De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld

30 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Hedendaagse zakenreizigers zijn niet geïnteresseerd in beleidsdocumenten. Ze boeken gemakkelijk buiten het reisbeleid om en zien geen reden om de regels te volgen. Toch vertrouwen bedrijven op hun reisbeleid om het meeste uit hun reisbudget te halen en ervoor te zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen. Hoe overwinnen zakelijke travelmanagers die uitdaging?

Gepersonaliseerd reisbeleleid

Door het huidige statische en vooraf gedefinieerde reisbeleid te vervangen door een dynamisch, intuïtief en gepersonaliseerd reisbeleid. BCD’s nieuwe paper Emerging technology and travel management: Policy legt uit hoe opkomende technologieën daarbij kunnen helpen.

Travelmanagers

"De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld. We zien nu al de invloed van nieuwe technologieën op het reisbeleid. Travelmanagers kunnen zakenreizigers bijvoorbeeld stimuleren om zich aan het reisbeleid te houden via meer dynamische, flexibele, intuïtieve en gepersonaliseerde methodes", zegt Mike Eggleton, Senior Manager Analytics and Research bij BCD Travel. "Deze paper legt duidelijk uit wat het verband is tussen digitale technologie en zakenreismanagement, en hoe we verwachten dat het de zakenreisindustrie de komende maanden en jaren zal beïnvloeden."

De Policy paper is de tweede publicatie van BCD’s zesdelige Inform-serie. Elke paper onderzoekt de gevolgen van blockchain, Internet of Things, virtuele realiteit, machine learning, chatbots en artificial intelligence op de zes kernonderdelen van zakenreismanagement.

Technologie

De Policy paper legt uit hoe travelmanagers die technologieën kunnen inzetten om het reisbeleid te optimaliseren. Dat betekent zakenreizigers in de juiste richting sturen om tegelijkertijd besparingen, veiligheid, kwaliteit, consistentie en het welzijn te vergroten. Het laat ook zien hoe de huidige aanpak van het reisbeleid verschilt van de toekomstige technologie-gedreven aanpak. Verder gaat de paper ook in op de uitdagingen van deze technologieën, zoals naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels).

Wat staat er nog meer in de paper?

Duidelijke definities van elke onderzochte technologie en wat ze in de praktijk betekenen.

Een ‘checklist voor travelmanagers’ met tips over hoe de technologieën te benaderen, een overzicht van de ontwikkelingen te behouden en ze te implementeren.

Hoe de technologie kan worden gebruikt om naleving te verbeteren, risico’s te verminderen, en tijd en geld te besparen.

Een tijdlijn die de evolutie van het reisbeleid door technologie weergeeft.

De derde paper in de Inform-serie richt zich op communicatie en komt in december uit. Ga naar www.bcdtravel.com/inform en meld je aan voor onze Move newsletter om alle zes papers die in 2018 en de loop van 2019 verschijnen te ontvangen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: