Een goede start

28 november 2013 |
Een goede start<

Meestal krijg je een drankje aangeboden als je moet wachten bij een autodealer, of als je gewoon bij mensen op bezoek komt. Ook in de grote supermarkten staat een koffiemachine
ter beschikking van dorstige consumenten. Het is een soort van welkom heten, een teken van aandacht geven. Vreemd eigenlijk dat je dit zo weinig tegenkomt als je bij de receptie van een hotel arriveert. Gewoon een drankje geven waardoor de gast zich extra welkom voelt.

De kosten voor een dergelijk drankje wegen niet op tegen hetgeen je uitstraalt naar de gasten, namelijk dat je blij bent dat zij jouw hotel hebben uitgekozen om te verblijven. Het gevoel van gastvrijheid dat we immers allemaal willen uitstralen. In de praktijk blijkt het echter moeilijk en ingewikkeld, en zijn er heel veel redenen om het niet te doen.

Als iemand een partij komt bespreken, dan krijgt hij natuurlijk wél een drankje aangeboden. Cru gezegd: als je nog geen gast bent krijg je iets aangeboden, als gast krijg je niets. Men zegt dat we bij sollicitaties in de eerste seconden onze mening vormen. Ofwel, je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Zorg dus voor een goede start.

In de recensies op boekingssites wordt opvallend vaak iets gezegd over het ontbijt. Vooral over de prijs/kwaliteitsverhouding. Natuurlijk spreekt hier deels onze volksaard, maar het is toch een signaal waar we iets mee moeten doen. Zelfs in de uitgave Cijfers & Trends van de Rabobank wordt het ‘inspelen op specifieke ontbijtwensen’ onder de aandacht gebracht. Modern gezegd, dit is een 'issue'.

Dus check of de aankomst en het ontbijt in het hotel ‘mond-tot-mondreclame’ genereert. Of 'mond-tot-toetsenbordreclame'. Zorg dat het eerste en het laatste contact met het hotel unieke belevenissen oplevert, zodat de gasten hierover gaan vertellen op boekingsites. De recensies zullen een meer wervend karakter krijgen. Goedkopere reclame is er niet.

Hans van Spronsen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Achtergronden Internationaal
Relais & Châteaux verwelkomt negen nieuwe leden

Negen nieuwe leden van over de hele wereld komen de familie Relais & Châteaux verrijken. Dankzij hun uitzonderlijke locaties, de charme van hun architectuur, hun unieke geschiedenis en het talent van hun chef-koks, openen deze huizen nieuwe vensters naar de wereld voor reizigers. Chatha...

Columns
Column Hans van Spronsen: OK Boomer

Wellicht heeft u het de afgelopen weken of maanden online voorbij zien komen, de nieuwe online grap die graag wordt verspreid door millennials en de generaties die daarop volgen; ‘OK Boomer’. Kort gezegd is het een grapje met een serieuze kern, de term werd zelfs al gebruikt in het parle...

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: