Fletcher beticht van oplichterij

7 maart 2013 |
Fletcher beticht van oplichterij<

De Fletcher Hotel Group wordt beschuldigd van oplichterij. Een consument die een zestal hotelbonnen van 10 euro bij het Kruidvat kocht, klaagt dat de vouchers op geen enkele manier te verzilveren zijn.

Geen succes
Hierover bericht het AD/Utrechts Nieuwsblad. De man die de bonnen afgelopen zomer kocht, zegt in de krant tussen september vorig jaar en afgelopen februari meermaals te hebben geprobeerd om bij diverse hotels in de weekeinden kamers te reserveren. Er zou echter nooit een plekje vrij zijn.

Andere gedachte
In een reactie laat Fletcher-directeur Rob Hermans in het dagblad weten dat kopers van de vouchers het idee achter de actie omdraaien. De bonnen zijn niet bedoeld om voor een tientje in de drukste weekeinden van het jaar zomaar in alle hotels te kunnen overnachten. De actieprijs is bedoeld voor mensen die het niet uitmaakt waar en wanneer ze overnachten. Men kan zo eens voordelig kennismaken de met de hotels van Fletcher.

Op de hotelvouchers staat duidelijk vermeld dat ze zijn te verzilveren wanneer de capaciteit dat toelaat. Wanneer mensen geen kamer kunnen boeken, kunnen ze de bon retour sturen en krijgen dan hun geld terug, zo legt Hermans uit in de krant.

Opspraak
De voucher van Fletcher, die al een aantal keer via het Kruidvat voor 9,95 te koop is geweest, komt vaker in opspraak. Zo zijn diverse hoteliers en Koninklijke Horeca Nederland het vanuit concurrentieoogpunt niet eens met de lage prijs. In de consumentenprogramma's en op -websites van Kassa en Radar wordt dikwijls geklaagd over de bon.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: