Dutch Brand Hotel Gooiland kiest voor Hollands slapen op Auping

22 mei 2017 | Thijs Jacobs

Hotel Gooiland in Hilversum is het eerste Dutch Brand Hotel in Nederland en zij geloven in oer-Hollandse merken. Voor het slaapcomfort hebben zij daarom gekozen voor Auping.

Gooiland heeft gekozen voor het Original bedmodel van Auping. De Auping Original is een compleet bed met een helder ontwerp. Het strak vormgegeven en krachtige frame gecombineerd met een Auping spiraalbodem en matras is precies wat nodig is voor een goede nachtrust. Niets meer en niets minder.  En, niet geheel onbelangrijk, dit Original bedmodel past goed binnen de architectuur van het pand. De architect Jan Duiker had een heldere en transparante stijl en bij de renovatie van het hotel vormden deze stijl en zijn ideeën het uitgangspunt.

Dutch Brand Hotel

Hotel Gooiland is het eerste Dutch Brand Hotel. De kamers zijn ingericht met producten en ontwerpen van eigen bodem. Auping, Luxaflex, Sphinx, Gispen, Philips en bad- en linnengoed van de Hema. Hollandse merken van bewezen kwaliteit.  

En daar past Auping perfect bij; want iedereen die denkt dat Auping een Scandinavisch merk is heeft het mis. Johannes Auping heeft in 1888 de spiraalbodem uitgevonden in zijn kleine smederij in Deventer. En daar is Auping tegenwoordig nog steeds gevestigd. Nu 129 jaar later is het echter geen kleine smederij meer. Het is een complete productielocatie met houtproductie, staalproductie en het grootste naaiatelier van Nederland. Allemaal ingericht om de beste bedden en matrassen te ontwikkelen en fabriceren.

Duurzaam en Hollands

Niet alleen de Hollandse roots waren de reden om voor Auping te kiezen. Gooiland en Auping vinden elkaar ook in hun ideeën over duurzaamheid. Beide partijen realiseren zich dat we zuinig moeten zijn op de wereld om ons heen. Auping heeft een groen DNA en investeert fundamenteel in duurzaamheid. Het is dus ook geen toeval dat beide bedrijven een prachtige groenwand hebben; Auping in de productiehal en Gooiland in de lobby.

www.auping.com/hotels

www.gooilandhotel.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Van der Valk Verbouwen
Nieuw gastvrijheidsconcept bij De Cantharel

Na een grondige verbouwing is de nieuwe entree van de hotelhoeve nu gesitueerd in het hart van het gebouw, als verbinding tussen de oude en de nieuwe vleugel van het hotel. De entree staat symbool voor het nieuwe gastvrijheidsconcept waarmee de Cantharel haar gasten nog meer kan verwennen en verrass...

Hotelketens Achtergronden
Hotel De 14 Sterren onderdeel van Hotel Groep Texel

Hotel De 14 Sterren aan de Smitsweg nabij Den Burg heeft zich aangesloten bij Hotel Groep Texel. Daarmee is dit het vierde hotel dat deel uitmaakt van dit samenwerkingsverband. Het hotel aan de bosrand werd in 1998 gebouwd door Alfons Griffioen en Wenny Steinmann, die enkele jaren daarvoor al het na...

Tech Advertorial
De Lindenhof Giethoorn kiest voor Micros en Suite8

De Lindenhof prijkt al jaren achtereen hoog op de ranglijsten van beste restaurants in Nederland. Maar de patron-cuisinier Martin Kruithof telt ook internationaal mee. Dat bewijzen de twee Michelinsterren die een kroon op zijn creatieve talent betekenen. Dat zijn naam als topkok stevig verankerd is,...

Hotelbouwplannen Bed&Breakfast
Voormalig hotel in Markelo wordt B&B

Voormalig hotel-restaurant 'In de Dennen' in Markelo wordt omgebouwd tot een bed and breakfast met wellnesscentrum en ook nog eens een kleine praktijk voor chirurgische ingrepen, zo lezen we op tubantia.nl Aantal kamers Julian Kuyumdzhiev is medisch specialist en van Bulgaarse afkoms...

Toerisme Airbnb
Dit is de top 10 Airbnb wish list van Nederlanders

De zomer is vandaag begonnen, dus hoog tijd voor het plannen van je vakantie! De grote vraag is natuurlijk: waarheen? Blijf je dit jaar in Europa, reis je af naar Azië, kies je voor Zuid-Amerika of toch liever Afrika? Voor iedereen die wel wat reisinspiratie kan gebruiken maakt Airbnb vandaag d...

Longread NHTV
"Het hotelmanagementcontract ... als u begrijpt wat ik bedoel"

We hebben het waarschijnlijk allemaal weleens meegemaakt: vragen wie de eigenaar is van een hotel en dan als antwoord iets krijgen als: “Ja, de stenen zijn van meneer/mevrouw X.” Doorvragen levert niet altijd meer duidelijkheid op over de precieze eigendomsstructuur, zéker niet al...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: