben trots dat het Nederlandse hotelteam deze partijen bij elkaar heeft gebracht. Dit resort gaat onder leiding van Belmond zeker de volgende stap zetten en de nummer 1 positie verder verstevigen.''

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: