Drie horecabedrijven winnen online challenge 'Boost je omzet!'

21 september 2017 | Roy Spijker

Het Thon Hotel in Rotterdam, restaurant Zeeën van Tijd in Roosendaal en Snackbar Kitsy’s in Alkmaar gaan de uitdaging aan. Zij zijn de drie winnaars van de beursactie van Boost je omzet! op Gastvrij Rotterdam. Van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 was het team van deze online challenge voor horeca ondernemers voor het eerst te vinden op de beurs in Rotterdam. “We kijken met een goed gevoel terug. Veel ondernemers laten weten dat ze graag meer kennis en coaching wensen over onderwerpen als social media, de menukaart en hun website. We signaleren dat er veel animo is voor ons product.”

Tips en coaching
Tijdens twee maanden krijgen deze drie horeca bedrijven via de online challenge Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Beter online vindbaar
‘Ja, ik worstel inderdaad met de vraag hoe ik Facebook kan inzetten om meer gasten binnen te krijgen.’ Deze opmerking kreeg Boost je omzet!-team een aantal keren op de beurs te horen. Ook gaven verschillende bezoekers aan de stand aan, dat ze graag beter online vindbaar willen zijn. Suggesties over de menu- en wijnkaart, zijn ook welkom, net als meer omzet. “De reacties op Gastvrij Rotterdam laten zien, dat we de juiste snaar raken met ons product”, vindt het team.

Op maandag en woensdag hebben bezoekers live een voorproefje gekregen op de beursvloer. Barbara Verbeek van het Wijntheater interviewde teamleden Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en Petra Venekamp (Concreet Advies) over hoe je de wijnkaart kunt verbeteren en zo meer omzet kunt behalen.

Vier experts en tevens coaches
Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.

Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Wellness Coronacrisis
Wellness van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer open

Per 1 juli is het wellness complex van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer geopend. Na de verplichte sluiting van ruim 3 maanden zijn management en medewerkers blij om weer gasten te mogen ontvangen. General Manager Yvanka Vos is enthousiast dat ze na lang wachten haar gasten weer ...

Branded Content
Vrouwelijke ondernemers en managers gaan post-lockdown ‘unwinden’ op de Veluwe

Vrouwelijke ondernemers en managers in onze branche hebben het de afgelopen maanden extra zwaar gehad. Ze moesten in de lockdown vaak meerdere ballen in de lucht houden. Via zoom-meetings moesten ze hun teams blijven aansturen en motiveren. Ondertussen drukte ook de continue aandacht voor kinderen ...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Kartlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangr...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: