Golden Tulip wankelt

1 april 2009
Golden Tulip wankelt

Golden Tulip, de hotelreus van Nederlandse origine, is in financiële misère beland. Gisteren vroeg het bedrijf uitstel van betaling aan. Consumenten hoeven zich volgens een woordvoerder geen zorgen te maken, zo is te lezen in het AD. De hotels blijven gewoon open, mensen kunnen overnachtingen blijven reserveren. "Garantie dat reeds betaalde reserveringen door kunnen gaan? Een garantie klinkt altijd zo hard, maar alles blijft ‘gewoon’ doorgaan," stelt een zegsman. Hij wijst erop dat de meeste Golden Tulip-hotels door franchisenemers worden geëxploiteerd. Dat zijn zelfstandige ondernemers.

Er zijn wereldwijd 780 Golden Tulip-hotels, waarvan 250 in de Benelux. Het uitstel van betaling is volgens de woordvoerder aangevraagd om ademruimte voor een doorstart te verkrijgen. De Nederlandse Investeerder H2 en hotelketen Apollo zouden Golden Tulip samen willen voortzetten.

De hotelketen is naar eigen zeggen in de problemen gekomen door de malaise in de hotelbranche, gecombineerd met hoge investeringen. Zo staan er zelfs nog enkele hotelopeningen op stapel. Er is te veel geïnvesteerd om te kunnen groeien, aldus de woordvoerder.

"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20van%20Hotellerie.nl%20op%20Hospitality%20Management&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Hospitality%20Management.nl%0A%0Ahttp://www.hospitality-management.nl/nieuws/golden-tulip-wankelt/

Overig nieuws