Courtyard by Marriott introduceert nieuw design in hartje Parijs

7 december 2018 | Thijs Jacobs

Courtyard by Marriott heeft een nieuw hotel in het centrum van Parijs geopend, tegenover het Gare de Lyon-treinstation, dat als zowel nationaal als internationaal knooppunt jaarlijks miljoenen reizigers ziet. De ligging in de dynamische wijk met een groot aantal flexwerkplekken en start-up incubators, maakt het hotel de perfecte keuze voor zakelijke reizigers.

Gevestigd in een 19 verdiepingen tellend gebouw, biedt Courtyard by Marriott Paris Gare de Lyon een bijzonder uitzicht over de stad en haar karakteristieke bezienswaardigheden. Het design van de in totaal 249 kamers, die zijn ontworpen door Studios Architecture, kenmerkt zich door de gladde houten afwerkingen en metallic details die de industriële geschiedenis van de wijk reflecteren.

Ideale locatie

‘We zijn verheugd om het Courtyard-merk naar deze bijzondere locatie in het hart van de Franse hoofdstad te brengen’, zegt John Licence, Vise President Premium en Select Brands Europe bij Marriott International. ‘De locatie van het hotel, in nabijheid van de grootste start-up incubator ter wereld, is ideaal voor Courtyard’s gasten die graag hun persoonlijk en professionele ambities nastreven terwijl ze onderweg zijn.’

Het hotel heeft een eigentijdse look en feel die de ambitieuze en ondernemende gasten aanspreekt en brengt daarmee Courdyard’s nieuwe visie op design tot leven. Felgele accenten in de publieke ruimtes weerspiegelen de gekleurde gevels in de nabije voetgangersstraat Rue Crémieux, terwijl frisgroene plantenwanden de lokale ‘greenway’ La Coulée Verte representeren. De ruimtes, faciliteiten en technologie zijn afgestemd op de ontwikkelende trends en de behoeften van de next-gen reiziger. Hiermee biedt het hotel een uitnodigende sfeer met ruimte voor samenwerkingen en ontdekkingen.

Het hotel heeft een indrukwekkende 650m2 aan meeting- en eventruimtes, die bestaan uit negen multifunctionele vergaderruimtes die uitgerust zijn met de nieuwste technologieën. Ook is er een ruimte met flexwerkplekken beschikbaar, die gasten per uur of per dag kunnen boeken.

All-day restaurantervaring

Kitchen & Bar biedt een all-day restaurantervaring gebaseerd op een Fresh, French and Friendly-concept. Chef Melissa Ravel kenmerkt zich door het tot leven brengen van simpele seizoensproducten die de uitmuntende kwaliteit en diversiteit van lokale producenten naar voren brengt. Gasten kunnen zichzelf ’s ochtends helemaal opladen voor de dag met het traditionele Franse ontbijt, met brood en gebakjes in combinatie met huisgemaakte jams en versgeperste jus d’orange, terwijl het all-day menu varieert van barsnacks tot warme gerechten en desserts. Het barmenu is ingesteld op verschillende smaken en bestaat uit lokale bieren en een grote selectie aan regionale Franse wijnen.

Aanvullende services zijn onder andere een 24-uurs fitnesscentrum van 52m2 en een beveiligde parkeerplaats met laadpalen voor elektrische auto’s.

Courtyard by Marriott beschikt over meer dan 1100 hotels wereldwijd. Meer dan 60 hiervan zijn te vinden in Europa, waar het hotelmerk bijna 30 nieuwe hotels plant te openen voor 2020. Courtyard by Marriott Paris Gare de Lyon is het zesde Courtyard hotel in Parijs.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: