Fletcher Hotels belooft duidelijkheid

10 september 2012 |
Fletcher Hotels belooft duidelijkheid<

Fletcher Hotels moet vanaf nu consumenten duidelijker informeren over haar voucheracties. De Consumentenautoriteit ontving verschillende klachten van gasten.

Geen hotelkamer boeken
Voor consumenten bij aankoop van de vouchers was het niet duidelijk welke voorwaarden golden bij het gebruik van de voucher. Fletcher Hotels Holding B.V. heeft de Consumentenautoriteit nu een toezegging gedaan over het duidelijker verstrekken van informatie bij voucheracties. Consumenten meldden dat ze met de vouchers geen of niet de gewenste hotelkamers konden boeken tijdens de actieperiode. Ook ontving ze meldingen over onverwachte extra kosten bij boeking.

Controle Consumentenautoriteit
In de communicatie van de hotelketen zal duidelijker worden uitgelegd welke hotels meedoen aan de actie en dat het
gedurende de actie voor kan komen dat niet alle deelnemende hotels meer te boeken zijn. Daarnaast zal bij de prijs direct worden gemeld dat deze exclusief boekingskosten van vijf euro per boeking en exclusief toeristenbelasting is. Voor bonnen die in winkels worden verkocht geldt dat deze voortaan vóór de aankoop kunnen worden ingezien, zodat de consument dan de actievoorwaarden kan lezen. De Consumentenautoriteit zal controleren of het bedrijf zijn afspraken nakomt.

Op de foto: Fletcher Hotel-Restaurant de Hunzebergen.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: