Drie horecabedrijven winnen online challenge 'Boost je omzet!'

21 september 2017 | Roy Spijker

Het Thon Hotel in Rotterdam, restaurant Zeeën van Tijd in Roosendaal en Snackbar Kitsy’s in Alkmaar gaan de uitdaging aan. Zij zijn de drie winnaars van de beursactie van Boost je omzet! op Gastvrij Rotterdam. Van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 was het team van deze online challenge voor horeca ondernemers voor het eerst te vinden op de beurs in Rotterdam. “We kijken met een goed gevoel terug. Veel ondernemers laten weten dat ze graag meer kennis en coaching wensen over onderwerpen als social media, de menukaart en hun website. We signaleren dat er veel animo is voor ons product.”

Tips en coaching
Tijdens twee maanden krijgen deze drie horeca bedrijven via de online challenge Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Beter online vindbaar
‘Ja, ik worstel inderdaad met de vraag hoe ik Facebook kan inzetten om meer gasten binnen te krijgen.’ Deze opmerking kreeg Boost je omzet!-team een aantal keren op de beurs te horen. Ook gaven verschillende bezoekers aan de stand aan, dat ze graag beter online vindbaar willen zijn. Suggesties over de menu- en wijnkaart, zijn ook welkom, net als meer omzet. “De reacties op Gastvrij Rotterdam laten zien, dat we de juiste snaar raken met ons product”, vindt het team.

Op maandag en woensdag hebben bezoekers live een voorproefje gekregen op de beursvloer. Barbara Verbeek van het Wijntheater interviewde teamleden Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en Petra Venekamp (Concreet Advies) over hoe je de wijnkaart kunt verbeteren en zo meer omzet kunt behalen.

Vier experts en tevens coaches
Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.

Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards
World Travel Awards: Pulitzer beste hotel van Nederland

Pulitzer Amsterdam is uitgekozen tot het beste hotel van Nederland. De prijs werd voor de 26ste keer uitgereikt door de World Travel Awards tijdens de jaarlijkse ceremonie, dit jaar gehouden op Madeira. De World Travel Awards wordt beschouwd als één van de meest prestigieuze erkenninge...

Achtergronden
Juni-editie Hospitality Management: Hans Vugts hekelt stadsbestuur Amsterdam

In de juni-uitgave van Hospitality Management presenteren we je uiteenlopende onderwerpen en interviews. Op de cover zie je Hans Vugts, de man die eind 2019 afscheid neemt van de hotellerie. Hij stond de afgelopen veertien jaar aan het roer van Hotel Casa Amsterdam. Jeroen Oskam neemt ons mee naa...

Amsterdam Opening Culinair
Mediterrane gardenbistro Oriole opent deuren

Op 18 juni vindt de soft opening van gardenbistro Oriole - onderdeel van Sofitel Legend The Grand Amsterdam - plaats; dé nieuwe hotspot om naartoe te gaan voor Mediterrane gerechten in een easygoing sfeer. Via de ingang aan de Oudezijds Voorburgwal maken gasten hun entree in de uitnodigende g...

Amsterdam Hotelketens
QO Amsterdam behaalt ‘LEED Platinum’ certificaat voor duurzaamheid

In het voorjaar van 2018 opende QO Amsterdam: een hotel wiens filosofie draait om consistente duurzame keuzes in ontwerp, constructie en uitvoer – zonder te compenseren op de ervaring van haar gasten. Het was deze filosofie die het hotel als een van de eerste hotels binnen Europa de hoogst mog...

Amsterdam Achtergronden
Tatoeage voor gasten INK Hotel Amsterdam

Gasten van INK Hotel Amsterdam - MGallery kunnen hun verblijf vanaf 17 juni 2019 nog onvergetelijker maken met een echte tatoeage. Alle MGallery hotels wereldwijd stellen een 'Memorable Moment' pakket samen voor hun gasten: een bijzondere ervaring die past bij het hotel en de stad. De tatoea...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Wordt Double Tree Hotel Centraal in Amsterdam verkocht?

De Chinese investeerder Anbang zou in gesprek zijn om één van de grootste hotels in het centrum van Amsterdam te verkopen aan de Franse verzekeraar AXA. Persbureau Bloomberg meldt dit. Ingewijden zouden spreken over een bod van 425 miljoen euro voor Double Tree Hotel by Hilton Amsterda...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: