Gastvrij werken met voordelen - Word teamleider Facilitaire Zaken in de ouderenzorg

Auteur: Redactie
Vacature van de Week 31 augustus 2022
Gastvrij werken met voordelen - Word teamleider Facilitaire Zaken in de ouderenzorg

Sandy van Baarle en Dylan van der Heiden zijn teamleider Facilitaire Zaken bij WoonZorgcentra Haaglanden (WZH). Ze zijn verantwoordelijk voor alle facilitaire werkzaamheden van hun eigen locatie. Zij zijn het aanspreekpunt voor de dagelijkse werkzaamheden en dienstverlening en zorgen voor een comfortabele en fijne woonomgeving van de bewoners; van schoonmaak tot het onderhoud van de locatie en het bieden van gezonde maaltijden. Het hoort er allemaal bij.

Horeca versus ouderenzorg

Sandy was voorheen hotelmanager en ziet veel overeenkomsten met de horeca. “Mijn werkzaamheden in de hotellerie waren veelal dezelfde als die in mijn huidige baan. Ik had daar ook een groot team om aan te sturen en zorgde ervoor dat het voor de gasten tiptop in orde was. Bij WZH is dat eigenlijk niet anders. Alle hoteldiensten, onderhoud en natuurlijk het bieden van maaltijden moeten dagelijks goed op orde zijn. Die uitdaging is er altijd en elke dag weer anders.”

Veel mogelijk bij WZH

Toch zijn er ook grote verschillen en dan vooral in de positieve zin van het woord. Sandy vindt de vijfdaagse werkweek een enorm pluspunt. Binnen de horeca is zes dagen werken per week heel gebruikelijk. Maar vooral het samenwerken binnen WZH vindt Sandy fantastisch. “Bij WZH wordt er vooral met je meegedacht. Ze houden rekening met jou en met het complete team en er wordt naar oplossingen gezocht. WZH is echt een fijne werkgever en er is veel mogelijk. Zo kan je in overleg met jouw locatiemanager allerlei leuke evenementen voor de bewoners organiseren, zoals het kerstdiner, de jaarlijkse Parade en barbecues.” Dylan vult aan dat het werken binnen de ouderenzorg je echt een voldaan gevoel kan geven. “Met een klein gebaar kan je al iets heel groots bereiken. Zo zijn mensen al blij als je via de huismeester regelt dat hun televisie  op de juiste zenders staan ingesteld. Het contact en de betrokkenheid met de bewoners is echt top.”

Opleiden en ontwikkelen

Dylan is vanuit de opleiding mbo facilitair management als stagiair bij WZH binnengekomen en als oproepkracht servicepunt aan de slag gegaan. Nadat hij ook medio 2020 ook zijn hbo had behaald en nog steeds bij WZH werkzaam was, is hij gevraagd een traineetraject te volgen. Begin dit jaar heeft hij dit traject afgerond en is nu zelfstandig aan de slag als teamleider Facilitaire Zaken op een van de locaties van WZH. “Ik vond dat vooral mijn vaardigheden van leiddinggeven van belang waren en daar was ook extra aandacht voor. Dat vond ik heel prettig, want als teamleider moet je natuurlijk wel de juiste gesprekken kunnen voeren. Sowieso kan je binnen WZH doorgroeien en zijn er veel opleidingen en trainingen beschikbaar voor iedereen.”

Gastvrijheidsdenken

Tenslotte geeft Sandy aan dat WZH zich vooral in het gastvrijheidsdenken onderscheidt van andere ouderenzorgorganisaties. “Wat ik vooraf niet had verwacht is dat op veel locaties vers wordt gekookt, verschillende restaurantmedewerkers een horeca opleiding hebben en op de huiskamers vaak zelfs samen met de bewoners wordt gekookt. Hoe leuk is het dat zij hun eigen boontjes kunnen doppen.”

Word jij de nieuwe collega teamleider Facilitaire Zaken van Sandy en Dylan? Bekijk dan de vacature op onze website of mail voor meer informatie of jouw sollicitatie naar werving@wzh.nl.  

Overig nieuws