Colliers International verkoopt het nummer één resort van Europa

12 februari 2018 | Thijs Jacobs

Erste Abwicklungsanstalt (EAA) heeft het prestigieuze Castello di Casole in Italië verkocht aan Belmond voor 39 miljoen euro. Voor vijf achtereenvolgende jaren is Castello di Casole door Travel + Leisure Magazine en Time Magazine uitgeroepen tot het beste resort van Europa. Het Nederlandse hotelteam van Colliers International heeft onder leiding van Dirk Bakker - Head of EMEA Hotels - de transactie begeleid en gestructureerd. 

Toscaanse heuvels


Castello di Casole bestaat sinds de tiende eeuw en ligt in het hart van de Toscaanse heuvels, vlakbij Florence en Siena. Het luxe hotel heeft 39 kamers en 1.500 hectare landbouwgrond, wijngaarden en olijfboomgaarden. Ook staan er 49 luxe villa's op het landgoed. Het is een van de grootste particuliere landgoederen in Italië.

De inrichting van de ruime suites en villa's is gebaseerd op de rijke Toscaanse traditie. De kamers hebben een originele stenen vloer en veel kamers hebben een eigen privétuin. Vanaf het zwembad hebben gasten een prachtig uitzicht over de heuvels van Toscane.

Belmond

Belmond is in 1976 opgericht en heeft wereldwijd een uniek portfolio van 49 luxe hotels, treinen en riviercruises. Ze zijn actief in 24 landen. Roeland Vos, President en Chief Executive Officer van Belmond, is erg trots dat hij dit hotel aan het Belmond portfolio kan toevoegen. ''Castello di Casole combineert cultuur, natuur en welzijn om een onvergetelijke reiservaring te creëren voor onze gasten''. In de komende vier jaar verwacht Belmond 7,3 miljoen euro te investeren in de uitbreiding van het hotel en twee nieuwe villa's. 

Dirk Bakker van Colliers International: ''Belmond is een van de beste hoteloperators in het luxe segment. Het bedrijf past daarom perfect bij Castello di Casole. Ik ben trots dat het Nederlandse hotelteam deze partijen bij elkaar heeft gebracht. Dit resort gaat onder leiding van Belmond zeker de volgende stap zetten en de nummer 1 positie verder verstevigen.''

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Amsterdam de duurste, Zwolle het goedkoopst

Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in onze hoofdstad is € 25,10, dit is 3,5% hoger dan vorig jaar. Landelijk steeg de terrasprijs gemiddeld met 2,5% dit jaar naar € 22,64. Zwolle is, net als vorig jaar, de goedk...

Video NHTV
Blog: Let’s talk sustainability…again??

Duurzaamheid, een containerbegrip, een begrip dat we al beu zijn, sceptisch over zijn of waar we mee aan de slag willen? Wie in de laatste jaren trends en ontwikkelingen in de horeca heeft gevolgd zal in elk geval hebben gemerkt dat duurzaamheid bewust of onbewust invloed heeft gehad. Ook op deze...

Amsterdam Interview Longread
Interview Arjen van den Hof, eigenaar Vondel Hotels

Arjen van den Hof, eigenaar van Vondel Hotels, is een trots man, bevlogen ook. Dit komt niet alleen tot uiting in de prachtige hotels die hij ontwikkelt, maar ook in de omgang en binding met zijn personeel. De komende twee, drie maanden staan er twee openingen van nieuwe hotels in Amsterdam gepland....

Hotelketens
Rotterdam Marriot Hotel opent restaurant The Millèn

Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent op 24 juli de deuren van zijn eigen high-end restaurant The Millèn. Op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel kookt de chef-kok met zijn bekende signatuur: pure gerechten van het seizoen met eerlijke ingredi&eu...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Controles Inspectie SZW bij fastfoodketens en hotels

De grote fastfoodketens hebben hun schoonmaak het afgelopen jaar veel beter georganiseerd. De intensieve controles van de Inspectie SZW en de Belastingdienst de afgelopen jaren en intensieve gesprekken met de fastfoodsector hebben een duidelijk effect gehad. Bij een groot deel van de fastfoodvestigi...

Booking.com OTA's
Booking.com stapt in taxibranche

Booking Holdings, het moederbedrijf van Booking.com, investeert ongeveer 430 miljoen dollar in de Chinese taxidienst Didi, zo lezen we op taxipro.nl. De bedrijven gaan intensief samenwerken, zodat de diensten goed op elkaar aansluiten. Een geboekte reis kan gecompleteerd worden met een aanvullende t...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: