Eerste vaatje Hollandse Nieuwe: 78.000 euro

13 juni 2018 | David Bakker
Eerste vaatje Hollandse Nieuwe: 78.000 euro<

Het eerste vaatje Hollandse Nieuwe heeft gisteren op de Scheveningse visafslag een bedrag opgeleverd van 78.000 euro. Groothandel Makro deed het hoogste bod en sleepte daarmee het vaatje in de wacht. Zoals elk jaar gaat de totale opbrengst van de veiling naar een goed doel. Dit jaar is dat Hulphond Nederland. Het is de derde keer dat Makro het eerste vaatje Hollandse Nieuwe in handen krijgt.

Seizoensvis

“Alle Makro-vestigingen bevoorraden we dagelijks met minimaal 70 verschillende soorten verse vis. Dat is een kunst op zich. Vis moet je op het juiste moment in het seizoen kopen, dan heb je de beste kwaliteit. Het eerste haring vaatje kopen is dan ook de kroon op ons werk”, aldus Jan van de Werken, Category Manager Vis bij Makro Nederland.

Derde keer

Het is de derde keer dat Makro het eerste vaatje Hollandse Nieuwe in de wacht sleept. Ook in 2010 en 2014 was Makro de hoogste bieder. “We zijn er trots op dat we dit vaatje voor de derde keer in de wacht slepen”, vertelt Van de Werken, “We leveren met de aankoop van dit vaatje onze bijdrage aan een concrete en tastbare bestemming, namelijk Hulphond Nederland. Het therapieprogramma van Hulphond Nederland is van grote waarde voor veel Nederlandse jongeren en hun omgeving. We hopen dat we veel jongeren een nieuwe start kunnen bieden.”

Makro serveert vandaag de eerste Hollandse Nieuwe persoonlijk aan Gerard Ekdom in zijn radioprogramma op NPO2. Jan van de Werken van Makro: “We verzorgen graag een lekker ontbijt voor hem en dus brengen we hem graag een maatje.”

Duurzame haring

De haring voldoet aan het keurmerk duurzame visserij. Makro stimuleert het ontwikkelen van programma’s voor duurzame visserij. Bovendien is Makro MSC-gecertificeerd (Marine Stewardship Council).

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: