De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld

30 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Hedendaagse zakenreizigers zijn niet geïnteresseerd in beleidsdocumenten. Ze boeken gemakkelijk buiten het reisbeleid om en zien geen reden om de regels te volgen. Toch vertrouwen bedrijven op hun reisbeleid om het meeste uit hun reisbudget te halen en ervoor te zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen. Hoe overwinnen zakelijke travelmanagers die uitdaging?

Gepersonaliseerd reisbeleleid

Door het huidige statische en vooraf gedefinieerde reisbeleid te vervangen door een dynamisch, intuïtief en gepersonaliseerd reisbeleid. BCD’s nieuwe paper Emerging technology and travel management: Policy legt uit hoe opkomende technologieën daarbij kunnen helpen.

Travelmanagers

"De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld. We zien nu al de invloed van nieuwe technologieën op het reisbeleid. Travelmanagers kunnen zakenreizigers bijvoorbeeld stimuleren om zich aan het reisbeleid te houden via meer dynamische, flexibele, intuïtieve en gepersonaliseerde methodes", zegt Mike Eggleton, Senior Manager Analytics and Research bij BCD Travel. "Deze paper legt duidelijk uit wat het verband is tussen digitale technologie en zakenreismanagement, en hoe we verwachten dat het de zakenreisindustrie de komende maanden en jaren zal beïnvloeden."

De Policy paper is de tweede publicatie van BCD’s zesdelige Inform-serie. Elke paper onderzoekt de gevolgen van blockchain, Internet of Things, virtuele realiteit, machine learning, chatbots en artificial intelligence op de zes kernonderdelen van zakenreismanagement.

Technologie

De Policy paper legt uit hoe travelmanagers die technologieën kunnen inzetten om het reisbeleid te optimaliseren. Dat betekent zakenreizigers in de juiste richting sturen om tegelijkertijd besparingen, veiligheid, kwaliteit, consistentie en het welzijn te vergroten. Het laat ook zien hoe de huidige aanpak van het reisbeleid verschilt van de toekomstige technologie-gedreven aanpak. Verder gaat de paper ook in op de uitdagingen van deze technologieën, zoals naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels).

Wat staat er nog meer in de paper?

Duidelijke definities van elke onderzochte technologie en wat ze in de praktijk betekenen.

Een ‘checklist voor travelmanagers’ met tips over hoe de technologieën te benaderen, een overzicht van de ontwikkelingen te behouden en ze te implementeren.

Hoe de technologie kan worden gebruikt om naleving te verbeteren, risico’s te verminderen, en tijd en geld te besparen.

Een tijdlijn die de evolutie van het reisbeleid door technologie weergeeft.

De derde paper in de Inform-serie richt zich op communicatie en komt in december uit. Ga naar www.bcdtravel.com/inform en meld je aan voor onze Move newsletter om alle zes papers die in 2018 en de loop van 2019 verschijnen te ontvangen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: