Geloofwaardigheid aangetast door prijsdumping

8 januari 2009
Geloofwaardigheid aangetast door prijsdumping

Onder andere in het AD was woensdag te lezen dat veel luxe hotels in de grote steden, Amsterdam voorop, hun kamers tegen dumpprijzen aanbieden als gevolg van de impact die de kredietcrisis op de bezetting heeft. 'De eerste effecten zie je bij de duurste hotels. Maar waar het regent, druppelt het naar beneden door,' zei woordvoerder Six van Leeuwen van Van der Valk, dat 56 hotels in Nederland heeft in het AD. De kortingen lopen via websites als Expedia, Hotels.nl en Weekendjeweg.nl op tot tachtig procent. Frans Hazen, eigenaar van hotel De Draak in Bergen op Zoom en voorzitter van de sector hotels van Koninklijke Horeca Nederland is tegen de prijzenoorlog. 'Je haalt als hotel je geloofwaardigheid onderuit en je rendement komt onder druk te staan. Hoe verkoop je na de crisis de dan veel hogere kamerprijs? Bovendien zijn deze sterrenhotels concurrentievervalsend bezig jegens hun twee-sterrencollega's. Wij raden aan de oplossing elders te zoeken, bijvoorbeeld in het organiseren van wijnproeverijen en het bedenken van interessante arrangementen.'

Overig nieuws