Eenzaam op de hotelkamer? Neem een wandelende tak!

19 februari 2018 | Thijs Jacobs

Eindbaas Rino Soeters van Kaboom Hotel Maastricht vindt het maar wat zielig, die eenzame mensen in het hotel. Hij stelde de familie K. Boom aan op therapeutische basis. Hij schreef het volgende op zijn website:

De logees die al eens in Kaboom zijn komen slapen hebben ze al ontmoet: onze wandelende takken-familie K. Boom. Huh, wat? Ja, je leest het goed. Nadat we de patiotuin hebben aangelegd zijn ze vanuit de tuin naar binnen gesneakt, helemaal de trap af, de lobby in toen een gast de deur voor ze open deed. Ze vonden het daar helemaal te gek dus hebben we ze een permanent huis op de receptie gegeven.

Even voorstellen: in het ene huis wonen Katrien en Karel Boom. Zij zijn die twee stiekemerds geweest die na een onvergetelijke nacht in de patiotuin het hotel in zijn geslopen. Deze twee houden overduidelijk van ontdekkingsreizen… In het andere huis wonen de twee rebelse puber-kids van Katrien en Karel: Karolien en Kanye, net zo’n avonturiers als hun ouders.

Wandelende takken te huur

Omdat we je graag ook óp je hotelkamer een beetje buiten-gevoel willen meegeven, hebben we met familie K. Boom afgesproken dat je ze mag huren. Zij vinden het helemaal prima. Kunnen niet wachten totdat ze weer op reis mogen in het hotel en bovendien willen ze net als jij af en toe wat afwisseling. Jou gezelschap houden en zorgen voor wat entertainment van tijd tot tijd (ze hebben al laten zien te kunnen dansen) is waar ze het beste in zijn.

Kortom: ze staan te springen om de volgende gast die in is voor wat gezelschap. Voor maar € 3,50 zijn ze voor een nachtje van jou. Als je ze van tevoren boekt dan zorgt familie K. Boom’s management ervoor dat ze op het juiste moment op de juiste plek zijn maar mocht je bij ons binnen komen lopen en ze staan nog op de receptie: dan zijn ze altijd in voor een last-minute optreden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Toerisme Coronacrisis
Boekingen in Nederland overtreffen het wereldgemiddelde

Nu overheden over de hele wereld hun beperkingen verder versoepelen, blijkt uit gegevens van SiteMinder, een platform voor het verwerven van gasten in de wereldwijde hotelindustrie, dat hoteliers niet langer hoeven te voorspellen hoe snel consumenten zullen handelen om te reizen na de COVID-19-pande...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Branded Content
Vind de route naar jouw gasten

Eindelijk, de restaurants gaan binnenkort weer open. Dat geldt ook voor veel hotels. Langzaam komt de Nederlandse gastvrijheidsindustrie weer tot leven. Wij zien ook weer een stijgende lijn in reserveringen, met name voor hotels buiten de grote steden. Voor alle hotels geldt dat slimme marketing een...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: