Eigen stroopwafel voor Hotel New York

5 mei 2017 | Roy Spijker

Vandaag 5 mei viert Hotel New York haar 24 e verjaardag. In 1993 opende het Hotel/Restaurant haar deuren voor het publiek. Om deze gedenkwaardige dag niet zomaar voorbij te laten gaan, komt Hotel New York met een eigen Stroopwafel. Samen met het Rotterdamse bedrijf Opstroopwafel zijn twee unieke smaken stroopwafel ontwikkeld die vanaf vandaag te koop zijn in de Kiosk van Hotel New York. De ambachtelijke Hotel New York Stroopwafel heeft de smaken sinaasappel en amandel/amaretto gekregen. Tevens is er een 'gewone' stroopwafel te koop.

De Hotel New York Stroopwafel is in samenwerking met Opstroopwafel Rotterdam ontwikkeld en wordt ambachtelijk bereid. Tien verschillende smaken zijn getest en uiteindelijk zijn de sinaasappelsmaak en de amandel/amaretto variant verkozen tot de twee smaken van de Hotel New York Stroopwafel. Deze smaken zijn vanaf vandaag exclusief te koop voor 3 euro in de Kiosk van Hotel New York.

Karin en Paul Hoogenboezem (eigenaren Opstroopwafel Rotterdam). "Een paar maanden geleden hebben wij contact gezocht met Hotel New York om een speciale stroopwafel te lanceren. De reactie was direct positief en we zijn het traject gestart. Op deze speciale dag zijn wij dan ook meer dan trots op deze mooie samenwerking."

Roel Dusseldorp, General Manager Hotel New York en zelf stroopwafelliefhebber, is enthousiast over de samenwerking. “Hotel New York is niet zomaar een Hotel/Restaurant, het gaat bij ons om de beleving en dat al 24 jaar. Om deze dag bijzonder te maken, zijn we de samenwerking gestart met Opstroopwafel. Deze nieuwe stroopwafel moest een extra beleving worden en dat is zeker gelukt."

Om het publiek kennis te laten maken met de Hotel New York Stroopwafels zal Opstroopwafel Rotterdam zaterdag 6 mei van 11.00 uur tot 16.00 uur de stroopwafels live gaan bereiden op het terras van Hotel New York. De stroopwafel is te bestellen op het terras bij een drankje of kan los gekocht worden aan de kraam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: