Dit zijn de kanshebbers voor de Thesis Award

2 maart 2016 |
Dit zijn de kanshebbers voor de Thesis Award<

Binnenkort mogen de studenten van zes Nederlandse hotelscholen zich weer opmaken voor de Thesis Award. Het is dit jaar
een internationaal gekleurd gezelschap en de bijdragen lopen inhoudelijk behoorlijk uiteen. Het belooft spannend te worden. We presenteren je de samenvattingen van de genomineerde studenten.

Fei Long Jingjing Jin
Het reizen naar het buitenland is voor Chinese toeristen enorm in populariteit gestegen. Gitehoorn heeft een grote aantrekkingskracht op Chinese toeristen. Daarom heb ik onderzocht welke factoren de ervaring van Chinese toeristen in Giethoorn kunnen beïnvloeden.

Doriene Reinderink
Tijdens mijn afstudeerfase heb ik de huidige revenue management situatie in het Viceroy Bali hotel in Indonesië onderzocht. Hierbij heb ik zowel veldwerk als desk research gedaan. De uitkomst? Dat de nog niet alle individuele hoteleigenaren bewust zijn van het belang van revenue management. Het gebruik en de kennis van revenue management is daarom nog beperkt. Daarom heb ik een 10 stappen revenue management actieplan bedacht, dat de room revenue in onafhankelijke luxehotels en boetiekhotels, met een focus op leisure, kan opstuwen. Viceroy Bali heb ik als voorbeeldhotel gebruikt.

Jochem Teeuwissen
De doelstelling van mijn onderzoek was om te bepalen of kredietunies een geschikt financieringskanaal vormen voor de horeca-sector, in het bijzonder voor de startende ondernemer. Een kredietunie is kort samengevat: 'een cooperatie van MKB-ondernemers die via een gemeenschappelijke kas financiering ter beschikking stelt aan haar leden'.
Het blijkt dat horeca voor de klassieke financieringskanalen een lastig te financieren sector is. De sector heeft te kampen met een slecht imago veroorzaakt door dalende resultaten, veranderde regelgeving en misstanden in het verleden.
Ik denk dat de horeca zich moet verenigen om een horeca kredietunie te ontwikkelen met deskundigen op het gebied van horeca en kredietverlening. Het zal aan een grote branchevereniging als Koninklijke Horeca Nederland zijn om daarin het voortouw te nemen!

Lieke Stover
Wat zijn de grote invloeden binnen de gastervaring in het CitizenM hotel Amsterdam City bij het oproepen van gastenemoties die loyalty bepalen? De service-economie is vervangen door de experience-economie. De interactie bij gasten wordt in dit hotel vergroot, wat de loyalty van de gasten doet toenemen.

Michele Rosa Ziegler
Het herbergen van een superster is goede reclame voor een hotel. Hoe kan deze target group aangetrokken worden tot het hotel? Hiermee wordt de positie van het hotel op de markt immers versterkt.

Oliver Heinzmann
Toerisme in Europa groeit harder dan verwacht. Local cuisine wordt hierbij een steeds grotere tool om toeristen aan te trekken. Dutch cuisine mist een duidelijke identiteit. We hebben een campagne ontwikkeld die Dutch cuisine beter moet positioneren.

Thijs Jacobs


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview
“Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten”

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Amsterdam Achtergronden
MEININGER Hotels lanceert hyperlokale service met Local Event Display

Krijtborden bieden nog dagelijkse inspiratie voor lokale evenementen – deze nieuwe service is nu ook aanwezig in het MEININGER Hotel Amsterdam City West en het MEININGER Hotel Amsterdam Amstel. De MEININGER Hotels staan binnen de hotelindustrie bekend voor hun unieke hybride accommodatiecon...

Internationaal Tech
Alweer een hotelketen slachtoffer van hackers

Het is weer raak: hackers hebben afgelopen zomer de klantgegevens buit weten te maken van 10,6 miljoen gasten van het Amerikaanse hotelbedrijf MGM Resorts. De gegevens zijn gedeeld op een forum voor hackers, meldt zdnet.com. Op het forum werden de adressen, namen, burgerservicenummers en telefoo...

Events Achtergronden
Hotel kijkt met trots terug op Joods onderwijscongres

Het internationaal Joods onderwijscongres European Chinuch Convention (ECC) kijkt terug op een zeer geslaagde editie die plaatsvond in Novotel Amsterdam Schiphol Airport (NASA). Het was de tweede keer dat dit evenement, waar 37 workshops in 4 talen werden gegeven, in het hotel plaatsvond. Bij EC...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: