Eden Hotels sluit zich aan bij House of Hospitality

31 mei 2018 | David Bakker

Eden Hotels en het ROC van Amsterdam hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend in het kader van House of Hospitality. Eden Hotels onderschrijft daarmee de hoofddoelstelling van House of Hospitality om van de metropoolregio Amsterdam de meest gastvrije regio van Europa te maken.

Met de ondertekening is Eden Hotels officieel de 25ste partner van het publiek-private samenwerkingsverband. ‘Wij willen met onze deelname een directe bijdrage leveren aan het vergroten van de gastvrijheid en de hospitalitybeleving in de regio Amsterdam’, zei algemeen directeur Léon Dijkstra. Als belangrijke speler op de Amsterdamse hospitalitymarkt herkent Dijkstra de ambitie om meer hospitalitytalent – jong en oud – te laten instromen en meer studenten te laten kiezen voor een opleiding in de hospitality.

Masterclasses

Eden Hotels wil de samenwerking vormgeven door masterclasses en workshops aan te bieden en gaat zich oriënteren op het inrichten van een hybride leeromgeving volgens de filosofie van House of Hospitality. Léon Dijkstra wil zelf een rol spelen in House of Hospitality Lab, dat innovaties en onderzoeksvraagstukken initieert. De samenwerking met het ROC van Amsterdam is voor Eden Hotels bovendien een uitstekende mogelijkheid om ook de eigen medewerkers verder op te leiden en zo de talenten te behouden voor de organisatie. Een leven lang ontwikkelen is een belangrijke pijler van House of Hospitality.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: