Feedback, binden en boeien (8/8)

5 november 2009 |
Feedback, binden en boeien (8/8)<

Het laatste artikel uit deze reeks gaat over de interactie met de bezoeker en methodes om bezoekers te boeien door interessante content en toepassingen. Ook kunt u bezoekers binden aan de website door het gebruik van technieken zoals RSS, e-mailmarketing en de koppeling van de website met social networks.

Reviews
Steeds meer hotelgasten bepalen de hotelkeuze aan de hand van de ervaringen van anderen. Hotels kunnen hierop inspelen door de ‘reviews’ van hotelgasten te omarmen. Bijvoorbeeld door recente recensies van sites als Tripadvisor.com of Zoover.nl binnen de site te plaatsen door middel van een ‘widget’. Ook kan het hotel zijn gasten de mogelijkheid geven om direct ervaringen achter te laten op de hotelwebsite. Hierdoor zullen andere bezoekers een beter en oprechter beeld krijgen over het hotel en eerder tot het maken van een reservering overgaan. Nodig uw gasten bij het uitchecken uit om een review achter te laten op de hotelwebsite. Koppel hier eventueel een incentive aan om ze aan te moedigen.

Guides, kalenders en bestemmingsinformatie
Om (potentiële) gasten te informeren over de (recreatieve) mogelijkheden in en rond het hotel kunt u gidsen toevoegen (met of zonder omgevingskaarten). Ook is een evenementenkalender een goede uitbreiding voor de website. Dit zorgt ervoor dat de website voor bezoekers interessant is en blijft en dat bezoekers terugkomen.

Nieuws / weblog
Met een nieuws- of weblog-module binnen de hotelwebsite kunnen relevante nieuwsberichten, aanbiedingen en specials eenvoudig kenbaar gemaakt worden. Het is aan het hotel om regelmatig nieuwe berichten te plaatsen. U kunt nieuwsberichten op de homepage aankondigen. Ook kunt u ervoor zorgen dat ze in een archief terechtkomen, zodat ze vindbaar blijven.

RSS
Een RSS feed (Real Simple Syndication) kan gekoppeld worden aan de nieuws/blog/reviews/specials binnen een hotelwebsite. Elke keer wanneer er een nieuw bericht geplaatst wordt, verschijnt dit ook in de RSS-feed. Geïnteresseerden met een RSS-reader kunnen zo heel eenvoudig zien dat er een nieuw bericht binnen de website is geplaatst.

Koppeling sociale media
Als nieuws, specials of reviews binnen de website zijn gekoppeld aan een RSS-feed, dan is het eenvoudig om ze te koppelen aan sociale media zoals LinkedIn, Twitter, Hyves en Facebook. Elke keer als er dan een nieuw bericht geplaatst is, zal er ook een aankondiging op deze sociale media verschijnen, zonder dat hier iets voor hoeft te gebeuren. Hiermee is het dus vrij eenvoudig om het bereik van uw berichten te vergroten en hiermee uw stakeholders te boeien en binden.

E-mailmarketing
Ook met e-mailnieuwsbrieven kunt u uw stakeholders op de hoogte te stellen van het laatste nieuws of interessante aanbiedingen. Abonnees werft u met een inschrijfformulier binnen de website. Let er wel op dat de effectiviteit van e-mailmarketing niet heel hoog is. Veel geadresseerden beschouwen deze berichten als spam en bij het veelvuldig verzenden van e-mailnieuwsbrieven zonder relevante inhoud, kan dit medium averechts werken.

Mocht u vragen hebben of willen reageren op dit artikel, neem dan contact op met Thomas Dieben van BeCurious internet & hospitality | "www.curious.nl":http://www.curious.nl/?utm_source=hosman&utm_medium=banner&utm_campaign=hosman09 | 020-3880988 | "thomas@curious.nl"
Dit was het achtste en tevens laatste artikel uit een reeks van acht artikelen ‘Succes met de hotelwebsite’.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting. Dat heeft me gered!''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik mij in de h...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Hotel de Heerlickheijd van Ermelo heeft een compleet nieuwe fitness

Hotel de Heerlickheijd heeft geïnvesteerd in een compleet nieuwe fitness. Gasten van het hotel en inwoners van en rondom Ermelo kunnen aan de slag met de gloednieuwe apparatuur en gewichten om optimaal te werken aan hun conditie en gezondheid. De Wellness & Fitnessclub wordt aanstaande zate...

Toerisme Coronacrisis
Helft minder Nederlanders op vakantie in maart 2020

In maart 2020 gingen er 1,7 miljoen Nederlanders minder op vakantie dan in dezelfde maand van 2019. Dit is een daling van ruim 50 procent. Over het eerste kwartaal van 2020 is de daling 18 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. De daling geldt voor zowel vakanties in het buitenland a...

Achtergronden Coronacrisis
Hoteliers.com organiseert eerste drive-in masterclass

Deze week organiseerde Hoteliers.com, leverancier van commissievrije boekingssoftware voor hotels, een uniek evenement voor haar klanten. Bij Hotel Ernst Sillem Hoeve in Den Dolder was een gedeelte van het parkeerterrein omgetoverd tot een drive-in bioscoop en op het scherm presenteerde Hoteliers.c...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: