Drie horecabedrijven winnen online challenge 'Boost je omzet!'

21 september 2017 | Roy Spijker

Het Thon Hotel in Rotterdam, restaurant Zeeën van Tijd in Roosendaal en Snackbar Kitsy’s in Alkmaar gaan de uitdaging aan. Zij zijn de drie winnaars van de beursactie van Boost je omzet! op Gastvrij Rotterdam. Van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 was het team van deze online challenge voor horeca ondernemers voor het eerst te vinden op de beurs in Rotterdam. “We kijken met een goed gevoel terug. Veel ondernemers laten weten dat ze graag meer kennis en coaching wensen over onderwerpen als social media, de menukaart en hun website. We signaleren dat er veel animo is voor ons product.”

Tips en coaching
Tijdens twee maanden krijgen deze drie horeca bedrijven via de online challenge Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Beter online vindbaar
‘Ja, ik worstel inderdaad met de vraag hoe ik Facebook kan inzetten om meer gasten binnen te krijgen.’ Deze opmerking kreeg Boost je omzet!-team een aantal keren op de beurs te horen. Ook gaven verschillende bezoekers aan de stand aan, dat ze graag beter online vindbaar willen zijn. Suggesties over de menu- en wijnkaart, zijn ook welkom, net als meer omzet. “De reacties op Gastvrij Rotterdam laten zien, dat we de juiste snaar raken met ons product”, vindt het team.

Op maandag en woensdag hebben bezoekers live een voorproefje gekregen op de beursvloer. Barbara Verbeek van het Wijntheater interviewde teamleden Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en Petra Venekamp (Concreet Advies) over hoe je de wijnkaart kunt verbeteren en zo meer omzet kunt behalen.

Vier experts en tevens coaches
Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.

Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: