De geschiedenis van de hotelkamer in een mooie infographic

6 september 2017 | Roy Spijker

Of je nu op zakenreis gaat of op vakantie vertrekt naar een droombestemming ver van huis, op reis draait alles om ontspanning, luxe en sfeer. Je staat er waarschijnlijk niet bij stil, maar door de jaren heen zijn hotelkamers juist om die reden veel veranderd. Zowel de technologie op de kamer als het interieur zijn vaak van alle gemakken voorzien, zodat vakantiegangers optimaal kunnen genieten van hun welverdiende rust.

En hoe kun je deze ontwikkelingen nu mooier in beeld brengen dan met een visuele reis door de tijd waar je telkens in een nieuw decennium belandt?

In samenwerking met Lobke Elbers (Industry expert in travel & hospitality) en Patrick Kooiman (schrijver bij interiorator.com), maakte AccorHotels een levendige tijdlijn door de afgelopen eeuw. Met in de hoofdrol de veranderingen in het hotelinterieur en de techniek op de hotelkamers. Van petroleumlampen en het eerste koffiezetapparaat op de kamer, naar flinterdunne televisies, gratis Wifi en misschien zelfs wel suites met een Augmented Reality omgeving.

Met deze timeline van de afgelopen 100 jaar wil AccorHotels de snel opeenvolgende technologische ontwikkelingen in de hospitality branche in beeld brengen. Daarnaast wil AccorHotels een voorzichtige blik werpen op de toekomst met #Hotelroom2030: Zijn we allemaal niet heel benieuwd naar de hotelkamer van de toekomst?

Herken je de stijlen in de tijdlijn? En in welke kamer zou jij het liefst overnachten? Misschien heb hele andere ideeën over hoe een gast in het jaar 2030 in een hotel verblijft of welke techniek ons leven op reis nóg gemakkelijker maakt! Wij lezen graag hoe jij de nieuwste technieken in hotelkamers voor je ziet.

KLIK HIER OM DE INFOGRAPHIC TE BEKIJKEN

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: